Sandd wil Selektmail overnemen

1
Sandd wil Selektmail overnemen
Uitgegeven: 12 januari 2011 10:15
Laatst gewijzigd: 12 januari 2011 10:29
AMSTERDAM - Postbedrijf Sandd wil concurrent SelektMail overnemen van Deutsche Post. Dit maakte het bedrijf woensdag bekend zonder financiële details te geven.


© ANP
Sandd wil de twee bezorgnetwerken van de bedrijven geleidelijk integreren.
Het bedrijf voorziet dat zijn marktaandeel op de Nederlandse postmarkt na de overname zal groeien van 10 procent in 2010 naar 16 procent dit jaar.

Goedkeuring
De overname is nog onder voorbehoud van goedkeuring van onder andere de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa).
''Al tien jaar lang zijn wij een stabiele en betrouwbare partner voor onze klanten. Deze stap stelt ons in staat daar weer verder aan te bouwen. Wij zien vandaag een ambitie verwezenlijkt worden'', aldus bestuursvoorzitter Gert-Jan Morsink van Sandd.
Geruchten
Vorig jaar waren er al geruchten dat Sandd zijn oog had laten vallen op SelektMail. Het bedrijf kreeg nieuwe eigenaren en de financiën werden geherstructureerd. Daarvoor was er ook sprake van geruchten dat Sandd juist door Deutsche Post zou worden overgenomen.
© ANP (bron www.nu.nl)

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

2
Ik heb dit bericht even in het algemene gedeelte gezet, zodat iedereen er over mee kan praten.

Je hoord uit het bericht verder niet wat dhl der van vindt. Maar het zou wel een hele operatie zijn als ze inderdaad samengevoegd zouden worden. Ook veel ontslagen dan, aangenomen dat ze de wijken dan samen zouden gaan voegen.

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

7
Als dit doorgaat, dan lijkt me dat goed nieuws. Nu loop je soms met 3 bezorgers door de straat, dan is het er alvast eentje minder, dus dat betekent efficienter werken. Ook voor de bezorgers is het ongetwijfeld prettiger werken, je krijgt dan waarschijnlijk meer post per afgiftepunt, dus hopelijk betere verdiensten. Hoewel ze dat ongetwijfeld gaan compenseren door wijken kleiner te maken.

Ik had overigens eerder verwacht dat Selektmail Sandd zou overnemen, omdat DHL/Deutsche post veruit de kapitaalkrachtigste is. Betekent dit dat de Duitsers zich terugtrekken?

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

8
Ik kreeg hier vanochtend al een mailtje over van Sandd, en vanmiddag belde mijn vestigingsmanager, dus de baas boven de bezorgmanagers er nog over om dit te bevestigen. Het moet nog door het Mna goedgekeurd worden, maar het feit dat er én gemailed is, én hij de bezorgers afbelt, kun je wel nagaan, dat dit doorgaat.

Wel sneu voor de DHL berzorgers, maar wat let hun om dan bij Sandd te komen bezorgen ;)
En ik vind het natuurlijk als Sanddbezorger helemaal niet erg, sorry :oops:
Houdt misschien wel in dat de naderende verplichte CAO bij Sandd een feit gaat worden, maar ik heb bij deze al aangegeven dat ik daarmee dan zeker akkoord zal gaan.
Alles heeft zijn voor- en nadelen. En als ik nu onderuit ga zijn alle kosten voor mij; zit ik in de CAO dan zijn de ziektekosten voor de werkgever....en dan heb ik het nog maar over 1 ding...

We zien wel. Maar dit van vandaag is super! (Y)

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

9
De keerzijde van het efficientere werken is natuurlijk wel dat die efficientie er uit bestaat dat er minder bezorgers nodig zijn. En of alle DHL-ers bij Sandd terechtkunnen blijft dus de vraag. En met een OVO kun je er natuurlijk zonder pardon uitgeknikkerd worden, geen sociaal plan of zelfs maar een oprotpremie. Ik lees regelmatig op deze site dat veel bezorgers liever een OVO willen dan een contract, maar dat heeft dan wel als gevolg dat je bij een evt overname nergens rechten aan kunt ontlenen, omdat je bijna geen rechten hebt.

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

10
Newman schreef:De keerzijde van het efficientere werken is natuurlijk wel dat die efficientie er uit bestaat dat er minder bezorgers nodig zijn. En of alle DHL-ers bij Sandd terechtkunnen blijft dus de vraag. En met een OVO kun je er natuurlijk zonder pardon uitgeknikkerd worden, geen sociaal plan of zelfs maar een oprotpremie. Ik lees regelmatig op deze site dat veel bezorgers liever een OVO willen dan een contract, maar dat heeft dan wel als gevolg dat je bij een evt overname nergens rechten aan kunt ontlenen, omdat je bijna geen rechten hebt.
Tja, klopt helemaal. Ik begon in 2003 bij Selekt Mail. Vanaf najaar 2007 ben ik er ruim anderhalf jaar tussenuit geweest.
En toen ik in voorjaar 2009 weer opnieuw voor selekt mail ging werken kwam ik niet in aanmerking voor een contract omdat de voorgaande jaren niet meetelden. Ik begon dus weer bij af....
En nu met deze overname loop ik dus de kans dat ik eruit word gegooid. :cry:
cron