Re: Sandd wil Selektmail overnemen

13
Jesse schreef:Ik ben benieuwd wat de Nma hier van gaat vinden. De postmarkt is nu al een behoorlijke oligopolie en als er dan nog een marktpartij wegvalt wordt de concurrentie nog minder. Het zou me niet verbazen als zij met eisen komen, bijvoorbeeld op het gebied van eerlijke concurrentie...
Ik denk dat ze het wel zullen goedvinden. Sandd en Selektmail zijn samen een stuk groter dan alleen, maar nog altijd veel kleiner dan TNT. Als TNT bijv Selektmail had willen overnemen had de Nma het denk ik wel verboden.

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

14
Newman schreef:Ook voor de bezorgers is het ongetwijfeld prettiger werken, je krijgt dan waarschijnlijk meer post per afgiftepunt, dus hopelijk betere verdiensten. Hoewel ze dat ongetwijfeld gaan compenseren door wijken kleiner te maken.
Als het verdien-model van Sandd gehanteerd blijft, wordt de extra post van DHL straks weggebracht voor de fooi van 2 cent per poststuk. Sandd kent net als VSP nog de overlapkorting en aangezien je nu bij Sandd op de meeste adressen al post bezorgt is al het meerdere overlap. Vermoedelijk wordt zo wel een deel van de overname-som bij de bezorgers weggehaald: kleinere wijken met meer overlap.

Een bezorger die voorheen de post van beide bedrijven combineerde zal in de toekomst bij Sandd met dezelfde wijken en dezelfde hoeveelheid post dus zeker minder gaan verdienen. Op wat langere termijn kunnen de arbeidsvoorwaarden hopelijk wel verbeteren, maar Sandd heeft zich in het verleden nu niet echt als een sociale werkgever opgesteld. Hopelijk gaat dat snel veranderen, anders ga ik toch echt op zoek naar een andere baan of voor een ander postbedrijf bezorgen.

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

16
@ief
Ja, Sandd werkt ook met een wijkvergoeding maar die
is een bijkomstigheid. varieert van 0.50 - enkele euro,s (buitengebieden meer).
Bij Sandd is het veel post en regelmatig ook veel kilo,s.

Voordelen:

sorteervergoeding: 2 cent. (Bij sandd veel post dus hogere sorteervergoeding als bij dhl)
per adresvergoeding: 4 cent
afmeldvergoeding: 20 cent
herlaadvergoeding bij 30 kg 2.50 euro ( Bij sandd komt regelmatig voor dat je over de 30 kilo heen bent)
-km vergoeding mag je opgeven aan belasting.

Nadelen:
er wordt geen enkele belasting ingehouden.
regeling van 15% is onkostenvergoeding zoals bij dhl is geen afspraak met belasting overgemaakt.
(daar staat tegenover dat je dan bij dhl geen recht heb op aftrek van arbeidskosten)

als je nog meer wilt weten ... ;)

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

17
postbode21 schreef: Nadelen:
er wordt geen enkele belasting ingehouden.
regeling van 15% is onkostenvergoeding zoals bij dhl is geen afspraak met belasting overgemaakt.
(daar staat tegenover dat je dan bij dhl geen recht heb op aftrek van arbeidskosten)

als je nog meer wilt weten ... ;)
En dat is dus het verschil dat er helemaal geen belasting wordt ingehouden.
Denk je dat je heel wat verdient hebt, dan komt de belasting nog.

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

19
elisa schreef:Wat ik snap hieruit is dat we meer post gaan krijgen en minder gaan vedienen, kleinere wijken met meer post. Waar gaat dit heen?
Of je minder gaat verdienen weet ik niet. Je zult ongetwijfeld minder gaan verdienen PER POSTSTUK, maar omdat je meer post hebt wordt dat weer gecompenseerd. Ik denk dat je langer bezig bent met sorteren (meer post), en korter met lopen (minder afgiftepunten).

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

20
@newman @elisa

als je van dhl naar sandd gaat elisa , zou het qua inkomsten minder kunnen worden..
maar dat geld toch niet voor jou.
jij krijgt er tzt MEER poststukken bij , dus je sorteervergoeding wordt aanmerkelijk groter..
maar of je dan nog 3 wijken (mag) (blijft) (kan) lopen?

korter lopen newman?
dat begrijp ik niet hoor.
ik denk dat er eerder nog wat adressen bijkomen.
bijvoorbeeld de veronicagids/andere tv gidsen...
(als deze naar sandd toe gaan , voor hetzelfde keren ze terug naar tnt)

@ton,
ik loop bij sandd echt niet alle adressen hoor, ongeveer de helft, soms 2/3..
ben wel met je eens, nu als je het combineert met dhl ong. dezelfde wijk krijg je de
vaste wijkvergoeding van dhl erbij, die zal straks zeker wegvallen...
dus voor die paar weken/maanden hoop ik er ook nog van te profiteren.. ;)
cron