Re: Sandd wil Selektmail overnemen

43
Oeps, dat is wel een groot risico wat je loopt want je WA verzekering betaalt niet als je werk uitvoert voor een derde, wel als je een klusje voor iemand vrijwillig uitvoert maar daar is hier geen sprake van. Hoe is dat bij Selekt mail of TNT/VSP? Is er iemand on-line die dit weet?

Re: Sandd wil Selektmail overnemen

45
Ik werk dus sinds kort ook bij Sandd. Ik heb het vergeleken maar bij mij is het dus precies andersom.

De wijk bij Sandd is stukken kleiner dan mijn SM wijk maar verdien omgerekend per poststuk dan meer bij Sandd dan bij DHL. ter vergelijking mijn wijk van SM heeft 800 afgiftepunten maar die van Sandd heeft er 453. Dat scheelt bijna de helft. Ik ben dus korter bezig maar heb wel ongeveer het zelfde aantal poststukken per wijk.

Ik denk dat het ook een beetje aan het gebeid ligt qua verdienste. Het bevalt me goed bij Sandd, de bezorgmanagers zijn aardig en de chauffeur die de post bij mij komt brengen neemt ook altijd de tijd voor een praatje. Ook deelt Sandd best veel informatie over de overname en krijg ik bij vragen van de bezorgmanager altijd een goed antwoord of ze gaat het uitzoeken. Van SM krijg ik dus echt totaal geen informatie.

Een min puntje mijn vriendin wilde ookal vast over stappen naar Sandd maar kreeg te horen dat ze helaas geen wijken meer beschikbaar hadden. ze kon wel op een reservelijst dat mocht er iemand stoppen, ze evt.benaderd zou worden. Ze kreeg daar ook te horen dat er waarschijnlijk veel bezorgers van SM straks dus geen wijk meer kunnen krijgen aangezien de Sandd bezorgers 2 wijken mogen blijven bezorgen. Ik heb dus geluk gehad dat ik al eerder mijzelf had aangemeld.

Waarschijnlijk zullen dus veel SM-bezorgers straks dus met lege handen staan.... dat is lijkt mij ook niet helemaal fair.

Heeft iemand van jullie hier al iets over gehoord?

Groetjes

Miranda
cron