Re: Postdepots van TNT blijken vaak illegaal.

31
postbode21 schreef:(...)
iedereen sleutels van zijn huis afgeven? want je bent ook die 6 dagen aan het lopen..
tnt /postnl zal zeker aan gesloten overdracht moeten doen, met het briefgeheim dat ze nog hebben..
(...)
Het briefgeheim is echt niet specifiek voor PostNL hoor, is gewoon in de Grondwet geregeld en geldt dus voor iedereen. Staat in artikel 13, lid 1: 'Het briefgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, op last van de rechter.'

Re: Postdepots van TNT blijken vaak illegaal.

32
@Jesse

bij sandd geldt tegenwoordig gesloten overdracht , zodat de post niet meer onbeheerd voor de deur staat.
dat is een goede zaak voor alle ontvangers van post.
ook zonder briefgeheim..

het ging me meer om de suggestie dat de post bij post nl ook aan huis zou worden bezorgd.
dit om de nabrengadressen die gaan vervallen op te vangen , anders moet de bezorger
steeds terug naar het depot...

en de depots zijn zo te lezen niet altijd uitgerust met een tafel,stoel, verwarming, koffiezetmachine
en toilet...

kan me dat goed voorstellen hoor, maar logistiek is dat niet haalbaar denk ik.
dat zal me een drukte van busjes geven 6 x per week en wanneer kan de postbezorger dan gaan lopen? ;) ;)

Re: Postdepots van TNT blijken vaak illegaal.

33
Jesse schreef: Het briefgeheim is echt niet specifiek voor PostNL hoor, is gewoon in de Grondwet geregeld en geldt dus voor iedereen. Staat in artikel 13, lid 1: 'Het briefgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, op last van de rechter.'
Dat is een artikel uit de grondwet, Briefgehiem is een van de grondrechten. Ik heb ooit eens geleerd dat grondrechte, en dus ook het briefgeheim alleen maar voor de overheid geld.PostNL, zijn allemaal bederijven. Dus hoe zit dat nu met dat brief gehei, had niet beter in de postwet geregeld kunnen worden?
Buiten dat, ik vind het gewoon not done om post van deren te openen.

Re: Postdepots van TNT blijken vaak illegaal.

34
De depots fungeren slechts als afhaalpunt van de post.
Niets meer en niets minder....koffie drinken doen we thuis.
Een tafel en een stoel is voldoende...gebruik je alleen als je post moet stickeren!
Je doet alleen de noodzakelijke handelingen in het depot.
Goede verlichting is wel een must!
Mijn depotbezoek duurt hooguit 5 minuten per dag.
Trouwens, er zijn ook collega's die hun postzakken thuis bezorgd krijgen.
cron