Re: Postdepots van TNT blijken vaak illegaal.

11
ief schreef:Hier is dat artikel: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... nieuws_dft

Ik kan me voorstellen dat dit voor omwonende wel vervelend kan zijn.
Omwonenden die horendol worden van een postauto die 2 a 3x per dag komt laden en lossen?
En dan gaat het waarschijnlijk om 1 rolcontainer ofzo?

Zeg me maar waar het is, ik wil blindelings woningruil doen, want als ze daar al niet tegen kunnen, dan wil dat toch zeggen dat het verder een heel rustige wijk moet zijn!

Re: Postdepots van TNT blijken vaak illegaal.

12
Newman schreef:Met illegaal wordt niet bedoeld dat de boxen illegaal worden onderverhuurd. Maar in sommige gemeenten is het gebruik van garageboxen in woonwijken voor bedrijfsvoering in strijd met het bestemmingsplan. Ik las dat sommige mensen wakker werden van vrachtwagens van TNT, maar dat vind ik een vreemd verhaal. De depots worden bevoorraad door een bestelbusje, niet door vrachtauto's. En meestal zijn er twee depotritten, rond 10.30 en rond 13.00 uur. Dus dan zullen de meeste mensen toch wel wakker zijn. Het is vervelend als bewoners overlast ondervinden, maar wij ondervinden ook vaak overlast van bewoners. Zo is er bij ons een depot in een garagebox waar de plaatselijke Tokkiefamilie ook al hun oog op heeft laten vallen, en die proberen ons daar weg te pesten. Dus rond Oud&Nieuw gooiden ze vuurwerk de box in (ook als er mensen binnen waren) en hebben ze al meermalen het slot geforceerd.
Bij ons worden de depots ook bevoorraadt door bestelbussen....een vrachtwagen heb ik er echter nog nooit gezien. Maar dat wordt straks wel een ander verhaal als de postbodes er niet meer zijn.
Dan wordt alle post met de vrachtwagen bezorgd bij het depot. Als er dan garageboxen in de woonwijk bevoorraadt moeten worden, kan ik me voorstellen, dat mensen dat vervelend vinden.
Maar goed, er zijn altijd mensen die overal over klagen....merk ik ook in mijn wijk!
Tolerantie is soms ver te zoeken.

Re: Postdepots van TNT blijken vaak illegaal.

13
Ik woonachtig in belgie, net over de grens van nl, heeft laats zelfs meegemaakt dat de postzakken gestolen waren. Deze worden smorgens op diverse hoeken van de straat neergezet. Zomaar waar iedereen bij kan. Hebben met een grote groep hierover geklaagd, maar volgens de wet (zeggen ze dan) mag dit. Nou lekker zooitje hoor.

Re: Postdepots van TNT blijken vaak illegaal.

17
Bij ons was de nabreng er 2 jaar geleden al uitgehaald. Voor mij maakte het niet veel uit omdat ik toch rond het depot liep. Anderen moesten wel een kwartier naar hun wijk fietsen (of nog langer) als je dan nog terug moet..
Maar inderdaad, echt veilig is het niet. Die postzakken bij voordeuren.. De ene wijk is de andere niet. Bij de meeste nabreng adressen zal er niets gebeuren. Maar ja.. je zult maar net een pechwijk hebben :? Weg.. post..

Re: Postdepots van TNT blijken vaak illegaal.

18
Mijn broer is ook postbode en vertelde laatst, dat er steunzakken waren "verdwenen". :?:
Daar werd geopperd, dat de steunzakken achter slot en grendel moeten.
Maar het probleem is, dat de postbezorgers dan een sleutel van de schuur/garage moet hebben om te kunnen herladen.
Niet iedereen vindt dat een prettig idee...een vreemde met de sleutel van mijn schuur/garage op zak.
Zou ik persoonlijk ook niet willen!
Dus dat idee is de pullenbak ingegaan. 8-)

Re: Postdepots van TNT blijken vaak illegaal.

19
Ik haal mijn post op in een depot.
Dit depot is volgens mij een bedrijfs ruimte. Het bestaat voor het grootste deel uit een ruimte
waar spullen op gelagen kunnen worden, Er een keukentje, wc en iets wat op een kantoortje lijkt.
We delen het depot met krantenbezorgers.
Binnenkort gaan wij hierweg, krantenbezorgers vanuit een andere straat, waar postnl ook een depo met hen deelt
komt hier naar toe. Wij gaan dan naar het andere depot. Dan hebben we een eigen depot. Nu staat er bijvoorbeeld een kist met een slot er op waar onbestelbare pakjes in moeten.
cron