brievenbussen links?

1
Wat ik eigenlijk wil weten of iemand dit weet : waarom zit eigenlijk de brievenbussen links ?
Ik was vrijdag een in een wijk bezig met brievenbussen die naast de deur zitten de brievenbussen links,( bijna allemaal ) ik bedacht mij ineens waarom is dit eigenlijk zo. :?
Dus mij vraag is nu en wat wil ik weten of iemand dit weet en waarom dit zo is :?:

Re: brievenbussen links?

4
brasje schreef:Wat ik eigenlijk wil weten of iemand dit weet : waarom zit eigenlijk de brievenbussen links ?
Ik was vrijdag een in een wijk bezig met brievenbussen die naast de deur zitten de brievenbussen links,( bijna allemaal ) ik bedacht mij ineens waarom is dit eigenlijk zo. :?
Dus mij vraag is nu en wat wil ik weten of iemand dit weet en waarom dit zo is :?:

Is het een arbeiders wijk ? ( Veel PVDA - SP stemmers ?)

:mrgreen:

Re: brievenbussen links?

5
Misschien vonden ze het estetisch verantwoord :) Alle brievenbussen aan dezelfde kant en is het willekeur of het links of rechts is. Ik weet wel dat een ex-collega van mij van TNT eens haar buitenbrievenbus zo had geplaatst toen ze in het huis kwam wonen van de wijk waar ik liep, dat ik niet hoefde te draaien tijdens mijn rondje. Zij woonde in een huis aan een van oneven nummers en ik liep in haar straat van hoog naar laag. Alle buitenbrievenbussen waren naar mijn gezicht gericht en dus ook die van haar. Ik hoefde dus tijdens het lopen niet om te draaien en kon zo de post in de bus kieperen.
Misschien heeft het bij jou ook daarmee te maken? Of zitten ze gewoon in de deur aan de linkerkant?
cron