Re: Ik wil postbezorger worden

21
Voor Mustiej70

Ben je aangenomen bij dat postbedrijf? Zo ja, gefeliciteerd. Zeker PostNL? Dan moet je vast eerst met een collega de wijk meelopen. Je moet namelijk hun vastgestelde route lopen. Dat hoefde ik bij Sandd gelukkig niet want ik kende mijn wijk al heel goed. Ik woon er al jaren en werkte vroeger voor Media Express. Daarvoor deed ik het hele dorp. Dus ik had al een goede plattegrond in mijn harde schijf (mijn hersens); compleet op huisnummerniveau. Dus toen ik bij SMN en Sandd begon kende ik de wijk al als mijn broekzak. Bovendien kunnen we zelf onze route samenstellen. Bij opgebroken straten kunnen we de route zonodig aanpassen zodat het zo efficiënt mogelijk gaat. Ben benieuwd hoe ze dat bij PostNL oplossen met eventueel opgebroken straten. Dat weten ze op het hoofddepot niet.

Re: Ik wil postbezorger worden

22
postbode7 schreef:Voor Mustiej70

Ben je aangenomen bij dat postbedrijf? Zo ja, gefeliciteerd. Zeker PostNL? Dan moet je vast eerst met een collega de wijk meelopen. Je moet namelijk hun vastgestelde route lopen. Dat hoefde ik bij Sandd gelukkig niet want ik kende mijn wijk al heel goed. Ik woon er al jaren en werkte vroeger voor Media Express. Daarvoor deed ik het hele dorp. Dus ik had al een goede plattegrond in mijn harde schijf (mijn hersens); compleet op huisnummerniveau. Dus toen ik bij SMN en Sandd begon kende ik de wijk al als mijn broekzak. Bovendien kunnen we zelf onze route samenstellen. Bij opgebroken straten kunnen we de route zonodig aanpassen zodat het zo efficiënt mogelijk gaat. Ben benieuwd hoe ze dat bij PostNL oplossen met eventueel opgebroken straten. Dat weten ze op het hoofddepot niet.
Zo star is het allemaal niet, hoor! De post zit wel op een bepaalde volgorde in de tassen, maar desgewenst kan je wel een beetje goochelen met de volgorde. Is eigenlijk niet de bedoeling, maar geen haan die er naar kraait. Zo'n postbode-plus heeft wel wat beters te doen dan mij de hele dag te schaduwen om te kijken in welke volgorde ik loop.

Bovendien is mijn ervaring dat in 90% van de gevallen die vastgestelde volgorde inderdaad buitengewoon logisch is.

Re: Ik wil postbezorger worden

23
Hallo

Ja lekker.. word ik geroepen op de aangegeven tijden die ik gaf.
Ga ik naar de sollicitatiegesprek zeggen ze van het is te kort en dat is onhandig voor ons, we nemen je niet aan,veel succes met je baan,doei.

Dit was 't?
Maar goed misschien is afwasser een goede centjesverdiener voor mij.

Re: Ik wil postbezorger worden

24
mustiej70 schreef:Hallo

Ja lekker.. word ik geroepen op de aangegeven tijden die ik gaf.
Ga ik naar de sollicitatiegesprek zeggen ze van het is te kort en dat is onhandig voor ons, we nemen je niet aan,veel succes met je baan,doei.

Dit was 't?
Maar goed misschien is afwasser een goede centjesverdiener voor mij.
Maw: Ze vonden dat je te weinig uren beschikbaar was? Hoeveel uren wilde jij werken dan? Je zou, als je niet zoveel uur wil maken, ook kunnen solliciteren als zaterdagbesteller.

Re: Ik wil postbezorger worden

25
Nee niet op die manier.
Maar op de manier van dat ik alleen 4weken beschikbaar was en 1 week moest inwerken.
want ik heb dan school dus is het onmogelijk om posten op te halen en te bezorgen tot aan 5uur 's middags.
wat hij wel aangaf is inderdaad hele middag werken als zaterdagbezorger.
waarom roep je me als je weet dat het te kort voor je is? of waarom neem je me niet aan en na een maand mij als zaterdagbezorger laten werken?
Mja... helaas pindakaas

Ik wil postbezorger worden

26
Ik werk voor Sandd en ik heb een sollicitatiegesprek gehad bij postnl.
In eerste instantie mocht het niet omdat ik bij Sandd werkte en ze snel mensen nodig hadden en ik dacht dat er een opzegtermijn van een maand was.
Maar toen ik belde met sandd hoefde ik nog maar 1 keer voor hun te werken en toen ben ik weer terug naar postnl gegaan en nu mag ik daar als nog werken als ik maar een bewijs heb dat ik bij sandd gestopt ben.
Nu mag ik per 24 augustus beginnen bij postnl 5 dagen en daar ben ik heel blij mee.

groetjes laura

Re: Ik wil postbezorger worden

27
Vorig jaar was de regel: Minimaal 3 weken beschikbaar zijn om te werken. Omdat ze je een week moeten inwerken.
Dat dat nu ineens te kort is, is gewoon raar. Ik ben ook niet aangenomen omdat er in Nieuwegein geen vakantiebaan meer beschikbaar was. Maar wat ik je wel aanraad is een zaterdagbaantje! Daar verdien je namelijk als 17-jarige 5,50 per uur. Netto. (Dat was bij mij zo afgelopen jaar) Succes!
cron