Re: Ik wil postbezorger worden

4
die video is zo bullshit als ik weet niet wat...
en hoe kom je er bij dat dit advertentie is?

maar ja ik bedoel dit ga ik voor de eerste x doen en ben niet zo HEEL ERG sociaal ofso dus heb lekker mijn eigen wereldje wanneer als ik wil werken en misschien ook op dit manier later.. en ik kan niet tegen druk als ik een nieuweling ben.

Re: Ik wil postbezorger worden

7
Als postbezorger bij PostNL krijg je het minimumloon. Uitgaande van een 38-urige werkweek (fictief, want je contract is maximaal 25 uur) verdien je als 16 jarige EUR 3,01 per uur en als 17-jarige EUR 3,44 (bron: http://www.fnvjong.nl/Rechten-en-plicht ... Dgods2WJZQ). Dat zijn brutobedragen, en nee, dat is geen typefout. Sorry.

De post haal je dagelijks op bij een depot bij jou in de buurt, meestal is dat een garagebox. De post zit al op loopvolgorde afgebundeld in grijze binnentassen, die je gelijk in je oranje fietstassen kunt doen. Vaak heb je ook nog 1 of meerdere stuks reclame te bezorgen. Afhankelijk van de wijken die je loopt kun je meestal tussen 10.30 en 13.00 uur beginnen. De post moet voor 17.00 uur bezorgd zijn, idealiter.

Meestal loop je tussen de 1 en 3 wijken op een dag, afhankelijk van je contractomvang en de grootte van de wijken. Je hebt wijken van 45 minuten en van 3 uur, en alles er tussenin.

Voor een stevige fiets moet je zelf zorgen, maar de kosten voor reparatie (mits het om postgerelateerde slijtage gaat) kun je declareren en dan wordt het vergoed. Je krijgt een kledingpakket met een jas (die bestaat uit een binnen- en een buitenjas die je zowel afzonderlijk als in elkaar geritst kunt dragen), een aantal polo's, jeans, afritsbroek, vingerloze handschoenen, muts, sjaal, en, niet onbelangrijk, een regenpak.

Je zult worden ingewerkt door een collega. Die hoort 3 dagen mee te lopen, maar dat kan in de praktijk ook 1 of 2 dagen zijn, als de bezetting krap is.

Als je verder nog vragen hebt hoor ik 't wel!

Re: Ik wil postbezorger worden

8
Oke dankjewel dat is echt nuttig voor mij..
Maar nu ik eraan denk.. ik heb een fiets.. maar die is niet echt stevig.. tenminste de bagage drager zit alleen aan touwen vast.. Plus het is niet echt stevig meer na een aantal jaar.. dus er valt geen fiets te lenen van de depot of dergelijke?
en als ik 150euro per maand verdien ben ik al tevreden.

Re: Ik wil postbezorger worden

9
mustiej70 schreef:Oke dankjewel dat is echt nuttig voor mij..
Maar nu ik eraan denk.. ik heb een fiets.. maar die is niet echt stevig.. tenminste de bagage drager zit alleen aan touwen vast.. Plus het is niet echt stevig meer na een aantal jaar.. dus er valt geen fiets te lenen van de depot of dergelijke?
en als ik 150euro per maand verdien ben ik al tevreden.
EUR 150 per maand is wel te doen, dan zou je ongeveer 10 uur per week moeten werken. Als je inkomen zo laag is wordt er geen loonheffing ingehouden, dus bruto=netto. Op sommige depots staat wel een reservefiets, maar het is niet de bedoeling dat iemand die permanent gaat gebruiken, die is er voor als iemand een lekke band krijgt.

Dus dan moet je of een andere fiets lenen, of deze zodanig repareren dat 'ie weer een tijdje mee kan. Bagagedragers kan je ook los kopen bij de fietsenmaker.
cron