Re: Ik wil postbezorger worden

11
mustiej70 schreef:Oke bedankt.. Ik ga denk ik dan een bagage drager los kopen.

maar op de link wat u net postte staat ook dit: 17 € 26,16 € 130,80 € 566,90
Geld dat ook voor bijbaan of parttime?
De getallen die jij noemt zijn het minimumloon per dag, week en maand, maar gaan er van uit dat je fulltime werkt. Daarom moet je kijken naar de bovenste tabel, daar staan de bedragen omgerekend per uur.

Re: Ik wil postbezorger worden

13
mustiej70 schreef:oke bedankt voor alles..maar ECHT! laatste vraagje nog :oops:
ligt de druk hoog?
Vraag gerust, hoor! Over het algemeen is de druk bij postbezorgers lager dan bij postbodes, is mijn ervaring. Maar in hoeverre je druk ervaart is ook afhankelijk van je eigen instelling. Als je gewoon rustig doorwerkt, ook bij grote drukte, met het idee van "we krijgen het heus wel weer weg", dan zul je weinig druk ervaren. Als je iemand bent die bij grote hoeveelheden in de stress schiet ("Hoe krijg ik dat ooit bezorgd, allemaal"), dan zul je wel geregeld druk ervaren.

Ik zelf val er een beetje tussen in. Als het druk is ga ik lopen stressen, en dan stel ik mezelf gerust met de gedachte dat ik de post al jaren zonder problemen de deur uit heb gekregen, en meestal werkt die gedachte wel kalmerend.

Re: Ik wil postbezorger worden

15
mustiej70 schreef:oke bedankt
Hoe zit dat met het post zelf bezorgen.. Moet je al die straten weten? en op welke volgorde je moet gaan bezorgen?
Je moet ze wel kunnen vinden, anders wordt het lastig bezorgen. Maar je zult waarschijnlijk eerst 2 a 3x met iemand in de wijk meelopen, dus dan weet je het wel. En met een beetje mazzel krijg je ook een plattegrondje mee. De post krijg je al afgebundeld op loopvolgorde aangeleverd, dus het is ook de bedoeling dat je in die volgorde loopt.

Re: Ik wil postbezorger worden

19
mustiej70 schreef:crap ze hebben mij net gebeld en ik moet op donder voor sollicitatiegesprek komen.
Ik moet nog eventjes een bagagedrager kopen.
weet alleen halfords als fietsen winkel
Maak je niet ongerust, dat sollicitatiegesprek stelt geen reet voor. Ze willen alleen weten op welke dagen je kunt werken, of je een beetje een redelijke conditie hebt, en of je het niet erg vindt om in de regen te lopen. Bij Halfords hebben ze wel bagagerekjes. Gewoon zo'n rechttoe rechtaan geval in zwart nemen. Die zijn het goedkoopste.
cron