Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

51
Ja.. zou ik eigenlijk wel moeten doen ja.. ;)

ben nu wel druk met Ikea enzo.

Maar weet je.. ik heb zoiets van: Als ik er om moet smeken, dan HOEFT het voor mij echt niet! Ik heb er al zo vaak gesolliciteerd.. blijkbaar moeten ze me niet? Waarom moet ik me dan druk gaan maken? Het is voor hetzelfde geld... en in feite doe ik al dit werk... en voorlopig heb ik weer aan mijn sollicitatieplicht voldaan.

Ik kijk wel of ik ze morgen bel.. als ik tijd heb.

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

52
Vindt het vreemd, dat je nog niets gehoord hebt...is je vertelt wanneer je gebeld zal worden.
Meestal wordt er iets afgesproken in de trant van....je wordt deze week gebeld.

Ikzelf kreeg na het gesprek al te horen, dat ik welkom was.

Zou er toch maar even een belletje aan wagen...dan weet je waar je aan toe bent.

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

54
Update:

Ik ben verhuisd naar Maassluis, en gisteren heb ik opnieuw gesolliciteerd bij de TNT.

In feite is dit dus mijn 4e sollicitatie bij de TNT als bezorger.

Ok, nu 1x raden.. zou ik aangenomen zijn?

Niet dus...

Het lijkt dus dat de Sociale Dienst dus in de weg zit. Dit keer.
In hun ervaring weten ze dat iemand met sociale dienst toch altijd een sollicitatieplicht blijft houden, en dus bevind ik mij in een risicogroep, omdat de kans groot is dat ik binnen afzienbare tijd weer vertrek.

Toch vind ik het vreemd... bij mijn 3e poging werd die vacature namelijk via de UWV werkbedrijf zelf aangeboden??

Het zou natuurlijk kunnen dat de Sociale dienst en het UWV hier later een woordenwisseling over hebben gehad, en dat ik om die reden er nooit meer iets over gehoord heb. Maar dat is pure speculatie natuurlijk. Maar het lijkt me wel een plausibel theorie.

Ik kan me nog een deel van de tekst voor me halen bij het UWV bedrijf, onderaan de functie. "Het is erg lastig om goede mensen te vinden voor eenvoudige functies". Ja, inderdaad... maar dat komt omdat ze het zichzelf wel heel erg lastig maken.

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

55
Wat raar. Ze willen toch dat iemand zo snel mogelijk weer aan het werk gaat? Zodat die persoon zo snel mogelijk geen uitkering meer nodig heeft? Niet solliciteren betekent bovendien 'korten' op de uitkering. Raar ook van Postnl. Die proberen nog steeds aan bezorgers te komen.

@Marius, er zit bij jou dan niets anders op het bij Sandd en of VSP te proberen in jouw regio.En Postnl maar helemaal vergeten. Of toch een hele andere baan zoeken. Iets dat niets met post te maken heeft.

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

57
Tsja.. hoe gaat dat in de praktijk...
Meestal gaat het zo: Je hebt mensen, die creëren situaties, sommige van die situaties blijken ongewenst, vervolgens gaat men regels bedenken om die situaties te verbieden, en vervolgens moet iedereen zich aan die regels houden, ook al lost het niets op voor de 99% voor wie het niet relevant is, en creëert het alleen maar belemmeringen voor de goedwillenden. En vervolgens word er gezegd: Tsja, regels zijn regels, we kunnen er niets aan doen!! Jaja... tuurlijk. We kunnen er niets aan doen, maar die regels zijn wel door mensen bedacht en gemaakt toch?

Anyway.. teamcoaching? wasda? Nooit van gehoord?

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

59
Functieomschrijving teamcoach

Elke dag brengt PostNL bijna 16 miljoen poststukken rond in Nederland. Dat is een indrukwekkende prestatie. Van onze medewerkers welteverstaan. Want iedereen die hier werkt, zorgt binnen zijn of haar functie dat alles soepel verloopt en dat de post op tijd bezorgd wordt. Elke dag weer. We hoeven jou niet uit te leggen dat het bezorgen van 16 miljoen poststukken een behoorlijk complex proces is. Dat is een logistiek waar je u tegen zegt. Dagelijks worden hier tussen de 150 en 250 medewerkers op ingezet, verdeeld over drie tot vijf teams per vestiging. Onder jouw leiding maakt zo’n team het verschil. Jij zorgt ervoor dat je medewerkers met plezier en gevoel voor service werken. Terwijl je ondertussen de kwaliteit en efficiency op peil houdt en altijd kijkt hoe het beter kan. Het mooie is, elke dag lukt het je weer.

Gewenst profiel
• communicatief sterk en mensgericht;
• flexibel, stressbestendig, resultaatgericht, analytisch en initiatiefrijk;
• bereid om in wisseldienst en eventueel op zaterdag te werken;
• minimaal twee jaar ervaring als zelfstandig leidinggevende, bij voorkeur in een operationele omgeving, met personele (HR-)taken en verantwoordelijkheden;
• aantoonbare vaardigheden als coach.

Wat bieden wij
• Arbeidsvoorwaarden een salaris van € 1.911,- tot € 2.699,- bruto per maand bij een 37-urige werkweek, met 20 tot 40% onregelmatigheidstoeslag;
• contract voor een jaar;
• deelname aan leerzame projecten waarbij je nog meer uit jezelf kunt halen;
• premievrij pensioen;
• 25 vakantiedagen per jaar;
• 8% vakantietoeslag;
• winstdeling tot 3% van het bruto jaarsalaris;
• reiskostenvergoeding;
• spaarloon- of levensloopregeling;
• kortingen op o.a. ziektekosten- en autoverzekering en vakantiereizen via de personeelsvereniging.

Plaats in de organisatie

Over PostNL
PostNL is met bijna 60.000 medewerkers één van de grootste werkgevers van Nederland. De focus van ons bedrijf ligt op de markt van post, pakketten en e-commerce in Nederland, maar ook in Duitsland, Engeland en Italië. De keuze voor post, pakketten en e-commerce vloeit logisch voort uit onze activiteiten.
Er worden steeds meer goederen online besteld en daardoor zien we ons werk in de bezorging van pakketten, nationaal en internationaal, fors toenemen. Post is een belangrijke schakel voor e-commerce, in de vorm van direct marketing of huis-aan-huis reclame. Verder leggen we ons steeds meer toe op het direct ondersteunen van e-commerce, door kant-en-klare webwinkels aan te bieden, of de hele logistiek voor online retailers over te nemen.
We zien ons bedrijf dan ook als een onmisbare schakel tussen de fysieke en online wereld. We hebben volop kansen om deze verder te ontwikkelen en daarin mee te groeien, nationaal en internationaal.
cron