Mijn sollicitatie als postbezorger

1
Jaja.. ik weet het.. ik BEN al een postbezorger. Bijna een jaar nu alweer.
Het is geen fulltime baan, en omdat ik sinds December in de bijstand zit, krijg ik dus een gedeeltelijke uitkering, ter aanvulling van wat ik verdien.
Blijkbaar willen ze toch dat ik meer ga werken, dus ik kreeg een brief van de sociale dienst in de bus, met: Gefeliciteerd, we hebben een baan voor u!
Oftewel.. ik moest dus komen voor een werk en match, zonee, zou ik gekort worden.

Grappige was, dat ik ingedeeld was in de sector Transport en logistiek. Omdat ik, als postbezorger, momenteel al in de logistiek werk, natuurlijk.
Nog grappiger was dat ze die functie dus ook aanboden daar! Dus ik zei, ok, dan solliciteer ik op de functie van postbezorger!

Ik solliciteer dus op een functie, verplicht, op iets wat ik al doe.. al bijna een jaar ;-)
Enig verschil is wel, dat deze baan bij PostNl blijkt te zijn. En die willen niet dat je voor Sandd werkt?
Maakt niets uit.. dan zeg ik Sandd toch op? Ruil ik het ene baantje gewoon voor de andere, toch? ;-)

Wie mij op deze dag in actie wil zien:
http://rotterdam.werkcafe.nl/video/werk ... e=activity

Ja, ik weet het. Ik ben slecht te verstaan. Aangeboren afwijking :?

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

4
@Marius
leuk, ga je volgen hoor ;)
Voor 25 uur een baan i.p.v. uitkering dat moet iedereen die een uitkering ontvangt toch willen .

Tip: probeer de dinsdag te ontlopen, volgens mij een hausse aan h.a.h. bij postnl.
sleep er direct een jaarcontract uit marius... anders sta je weer snel op straat ;)
Succes vrijdag en houd ons op de hoogte :lol:

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

5
Veel succes @Marius! Ook leuk trouwens om eens een gezicht te zien bij de berichten die je plaatst. Al heb ik wel een keer een foto van jou en je dochter gezien die je eens hier had neergezet.

p.s. Je kunt 25 uur Postnl ook nog combineren met VSP, al zal dat wel zwaar zijn. Je hebt toch geloof ik ook een VSP wijk al? Dan heb je nog meer uren en ben je waarschijnlijk dan van je uitkering af. Al zal het geen vetpot zijn.

Of misschien kunnen vrouw of huisgenoten die ouder dan 15 jaar zijn je Sandd wijk doen in hun naam. Kan Postnl niets van zeggen. En jullie hebben de extra eurootjes toch.

Maar ik zal voor je duimen! (Y)

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

8
hm.. Dinsdag ontlopen... zal moeilijk gaan. Heb me laten vertellen dat het van Dinsdag t/m zaterdag is!

En ik kan de druk niet aan? Volgens mij word ik nu wel HEEL erg onderschat? LOL. Ok.. ik weet dat het binnen bepaalde uren moet.. so what? Sorteren hoeft dan niet meer! En ik ga echt geen sprint trekken om het op tijd te bezorgen!
Mocht het niet lukken, qua tijd, om zowel PostNL als VSP als Sandd te doen, nou, dan is het aan 1 van die bedrijven om me weg te sturen hoor. Ik krijg me geld toch wel. Ik maak me niet druk. Voorlopig voldoe ik aan al mijn verplichtingen.

maar eh...

ik ben dus geweest, Vrijdag... en waar ik heen moet is nogal ver van mijn bed.
In ieder geval de stage, die 3 maanden zou duren. (en jawel, ik HEB gezegd over mijn ervaring bij andere postbedrijven!!!).
Ik heb wel meteen gevraagd of dat niet bij de Piekstraat kon, wat 3 minuten bij me vandaan is. Hij zou dat nog gaan informeren.. en hij zou me er over terugbellen...

nou.. nog niets gehoord.

Lijkt een beetje op het 'u hoort nog van ons' verhaal, wat ik wel vaker hoor. (ik heb al een paar keer gesolliciteerd bij TNT ;-)

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

10
Ik heb toevallig vandaag een sollicitatiegesprek gehad bij post nl, voor een wijk voor donderdag en zaterdag.
Ten eerste blijkt dat je dus minimaal 3 dagen beschikbaar moet zijn, dus er werd gevraagd of ik ook op dinsdag beschikbaar was. Nou weet ik dat als je bij een ander postbedrijf werkt zoals ik bij Sandd dat je niet aangenomen wordt,
ik denk daar hou ik mijn mond over. Maar ik werk ook nog voor Selektvracht en in mijn ogen heeft dat niets met postbezorgen te maken. Maar toen ik dat dus vermelde dat ik dat op dinsdag deed, was het gelijk van dat ik niet aangenomen zou worden. Ook dat zien ze als concurentie. Ik zei dat ik alle straten en wijken wist en dat ze een goeie kracht lieten lopen. Maarja concurentie is concurentie. Ipv dat alle postbezorgers nou elkaar gewoon als collega´s zien. :roll:
cron