Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

31
@Newman

ben het vaak niet met je eens... maar nu wel ;)
maar de liberalisering in post/zorg .... draai je niet meer terug.
nu blijven we bij sandd hopen dat de arbeidsomstandigheden nog verbeteren...

bij postnl kan het alleen maar slechter ( van 37 urige werkweek naar 40 uur .... uurloonbepaling)
bij sandd beter ( ziektegeld,vakantiegeld...)


valt er straks echt wat te kiezen.... wil ik bij postnl.... of wil ik bij sandd...

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

32
postbode21 schreef:@Nijmegen

heel andere vraag... bevalt het je nog in de schoenenbranche..
ben je al door je proefperiode heen, hans?
vr. groet, postbode 21..

ps. wie had kunnen denken dat sandd nog meer echte post bezorgd dan postnl... :lol: .
Bedankt voor je belangstelling, de proeftijd was maar 1 maand en is allang voorbij. Het is nog steeds vreemd voor me..
Maar kan eventueel zo naar Post.nl, in de omgeving Oss, Helmond en Den Bosch zoeken ze volop teamcoaches, maar als ik hoor hoe het er bij Post.nl aan toe gaat ( via insiders) bedank ik daar echt voor. Tevens is het salaris, kun je zien op de site,ook niet om over naar huis te schrijven.

Dat had niemand verwacht van Sandd, hoop wel dat ze het vol houden (Y) Ook HPG timmert aan de weg, maar zal het niet redden. Ook via insider bij VSP gehoort, zal VSP geen toekomst hebben.

Groet Hans.

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

33
Post.nl biedt toch geen vaste contracten meer aan?
Wat heb je aan al die extra's als je er weer na 3 jaar uit ligt.
Ik kan dit fout hebben, dan wil ik dat graag weten.
Ik kreeg alleen een tijdelijk contract aangeboden voor de zomer en kerst.
Mischien is er op lange termijn wel een vaste wijk.
Wat heb ik aan vakantie geld als ik maanden geen postwerk heb?
Nu heb ik bij Sandd een vaste wijk met elke maand geld.

De PTT had vroeger post en telefoon.
Nu is dat KPN en Post.nl
De tarieven voor het gebruik van de telefoon waren 30 jaar geleden hoog.
Je kreeg een huur telefoon voor 8 euro per maand. En dan nog je bel kosten.
Als KPN nu nog de enige aanbieder van telefoonverkeer was kon je rekenen op torenhoge tarieven.
De liberalisering van de postmarkt is voor de bedrijven belangrijk. De consument interesseert het niet wie zijn post in de bus doet.
Post.nl was vroeger ook een ambtenaren bedrijf, die zijn concurrentie niet gewend.
Ze hebben zitten slapen of waren te arrogant om op tijd in te spelen op markt veranderingen.
Hier bedoel ik natuurlijk niet de postbezorger mee. Maar de top in hun dure kantoorgebouwen waar nooit post wordt verwerkt.
Mischien hadden ze het niet moeten vrij geven maar dat draai je nu niet meer terug.
De tijd zal het leren.
Graaiers zijn overal ook de overheid doet er aan mee met hun torenhoge belastingen en accijnzen.
Elk jaar maar meer afdragen.

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

36
Doro schreef:Post.nl biedt toch geen vaste contracten meer aan?
Wat heb je aan al die extra's als je er weer na 3 jaar uit ligt.
Ik kan dit fout hebben, dan wil ik dat graag weten.
Ik kreeg alleen een tijdelijk contract aangeboden voor de zomer en kerst.
Mischien is er op lange termijn wel een vaste wijk.
Wat heb ik aan vakantie geld als ik maanden geen postwerk heb?
Nu heb ik bij Sandd een vaste wijk met elke maand geld.

De PTT had vroeger post en telefoon.
Nu is dat KPN en Post.nl
De tarieven voor het gebruik van de telefoon waren 30 jaar geleden hoog.
Je kreeg een huur telefoon voor 8 euro per maand. En dan nog je bel kosten.
Als KPN nu nog de enige aanbieder van telefoonverkeer was kon je rekenen op torenhoge tarieven.
De liberalisering van de postmarkt is voor de bedrijven belangrijk. De consument interesseert het niet wie zijn post in de bus doet.
Post.nl was vroeger ook een ambtenaren bedrijf, die zijn concurrentie niet gewend.
Ze hebben zitten slapen of waren te arrogant om op tijd in te spelen op markt veranderingen.
Hier bedoel ik natuurlijk niet de postbezorger mee. Maar de top in hun dure kantoorgebouwen waar nooit post wordt verwerkt.
Mischien hadden ze het niet moeten vrij geven maar dat draai je nu niet meer terug.
De tijd zal het leren.
Graaiers zijn overal ook de overheid doet er aan mee met hun torenhoge belastingen en accijnzen.
Elk jaar maar meer afdragen.
PostNL biedt in principe nog wel vaste contracten aan, aan postbezorgers althans. Maar dat verschilt per vestiging, en hangt er van af hoe moeilijk ze nieuwe mensen kunnen krijgen.

Je voorbeeld van de telefoniebranche is een voorbeeld van een sector waarin concurrentie wel goed werkt. Ik ben ook helemaal niet tegen concurrentie an sich, ik ben geen communist of zo. Maar wat ik bedoel is dat de alom bejubelde vrije markt niet zo zaligmakend is als menig politicus ons wil wijsmaken. In sommige branches werkt het goed. Maar waar het misgaat is dat allerlei taken die voorheen bij de overheid lagen nu worden vrijgegeven, terwijl het hier nu juist draait om voorzieningen van algemeen nut, die niet zo geschikt zijn voor liberalisering en concurrentie. Voorbeelden van sectoren die ze beter NIET vrij konden geven zijn het OV, de zorgverzekeringen, thuiszorg, energiedrijven, en, uiteraard, de post. Het OV is niet goedkoper geworden, en de service is ook niet beter. Datzelfde geldt voor zorgverzekeringen en thuiszorg. Ook energie is niet goedkoper geworden, hoewel de Oxxio's van deze wereld ons dat wel willen wijsmaken adhv fictieve rekenvoorbeelden en misleidende vergelijkingssites. Ook voor de post geldt dat. Okee, de grootverzenders van post zijn goedkoper uit, maar that's it! Het abonnement op de Veronicagids werd niet goedkoper toen ze van TNT naar DHL gingen, postkantoren zijn gesloten, postzegels zijn duurder geworden, en TNT wil de helft van het aantal bezorgdagen gaan schrappen in de toekomst. Ook wordt er minder goed personeel aangenomen, wat ook nog eens slecht wordt ingewerkt, want het mag niets kosten.

Je opmerking over graaiers klopt niet helemaal. Overheidsbedrijven mogen in principe geen winst maken, en dus daar valt stukken minder te graaien. Uiteraard zijn daar wel excessen (zoals bij sommige woningcorporaties), maar omdat winst maken daar dus niet op nummer 1 staat (er zijn immers ook geen aandeelhouders die steeds hogere dividenden eisen) is daar de graaicultuur minder aanwezig dan in het bedrijfsleven. Je vergelijking met belasting gaat niet op. Niemand betaalt graag belasting, maar het geld wat je betaalt komt indirect of direct weer aan de belastingbetalers ten goede. Bijv. zorgtoeslag, maar ook onderwijs, en het salaris van de politie wordt daarvan betaald. Het is niet zo dat de belasting in de zakken van Rutte verdwijnt en dat 'ie daar een Rolls Royce van gaat kopen. Het geld wat de toplui incasseren verdwijnt daarentegen wel rechtstreeks in hun zakken.

Vwb de liberalisering van de postmarkt heeft de tijd ons niets meer te leren. Het is al 10 jaar aan de gang, en het is volkomen duidelijk waar het toe geleid heeft. Een race to the bottom over de ruggen van de bezorgers, terwijl de kwaliteit achteruit holt.

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

37
Wat die postwet betreft. Wij bij Sandd kunnen er niets aan doen dat jullie (PostNL) 6 dagen per week de post moeten bezorgen. En ook niet dat jullie overal moeten bezorgen. Dat is toen in de postwet vastgelegd. Wij bezorgen toch ook in heel Nederland de post. Al ben ik wel blij dat ik niet in de Biesbosch hoef te bezorgen. Maar misschien zijn er wel mensen bij Sandd die het heel relaxed vinden om met een houten bootje en een krat post te gaan varen en de brievenbussen tussen het riet op te zoeken. :D. De eerste keer zoek je je eigen het lazarus en ben je vast uren bezig. Of je moet vrienden worden met de bezorger van PostNL en dan samen op de boot gaan zitten. Lekker babbelen en bij de eerstvolgende brievenbus te kijken wie er iets in moet stoppen. Of wie daar koffie mag gaan drinken.Diverse mensen bij Sandd willen ook wel 6 dagen post bezorgen. Ik zou ook best wel van ma t/m vrijdag (en als het echt moet op zaterdag) post willen bezorgen. Wat zou mijn salaris dan omhoog schieten. :lol:
Maar Sandd doet dat nog niet. Omdat die verplichting er nog niet is. Nou, het is aan het kabinet om te zorgen dat wij die ook krijgen. Geef ons maar ook universele dienstverlening. En misschien willen diverse klanten bij Sandd ook wel liever dat we meer dagen post bezorgen. Dat moeten ze dan maar snel laten blijken door vet veel post door ons te laten bezorgen. Dan moet Sandd wel overstag gaan. Dat overstag gaan is trouwens ook een term uit de scheepvaart. Post is geaddresseerd.
Heb overigens vandaag tegen half 7 de Ikeagidsen ontvangen. De Ikea vond Sandd vast goedkoper dan PostNL. Of die laatste wilde geen etiketten plakken zonder dat ze het tarief flink verhoogde. Die gidsen liggen nu in de bijkeuken te wachten. Morgen een extra dagje voor Selektvracht rijden. Mijn man heeft vakantie en dus kunnen we even wat extra's doen en verdienen. Ja we willen best onze depothoudster uit de brand helpen maar doen het natuurlijk niet voor niets. We zijn niet gek.

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

38
postbode7 schreef:Wat die postwet betreft. Wij bij Sandd kunnen er niets aan doen dat jullie (PostNL) 6 dagen per week de post moeten bezorgen. En ook niet dat jullie overal moeten bezorgen. Dat is toen in de postwet vastgelegd. Wij bezorgen toch ook in heel Nederland de post. Al ben ik wel blij dat ik niet in de Biesbosch hoef te bezorgen. Maar misschien zijn er wel mensen bij Sandd die het heel relaxed vinden om met een houten bootje en een krat post te gaan varen en de brievenbussen tussen het riet op te zoeken. :D. De eerste keer zoek je je eigen het lazarus en ben je vast uren bezig. Of je moet vrienden worden met de bezorger van PostNL en dan samen op de boot gaan zitten. Lekker babbelen en bij de eerstvolgende brievenbus te kijken wie er iets in moet stoppen. Of wie daar koffie mag gaan drinken.Diverse mensen bij Sandd willen ook wel 6 dagen post bezorgen. Ik zou ook best wel van ma t/m vrijdag (en als het echt moet op zaterdag) post willen bezorgen. Wat zou mijn salaris dan omhoog schieten. :lol:
Maar Sandd doet dat nog niet. Omdat die verplichting er nog niet is. Nou, het is aan het kabinet om te zorgen dat wij die ook krijgen. Geef ons maar ook universele dienstverlening. En misschien willen diverse klanten bij Sandd ook wel liever dat we meer dagen post bezorgen. Dat moeten ze dan maar snel laten blijken door vet veel post door ons te laten bezorgen. Dan moet Sandd wel overstag gaan. Dat overstag gaan is trouwens ook een term uit de scheepvaart. Post is geaddresseerd.
Heb overigens vandaag tegen half 7 de Ikeagidsen ontvangen. De Ikea vond Sandd vast goedkoper dan PostNL. Of die laatste wilde geen etiketten plakken zonder dat ze het tarief flink verhoogde. Die gidsen liggen nu in de bijkeuken te wachten. Morgen een extra dagje voor Selektvracht rijden. Mijn man heeft vakantie en dus kunnen we even wat extra's doen en verdienen. Ja we willen best onze depothoudster uit de brand helpen maar doen het natuurlijk niet voor niets. We zijn niet gek.
De IKEA-gids is destijds weggegaan van TNT naar DHL omdat de laatste goedkoper was. Van stickers plakken was bij ons nooit sprake. De gids werd ongeadresseerd bezorgd, dus mensen met een JA/NEE of NEE/NEE sticker kregen 'm niet. Er was geen sprake van dat we geen stickers wilden plakken, het plakken van stickers was toen nog niet eens aan de orde. Dat zijn ze pas later gaan doen, omdat veel mensen met een sticker toch de catalogus wilden. Toen wij 'm liepen werd ik vaak genoeg aangeklampt op straat door mensen of zij ook een catalogus mochten, omdat ze een sticker op hun bus hadden en 'm anders niet kregen. Daar deed ik nooit moeilijk over, we hadden toch pallets vol!

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

39
@newman,

Belasting inkomsten worden ook verkeerd besteed daar heb je als burger geen invloed op.
Gemeentes kiezen voor een nieuw onnodig duur stadhuis en bezuinigen op zaken die voor de burger wel belangrijk zijn.
Zoals goede bestrating, strooien van zout op belangrijke doorgaande wegen.
De overheid heeft geld over de balk gegooid met rekening rijden, HSL etc.
Als ze geld te kort komen verhogen ze gewoon de lasten voor de burger.
Dit heeft eigenlijk niks met dit forum te maken.

Re: Mijn sollicitatie als postbezorger

40
@Doro

door je sollicitatie als postbezorger ( om in dit forum te blijven ) bij de concurrenten van postnl..
weet ik inderdaad dat je net als ondergetekende gehecht bent aan de vrijheid die we hebben :lol:

@Newman
bij postbode7 heeft het geen zin...om te vragen....
maar bij jou ga ik het toch proberen...

Newman,ik vind je argumentatie boeiend om te lezen maar...
kan het wat korter of bouw wat spaties in alsjeblieft..?
het wordt wel een hele verhandeling zo...
doet me denken aan de eindpresentatie van een afstudeerproject...

je ziet , ik onderschat je niet ;) ;)

en voor we het vergeten: Marius morgen succes met je afspraak voor POSTNL ;)
cron