café's en winkels

1
Ik bezorg dus gedeeltelijk in het uitgaans- en winkelgebied. Ik bezorg voor VSP dus mag ook 's avonds, maar dat lukt dus echt niet, want bijna geen winkel of cafe heeft een brievenbus!! Hoe ervaren jullie dit en hoe lossen jullie dit op??

Aangezien ik kinderen heb en de bedoeling was met kinderen te bezorgen of 's avonds vind ik dit wel een nadeel. Want met kinderen bezorgen in de winkels vind ik echt niet kunnen, want je moet de winkels echt helemaal in. Maar als de kids op bed liggen en mijn man is thuis dan zijn de winkels dicht. Zelfs op koopavond zijn veel winkels gesloten. (gelovig dorp he)

Re: café's en winkels

2
@berber

savonds bezorgen vind ik een rare uitvinding van vsp...
postbezorgen en ontvangen willen de meeste mensen overdag..

wie verwacht er nog nog savonds om half 9 zijn post...
kom je thuis uit je werk... hee vrouw/man is er nog post vandaag voor mij gekomen..
nee, de post is nog niet geweest vandaag... :lol:

mijn postwijken zijn altijd gelopen... 1 smorgens 1 vroeg in de middag..
zelden na 4 uur klaar.

Re: café's en winkels

4
postbode21 schreef:@berber

savonds bezorgen vind ik een rare uitvinding van vsp...
Ok misschien een rare uitvinding, maarja wel een manier van hun om de huismoeder aan te trekken wellicht zodat deze de post bezorgd als de kinderen op bed liggen??

Tja de bedoeling was dus om de post te bezorgen samen met mijn zoon in de buggy. Alleen wist ik toen niet dat ik het winkelgebied erbij had. En alle winkels in en uit met de buggy vind ik niet professioneel en netjes. Dus toen bedachten we nou dan maar 's avonds alleen al snel bleek dat niet alles een brievenbus heeft (ik kan nu nog op de dag lopen dus alles ontdekken). En we weten dat ze niet allemaal op koopavond open zijn.
Ja en dan krijg je dus een praktisch probleem.

* Post bezorgen met zoon in de winkels? Dat vinden de meesten hier überhaupt al een slecht idee, ook bij gewone huizen al.
* Post bezorgen in de avonduren dan heb ik geen brievenbus
* Post bezorgen tijdens koopavond, dan zijn niet alle winkels open

Re: café's en winkels

5
@Berber,

Trek je toch niks aan van al die mensen. De post moet gewoon bezorgd worden.
Een ander doet het niet voor je.
Met een buggy een winkel in is toch heel normaal.
Meestal zit de kassa vlak bij de uitgang en dan hoef je niet ver naar binnen.
Leg het snel bij de kassa en weg wezen.
Vaak hoor je dan van achter uit de winkel : bedankt roepen.
Ik deed de winkels altijd in de ochtend en meestal zijn de kroegen rond 10 uur open want dan wordt er gepoetst of de vrachtwagens komen bier brengen. Als de deur dicht is van de kroeg zit er toch wel een brievenbus?
Winkels hebben zelden brievenbussen, zelfs geen huisnummer.
Bij DHL mocht je ook tot 21 uur bezorgen omdat veel scholieren dan kunnen.
Zelf doe ik het nooit en het is niet nodig.

Re: café's en winkels

7
Cafes en winkels zonder brievenbus zijn verplicht een bus te plaatsen dat kun je ze zeggen, anders leg je de post op de toonbank of om t hoekje van de deur. Retourzenden kan ook!

Nu mensen maakt het niet uit hoe laat de post komt als ie maar komt op tijd, voor 9 uur is niet raar dat zouden meerderen moeten doen. Bedoel ruimere tijden voor bezorgen!

Re: café's en winkels

9
@elisa

je bedoelt voor 9 uur smorgens neem ik aan ;)
we kunnen toch al vanaf 8 uur smorgens bezorgen elisa...
al moet je er rekening mee houden dat winkels, afgezien van supermarkten
vaak pas om half tien open zijn...

maar dan heb je nog de hele dag de tijd...

Re: café's en winkels

10
Ik heb in mijn ene wijk een winkelstraat zitten en daar zit een Turkse winkel op nr. 25 (met heeeeerlijk Turks brood, maar dat terzijde :lol: ) die ook geen brievenbus in de deur heeft. Ik heb geluk, want de eigenaar heeft als de winkel officieel nog niet geopend is, de winkeldeur wel open staan. In het begin liep ik dan maar naar binnen en dan kwam de eigenaar wel op me af. Ik gaf dan de post af. Later legde ik de post (als ik de eigenaar niet zag) op de toonbank van de kassa bij de in-/uitgang.

Laatst kwam ik er echter achter dat hij geen brievenbus heeft omdat het pand ernaast ook van hem is. Daar woont hij. Ik zag de naam van de winkel op een poststuk staan met de nr.'s 25 - 27. Ik kon de post dus ook op nr 27 in de bus kieperen. Heb het gevraagd en jahoor ik mag kiezen.

Soms kan dit dus ook. Ik had dat ook met een Chinees Restaurant in een invalwijk. Ik zag dat dat restaurant geen brievenbus had. Ik zoeken en liep dat restaurant maar binnen. Toen zei de eigenaar dat ik de post bij het naastgelegen pand naar binnen mocht doen.

Het wil niet zeggen dat dit altijd op gaat hoor, vaker niet dan wel, maar je kunt het eens vragen in de winkel.
cron