Postbezorging aan doodlopende weg.

1
Ik heb in mijn buitengebied een adres van een woning die ligt ongeveer 300 meter vanaf een doorgaande weg. De woning ligt dus aan een doodlopende weg. Nu is het zo dat ik ongeveer 100 meter die doodlopende weg infiets en daar heeft de bewoner een brievenbus geplaatst. Vandaag werd ik gebeld door Sandd dat ze een brief van deze bewoner hadden ontvangen en nu moet ik de post voortaan aan huis bezorgen. Ik dacht dat een bewoner aan een doodlopende weg altijd moet zorgen voor een brievenbus aan het begin van de doodlopende weg?

Re: Postbezorging aan doodlopende weg.

3
Hij moet zijn bus aan de openbare weg plaatsten dat is bij de wet al beslist, deze weg loopt dood naar zijn huis een bestemmings weg dus.
Hier spelen die toestanden dus ook, bewoners vertikken het hun bus aan de straat te ztten, het komt erop neer dat bezorgers weigeren daar post heen te brengen!

Re: Postbezorging aan doodlopende weg.

5
Jette schreef:Heeft de bewoner ook een reden doorgegeven??
Waarom aan huis bezorgen als er ook een brievenbus aan de weg staat.
En geldt dit voor de bezorgers van alle postbedrijven of alleen voor sandd bezorgers?
Ik ben altijd nieuwsgierig naar de reden.
Of hij een reden heeft doorgegeven weet ik niet ik weet alleen dat hij Sandd heeft laten weten dat geadresseerde post aan huis bezorgd moet worden en dat de bus die nu halverwege staat bedoelt is voor reclamepost!!!

Re: Postbezorging aan doodlopende weg.

7
Peter1953 schreef:
Jette schreef:Heeft de bewoner ook een reden doorgegeven??
Waarom aan huis bezorgen als er ook een brievenbus aan de weg staat.
En geldt dit voor de bezorgers van alle postbedrijven of alleen voor sandd bezorgers?
Ik ben altijd nieuwsgierig naar de reden.
Of hij een reden heeft doorgegeven weet ik niet ik weet alleen dat hij Sandd heeft laten weten dat geadresseerde post aan huis bezorgd moet worden en dat de bus die nu halverwege staat bedoelt is voor reclamepost!!!
Een buitenbus, die alleen is bedoeld voor folderzooi....haha, heb veel smoezen gehoord, maar deze slaat werkelijk nergens op!
Bij PostNL geldt de regel....brievenbus (de befaamde gleuf in de voordeur) verder dan 10 meter van de stoep/weg, dan moet er een buitenbus geplaatst worden. Na een bepaalde tijd (de bewoner krijgt hierover schriftelijk bericht)... geen buitenbus, dan ook geen post meer!
De poststroom wordt weer hervat als er een buitenbus is geplaatst.
Sandd moet toch maar even in conclaaf met de bewoner, want een buitenbus is in de eerste instantie bedoeld voor POST.

Re: Postbezorging aan doodlopende weg.

9
chefke schreef:
ik denk dat het hier toch anders zit.
Wel een bus voor folders/kranten en niet voor "gewone" post.
Hoe kan jij als bezorger bepalen welke post "gewoon" is ?
Voor een rouwkaart zou ik best 100 meter verder ( aan huis) willen bezorgen maar niet voor een seniel iemand de reguliere post op de keukentafel leggen.

Re: Postbezorging aan doodlopende weg.

10
@88CE

kom op Nico, nu vlieg je uit de bocht... ach als het nou op een doodlopende weg was...
ik denk: Bellen met je depothouder van sandd en de situatie haarfijn uitleggen.
dan is er vast wel begrip....vanuit het depot Zien ze de situatie pas als je het uitlegt..

Laat je depothouder even googlen en zien (met dat poppetje) hoe het er bij deze situatie letterlijk uitziet :lol:
cron