Re: ligt het nu aan mij ?

11
Voor mij is het ook een bijverdienste...verkeer in de luxe omstandigheid, dat ik niet moet werken, maar mag werken.
Maar moet er wel ff bij vermelden...als ik een HBO opleiding zou hebben gedaan, dan had ik wel een ander beroep gekozen.
Je hebt toch geen HBO opleiding genoten, om postbezorger te worden... ;)

Re: ligt het nu aan mij ?

13
Ik heb een HBO opleiding, en heb ook nog eens een sportmassage opleiding. maar loop ook rustig post hoor. Het vaker lopen in een wijk vind ik wel prettig. Mensen kennen je, ik heb vaak aanspraak. En er zijn echt oudere mensen op je te wachten.
Oudere dame in peignoir die altijd zwaait, is ziekelijk. Ik lijk op haar dochter zegt ze.

Dus je hebt wel een sociale functie, ook merk je dingen op omdat je er dagelijks komt.

Re: ligt het nu aan mij ?

14
@har099bezorger

als je altijd op dezelfde tijden komt en je bent herkenbaar als postbezorger
dan gaan mensen aan je gezicht wennen.

mensen en chauffeurs van besteldiensten vragen je de weg... je bent toch postbode dus je weet vast wel..

door de vele wisselingen bij de concurrent en toch altijd 2 x in de week dezelfde sandd postbode..
ik doe er mijn voordeel mee ;)

je weet wie de huisbewaarder van zo,n seniorenflat is, als een brievenbus nogal vol blijft..
op den duur gaan ze je hun leuke en verdrietige zaken vertellen..
er is een eenzaamheid onder ouderen.. daar ben ik wel achter gekomen hoor.


hoeveel sleutels uit huisdeuren/ autotsleutels ik al niet heb aangereikt...
ik vind het zeer zeker naast buiten zijn ook een menselijk beroep. :P

Re: ligt het nu aan mij ?

15
Dat heb ik nu ook pb21

Eigenlijk interesseert dat zakje post om mijn nek me niet.
Klinkt misschien als contact gestoord dat ik daarom post rond breng.

Wij zoeken onze dingen wel via internet, die oudjes hebben er geen weet van.
Natuurlijk gaat ook de post rond brengen niet altijd over rozen, en toch ik kan het niet blijven herhalen.
Vanmiddag 2 kinderen dat de DD en een meidenblad verwachten die al een straat verder stonden dat ik maar even op moest zoeken naar hun blad.
Dat soort dingen geeft me zoveel vreugde.

Re: ligt het nu aan mij ?

16
@88CE
Ik werk al sinds 1998 voor TPG/TNT/PostNl en ik heb het werk altijd erg leuk gevonden. Het bezorgen is nog steeds leuk om te doen maar de manier waarop tegenwoordig bij PostNL is minder leuk. Helaas staan onze tijden tegenwoordig zo krap dat we eigenlijk geen tijd meer hebben om een praatje te maken.

Re: ligt het nu aan mij ?

17
dat ligt er aan willemien

ik heb 3½ uur voor de wijk, verder heb ik niks te doen dan blijf ik wel ergens kletsen of wat.
Die tijd neem ik voor lief.
Blijft moeilijk natuurlijk hoe de situatie van een ander is, schoolgaande kinderen ophalen enz.

Re: ligt het nu aan mij ?

18
postbode21 schreef:@har099bezorger
als je altijd op dezelfde tijden komt en je bent herkenbaar als postbezorger
dan gaan mensen aan je gezicht wennen.
mensen en chauffeurs van besteldiensten vragen je de weg... je bent toch postbode dus je weet vast wel..
door de vele wisselingen bij de concurrent en toch altijd 2 x in de week dezelfde sandd postbode..
ik doe er mijn voordeel mee ;)
je weet wie de huisbewaarder van zo,n seniorenflat is, als een brievenbus nogal vol blijft..
op den duur gaan ze je hun leuke en verdrietige zaken vertellen..
er is een eenzaamheid onder ouderen.. daar ben ik wel achter gekomen hoor.
hoeveel sleutels uit huisdeuren/ autotsleutels ik al niet heb aangereikt...
ik vind het zeer zeker naast buiten zijn ook een menselijk beroep. :P
:lol: Loopt vanaf me 16de al in de zelfde wijk! daar ken het niet aan liggen!
en niemand die me herkend, sommige praten wel met me maar dat is alles :lol:
ze vragen maar heel zelde de weg :O en ik kom zo vroeg zie bijna geen kip op straat om 08:00 :O
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: ligt het nu aan mij ?

19
Ik hoef m'n kind niet meer van school te halen dat scheelt, maar ik heb een ochtendwijk van 3 tot 3 en half uur op piekdagen en op daldagen ong 2 en half uur maar daarna heb ik ook nog middagwijken van gemiddeld 2 uur en ik moet wel voor 5 uur klaar zijn. Voorheen was onze post rond 10 uur op het depot maar met invoering van Georoute is het er op piekdagen pas om 11 uur en op daldagen om half 11. heb trouwens een contract van 15 uur.

Re: ligt het nu aan mij ?

20
har099bezorger schreef:
postbode21 schreef:@har099bezorger
:lol: Loopt vanaf me 16de al in de zelfde wijk! daar ken het niet aan liggen!
en niemand die me herkend,
wat denk je zelf ?
op je 16e was je waarschijnlijk een ettertje en niemand wil je kennen :mrgreen:
cron