Re: Laat je postfiets zien!

111
slagvaardige schreef: @Ejtnaa mooie fiets!
Dankje (Y)
Hij bewijst me al vrijwel vanaf het begin dat ik de post doe z'n diensten en ik ben er erg bij mee :D
M'n man en kinders vinden het maar een snert ding om op te rijden, maar voor mij rijd ie heerlijk.
Een voordeel, hij word maar weinig mee gemoosd door de rest van het gezin, gewoon MIJN fiets :lol:

@ Fijn dat jou fiets weer gemaakt is slagvaardige (Y)

Re: Laat je postfiets zien!

112
denieuwe schreef:
slagvaardige schreef:
postgirl schreef:Mooi fiets, Slagvaardige!!

Nog een tip: zet hem niet in de fietsrekken.. Als hij wordt omgestoten, krijg je een slag in je voorwiel... Dus beter standaard gebruiken ;)
En JAHOOR! Is gebeurd. Ik ook met mijn eigenwijze.... hahaha zie topic "ergernissen" Al had het beter onder "wat maak je tijdens je ronde zoal mee" kunnen staan hahaha
Da's balen, slagvaardige! (Krijgen 'jullie' reparatiekosten trouwens ook vergoed?)

Ik zat ook naar het goede topic te zoeken, maar over banden gesproken: ik heb net (op kosten van de zaak) twee nieuwe buitenbanden op de fiets laten zetten. Hier werd ik na een fietscontrole (goede zaak, vind ik!) op gewezen door de teamcoach; veiligheid voor alles. Door Halfords erop laten zetten.
Gisteren was ik (zwaar beladen) aan het wachten tot een collega opgezadeld was en ik zeg (voornamelijk tegen mezelf): 'heb het gevoel dat ik zo door mijn fiets ga zakken' en ik kijk eens goed.... hangt het voorwiel half los, bouten niet goed aangedraaid (of losgekomen). Jeee.... was niet goed afgelopen, als ik zo de bult was afgedenderd!!
Ouch @denieuwe! Ja jij zit in Noord he? Prachtige omgeving maar veel bulten en hellingen. Veel trapwerk. Ja en als je al fietsende de bult afgaat, trouwens ook als je de bult op moet, dan kun je lelijk terechtkomen. Goed dat je engeltje stiekum was meegelift. Anders had het lelijk af kunnen lopen.

Hoe heb je je wijk af kunnen maken? Had je gereedschap en de boel aangedraaid? Of heb je alles lopend met de fiets aan de hand gedaan?

Re: Laat je postfiets zien!

114
Heb nog even geen plaatje, maar wil alvast mijn eerste postbike-ervaring met jullie delen; mooi ogende stevige fiets met aardige (oranje) PostNL-details. Tikkeltje teleurstellend vind ik dat de op zich zeer geschikte fietsstandaard precies onder de PostNL-fietstassen verdwijnt, dus alleen half spagaat en niet zonder blauwe plekken enigszins te bereiken is. Ook is het even prutsen om de stuurtas goed op het speciaal daarvoor ontworpen rek te krijgen en dan ook nog goed te kunnen sturen. (Steekt nu uit.). Ik denk en hoop dat het nog even wennen is. Morgen eerst wat tape over bepaalde (contact)delen, want beschadigingen zijn meteen al zichtbaar. Kortom: mooie bike, maar het speciale 'post'-gedeelte valt mij wat tegen.

Re: Laat je postfiets zien!

116
Ik ben op zoek naar die blauwe dubbele bezorgerstassen met opdruk Stadspostunie bv VSP POSTBEZORGING.
Dit was 10 - 15 jaar geleden een postbedrijf en tevens een dochter onderneming van postNL.
Dit gedeelte van het postbedrijf is later overgenomen door Sandd.
Wie kan mij daar aan helpen, of weet waar deze nog rondslingeren, ik zou er heel erg mee geholpen zijn. :P .Marion

Berichten: 1
Geregistreerd: 30 aug 2015, 11:03
PrivéberichtE-mail Marion

Re: Laat je postfiets zien!

117
Ik maak sinds een half gebruik van een Sparta Pick-Up RN fiets voor post/kranten/folders. Heeft uiteraard een voordrager maar ook een stuurlock (een mechanisme om het stuur vast te zetten tegen omklappen) en tweezijdig standaard.

Drie dingen die het werk een behoorlijk stuk aangenamer maken. De fiets heeft geen versnellingen, minder geschikt dus voor grote afstanden, maar de bedrijfszekerheid zal beter zijn en onderhoud makkelijker.

Nieuw verkrijgbaar vanaf €321,- en met nog een paar tientjes erbij afgemonteerd aan huis.

Voorop de fiets zit uiteraard een krat, ik heb gekozen voor een relatief klein model. Ik zie soms mensen met een enorme krat fietsen maar als je daar je post in mikt en die gaat schuiven is dat erg lastig voor je evenwicht.

Re: Laat je postfiets zien!

118
Ik heb een fiets met een hele irritante standaard hij blijft gewoon nooit staan, en met mijn salaris na het betalen van mijn zorgverzekering, en verschillende fysio en nog een tandarts rekening en boodschappen waren de centen toch echt weer op.. Maar het meest hinderlijke is het omvallen van mijn fiets ! En met veel post stijg ik op.
De Puch fiets ziet er best wel duur en gelikt uit. Maar alleen over het frame ben ik te spreken.
Maar het spatbord is van plastic en schiet vaak los. De remmen werken eigenlijk niet meer (Levensgevaarlijk, maar ja geen geld om mn fiets te laten repareren, ja echt erg). Op een kruispunt denken altijd de grote BMW's en de Audi en Volvorijders nog even voor de haaientanden langs te kunnen. Dan komt de schrik er wel in als ik abrupt moet remmen, half met mijn voeten en achterrem en de volle belading.., en hij blijft vaak niet in de versnelling staan. Of te zwaar trappen of heel erg licht.
Afbeelding

Re: Laat je postfiets zien!

119
Ik heb een mandje voor op mijn fiets. dan stijgert de fiets niet zo snel, als daar post in zit. daare past sowieso een hele sandd-krat post in.
Ik gebruik het mandje om de bundels in te doen voor de straten die gaan komen. Is het mandje leeg dan haal ik post uit mijn tassen voor de volgende straten.

Ik zou overigens geen hele dure fiets nemen om post te bezorgen want dat die zit binnen een aantal maanden vol met krassen.

Zelf gebruik ik nooit de standaard van de fiets ik zet hem meestal tegen een muurtje/schutting/paaltje aan.

Re: Laat je postfiets zien!

120
Mijn fiets, tenminste, geleend van mijn moeder. Vind het niet echt fijn fietsen, zou liever met herenfiets rijden omdat die stang in het midden toch meer stabiliteit geeft. Ik heb geen gewone herenfiets, alleen een mountainbike, maargoed daar kun je geen post mee bezorgen. Ik moet het doen met de riemen die ik heb. Voor de verst gelegen delen van de wijk gebruik ik de fiets. Voor de korte afstand en afhankelijk van de hoeveelheid post gebruik ik dan de schoudertas.
Afbeelding
cron