Re: Tweede Termijn Debat Postmarkt: 15 februari 2012

22
lees hier http://www.tweedekamer.nl/ao_repo/eli/2 ... tmarkt.pdf het verslag van de tweede termijn van het algemeen overleg over de post markt.


IK las o.a. dat er meer toezicht moet komen, door de opta, om te voorkomen dat PostNL tegen een lagere prijs kan inschrijven op aan besteding van post.
Eind dit jaar, december, zal dhr. Bleker komen met een voorstel hoe de Universele Postdienst uitgevoerd moet worden, Er werd ook gesproken over een vijfdaagse bezorging. Genoemd zijn ook onbemande postkantoren, Piek en dal tarieven voor consumenten, naar Deens of Noors voorbeeld.

Re: Tweede Termijn Debat Postmarkt: 15 februari 2012

25
Concrete stappen zijn het niet, met Den Bosch heeft het nietste maken, toch wil ik dit hier delen.

Tijden het Vervolg Algemeen overleg, het vervolg op de tweede termiijn dus, zijn er moties ingediend.
dat wilde ik jullie laten weten


29502 nr 84 De motie Van Bemmel over blokkeren van elke versobering van de Universele Postdienst, deze is verworpen
29502 nr 85 De motie Koppenjan over Postbezorging op maandag, deze is aangenomen
29502 nr 86 de gewijzigde motie Braakhuis over de gevolgen van de afschaffing van de maandag bezorging, of het stoppen van deze bezorging , gevolgen heeft voor de werkdruk, deze motie is aangenomen
29502 nr 87 Motie Hamer, over het wettelijk minium loon voor Postbezorgers, deze is aangenomen
29502 nr 88 Motie Hamer, Over rechtsvermoedens van Arbeidsovereenkomst, deze is aangehouden
29502 nr 89 motie Gesthuizen over problemen met postverwerkingssystemen bij PostNL, deze is aangenomen
29502 nr 90 motie Gesthuizen over afspraken tussen PostNL en de belastingdienst, deze is verworpen.
29502 nr 91 motie Gesthuizen, over Bonussen en salarissen van bestuurders van PostNL, deze is aangenomen

[url]Bron: http://www.tweedekamer.nl/images/10-04- ... 227788.pdf
[/url]

De echte concrete stappen zullen door het bedrijf gezet moeten worden. Ik ben benieuwd of ze hun bonnus terug zullen betalen, nu ook de tweede kamer vind dat dat moet.
Laatst gewijzigd door Geertjan op 11 apr 2012, 21:38, 3 keer totaal gewijzigd.
cron