Re: Fooien en dergelijke

11
Ik heb in die dertien jaar ook wel regelmatig fooien aangeboden gekregen maar altijd afgeslagen. Was altijd rond de knj periode. Ook zijn er mensen die met bv een doosje chocolaatjes aankomen. Dat nemen we wel aan en die zetten we dan in het depot zodat iedereen mee kan delen.

Re: Fooien en dergelijke

12
Geertjan schreef:@ophalen, dat is behoorlijk wat voor een bezorger.

Ooit toen ik nog een vaste wijk had , kreeg ik in het café daar regelmatig koffie aangeboden. Zo ook in andere cafees, in die straat. Eenmaal een blikje cola, en eenmaal een fooi van 10 euro. Dat was het
ik ben ooit als postbode begonnen,ja die oudste wijk al sedert dag 1

Re: Fooien en dergelijke

13
jan272 schreef:Wij worden betaald per uur door een landelijk bedrijf. Wij hoeven het niet van de fooien te hebben. Ik neem niks aan onderweg. Enerzijds omdat ik me dan gecompromiteerd voel maar anderzijds ook omdat de mensen die binnen zitten die kans niet hebben.

Het hoort niet bij een professional om cadeautjes aan te nemen. Als je nou per stuk staat dan wordt het een ander verhaal.

Oh wacht, 1 keer hebben ze me verrast. Dat ging zo snel en zo onverwacht, dat ik ineens met een (ik denk) fles in mijn hand stond. Die heb ik aan de postbode plus gegeven.
De twee meiden die dat zagen op het depot vroegen 'Wat zit er in die lange doos van dat wijnhuis?" waarop ik antwoorde: "aan de vorm te zien een mooie kingsize dildo." Stomme vraag, stom antwoord.

je lijkt wel gek met het idee, binnen krijgen ze te vreten met de kou buiten krijg je geen ruk

Re: Fooien en dergelijke

16
ik wel. ik ga niet bij vreemden naar binnen. het is al erg zat dat ik die gleuven allemaal aan moet raken. en sommigen zijn nog nat ook, van IETS. jakkes.
alleen bij leden van onze visclub ga ik naar binnen. visclub = kibbeling club. actief langs het kanaal gaan zitten kleumen doen wij niet. er zit trouwens toch geen kibbeling in het wilhelminakanaal.

Re: Fooien en dergelijke

17
Er kwam laatst een klant uit de wijk naar me toe en bood met een fooi van € 5,00 aan, wegens de goede bezorging.
Kreeg de folderboy/girl ook, dus ik ook, vond hij.

Ik had er ietwat moeite mee, maar na lang aandringen van meneer, uiteindelijk toch maar aangenomen.

Mogen wij trouwens geld aannemen van klanten??
Is hier iets van vastgelegd?

Re: Fooien en dergelijke

18
jan272 schreef:watje
buiten koud. das lekker. als ik 's winters binnen op het VBG ben dan weet ik niet hoe rap ik weer naar buiten kan. het is een straf om daar binnen te zitten.
Bij ons ook....er heerst een grafstemming!

Re: Fooien en dergelijke

19
Jette schreef: Mogen wij trouwens geld aannemen van klanten??
in principe niet, net als de Wegenwacht ook niets mag aannemen voor de bewezen diensten.
"toevallig staat hun rechter raam op een kier en vinden plots een flappie op de bijrijdersstoel."
Dus niet aanpakken en met een knipoog vertellen dat het niet mag en in 1 teug door geef je maar een hint dat je het "toevallig" in je tas zou kunnen vinden. ;)

Re: Fooien en dergelijke

20
Ik had het er eens met mijn postbode+ over en die deed er niet moeilijk over maar dan ging het over een chocolaatje aannemen of iets dergelijks. Hij zei van ach in ziekenhuizen worden de verpleegkundigen ook doodgegooid met gebak enzo. Geld aannemen vond hij niet kunnen. Maar ja, weigeren van een klein presentje met kerst staat ook zo knullig. Ik vond met sinterklaas eens een gedichtje met een zakje pepernoten in mijn masndje. En ik kreeg eens een mars door de brievenbus geduwd toen ik er post in kieperde. Dat heb ik niet geweigerd.
cron