Re: Tips en verbeterpunten voor de site

111
@denieuwe

wat maak je me nou denieuwe?
ik sluit me geheel bij slagvaardige aan. :idea:

je laat zien dat we het niet alles zo serieus moeten nemen
brengt vaak nuancering aan tussen postnl en sandd bezorgers
vaak aangevuld met humor.. wat is er loos?

stop je met postbezorgen denieuwe?

Re: Tips en verbeterpunten voor de site

112
Bedankt voor jullie lieve reacties, carla en slagvaardige. Misschien moet ik dingen zelf ook 's wat minder serieus nemen, soms belast het mij teveel. Zonder een beetje humor zou ik niet overleven.
Nee ik stop niet met postbezorgen, zolang het mij niet stopt tenminste. Ik wil alleen weten waar de uitgang is als ik me ergens niet meer prettig voel, die is er kennelijk niet? En ik wil niet dat mijn mailadres overal blijft hangen. Dus om maar bij het topic te blijven: verbeterpuntje?

Re: Tips en verbeterpunten voor de site

113
Ik zou het heel erg jammer vinden als je op dit forum zou stoppen. Ach, als bepaalde berichten het punt zijn dan kun je die gewoon het beste skippen en inderdaad lekker de humor van dingen blijven zien. Die moet je sowieso niet kwijtraken.

Een paar jaar geleden wilde ik ook stoppen, vanwege twee of drie ruzieschoppers, maar ben gebleven vanwege anderen en vanwege het feit dat ik behoefte heb aan collega's en concullega's om mij heen. Bovendien neem ik het e.e.a. ook niet te serieus meer, tenzij het om een echt serieuze topic gaat. Ik vond het persoonlijk erg jammer dat Postbode21 weg is gegaan, vanwege zijn kijk op zaken en dingen die hij aankaartte. Ik kon het goed met hem vinden.

Maar inderdaad, als iemand zich af wil melden, dan zou er op een forum een mogelijkheid moeten zijn im je account volledig te kunnen wissen.

Ik ben lid van een ander forum dat niets met postbezorgen te maken heeft en daar kun je je ook niet afmelden. Alleen de forumbeheerster kan dat. Maar ze kan je wel volledig verwijderen als je dat wilt.

Je kunt ook een emailadres aanmaken speciaal voor forums. Dan gebruik je niet je eigen naam voor dat emailadres, maar maak je een handle aan, zoals denieuwe. Zo hou je je privacy. Je reguliere emailadres kun je dan voor andere zaken gebruiken.

Re: Tips en verbeterpunten voor de site

114
Ik zou het wel prettig vinden om na 30 minuten? als je een bericht niet meer kan verwijderen of aanpassen, dit later wel zou kunnen doen. Als je bv een stomme typefout of taalfout hebt gemaakt of dingen te hard heb gezegd en het later op een andere manier zou willen formuleren. Als je nu iets plaatst is het zo definitief. Op andere fora kan je wel na 1 jaar je eigen berichten wissen of alsnog aanpassen.
http://www.youtube.com/watch?v=oNuX7bs2qAM

Re: Tips en verbeterpunten voor de site

115
Mr. Sanddman schreef:Ik zou het wel prettig vinden om na 30 minuten? als je een bericht niet meer kan verwijderen of aanpassen, dit later wel zou kunnen doen. Als je bv een stomme typefout of taalfout hebt gemaakt of dingen te hard heb gezegd en het later op een andere manier zou willen formuleren. Als je nu iets plaatst is het zo definitief. Op andere fora kan je wel na 1 jaar je eigen berichten wissen of alsnog aanpassen.
Ook als er al mensen op zo'n bericht gereageerd hebben?
Het lijkt me dat veranderingen in het originele bericht er toe kunnen leiden dat reacties nergens meer op slaan.

Re: Tips en verbeterpunten voor de site

116
beste ief ,

AVATAR :

forumlid "ANNE" en "NUMAN" brachten mij op idee / TIP

AVATAR van "ANNE" is een echt Sandd logo (Y) ;

Je zou bv alle Sandd bezorgers van een identieke/zelfde avatar kunnen voorzien ;
Postnl bezorgers een ORANJE logo ( bv oranje brievenbusje oid ).
Als zich een nieuw forumlid aanmeld, automatisch het juiste AVATAR / bedrijfslogo erbij
Postnl + Sandd samen = oranje/blauw

-Zo raak je minder snel (onbedoeld) in verkeerde topics terecht
-zie je visueel ook direct van welk bedrijf er (nieuwe) reacties zijn binnnen gekomen.
-Zo heeft 'iedereen' een zichtbare AVATAR identiteit ;)
-hoeft niemand meer te vragen hoe dat allemaal werkt om een avatar in te stellen
-vul aan........

( prachtig hoor, hoe deze site nu op je MOB werkt (Y) )
Laatst gewijzigd door fredselekt op 22 jan 2016, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Postbezorger Sandd

Re: Tips en verbeterpunten voor de site

117
fredselekt schreef:beste ief ,

AVATAR :
Je zou bv alle Sandd bezorgers van een identieke/zelfde avatar kunnen voorzien ;
Postnl bezorgers een ORANJE logo ( bv oranje brievenbusje oid ).
Doe mij maar een driekleurige vlag: ik bezorg sandd, postnl en overlast

Re: Tips en verbeterpunten voor de site

118
eigenlijk een soort tegenvraag / misschien hebben andere leden ook tips..........

Hoe voorkom je een WILDGROEI aan topics .........

Nu maakt een forumlid wéér een APART topic aan, bv : "complimenten met de nieuwe look"
terwijl hiervan al zelfs 2 officiéle topics zijn waar binnen je deze opmerking kwijt kunt.
Dat moest eigenlijk niet kunnen ! ; IDEM topics welke helemaal niets met postbezorging te maken hebben.

Zo krijg je "chaotica in het kwadraat" / filteren geeft niet het gewenste effect en het wordt lastiger
om een onderwerp binnen een hiervoor bestemd topic te plaatsen.

Misschien ? is het mogelijk een extra filter in te stellen ; soort "ROUTE navigator" / iets wat er snel voor zorgt dat je
in het juiste topic beland en bij de aanmaak van een NIEUW topic je eerst gewezen wordt op reeds
bestaande "onderwerpen met dezelfde treffers/inhoud "........
én het tevens in dit geval onmogelijk is om WEER een nieuw topic te starten.
Postbezorger Sandd

Re: Tips en verbeterpunten voor de site

119
Naar mijn idee kun je een deel van het probleem proberen te ondervangen met techniek en mensen verwijzen naar de zoekfunctie en berichtenlijst(en) maar zal dit nooit echt perfect werken. Dan komt een actieve moderator of moderatorteam van pas die wat aanwijzingen geeft/geven en eventueel ingrijpen. Verder niet al te druk over maken want het kan wel storend zijn soms maar een ramp is het ook niet.

Wat ik nog mis is bij de fora die specifiek zijn voor bezorgers van een bepaald bedrijf een kort berichtje over hoe je je aan kunt melden of een knop daarvoor.

Re: Tips en verbeterpunten voor de site

120
@fred
Onderstaand overgenomen uit Home postbezorgers.org.
" Tegelijkertijd willen we op de homepage meer aandacht schenken aan actueel nieuws. Uiteraard beperken we ons met dit nieuws tot zaken die interessant zijn voor postbezorgers." Yes!!

Ben het geheel met je eens fred.
Zijn we nu gevrijwaard van berichten over wel of geen open haarden / houtkachels / piepgeluiden en dergelijke?

Tips en verbeterpunten: als het een forum is voor postbezorgers.. kan die foto van die lelijke oranje brievenbus (armoedig!) niet worden vervangen door
een foto van zowel een postnl als sanddbezorger in werkkleding of een foto van posttassen van postnl/sandd/ postservice/van straaten...

De topics over Vsp en Dhl zijn niet meer actueel. Deze bedrijven bezorgen geen post meer. topics sluiten of verwijderen.
Het zou wel handig zijn een Nieuwe rubriek te openen over de verschillende onderaannemers .
1: Postservice
2:......

zodat bezorgers elkaar beter weten te vinden over vergoeding/bezorging etc welke anders is
dan degenen die rechtstreeks voor sandd bezorgen.
.
cron