Re: Laat je maandagronde zien

11
Jette schreef:Jan is niet moe aan het eind van zijn maandagronde....hij vliegt laag en is ie snel weer thuis in het ook mooie Brabant.
Jan wordt van post bezorgen zelden moe.
Jette schreef:Trouwens, Jan zit meer op de fiets, dan dat hij post bezorgd....de maandagpost is qua volume een aanfluiting.
It's a dirty job, but some one has to do it!

Je hebt kwalitatief werk en quantitatief werk. Veel postbezorgers waarderen alleen het groffe volume werk. Zoals V&D prijzencircus en verkiezingsbiljetten. Ik geef de voorkeur aan het kwalitatieve werk, waarin volume van ondergeschikt belang is en waar je je vakmanschap kunt tonen. Op piekdagen kan iedereen bezorgen. Je loopt gewoon je bundel achterna. Op de maandagen heb je de mensen nodig die EN kunnen bezorgen, EN de weg weten EN kunnen switchen tussen bundels.
Jetje, probeer het eens een keer en je zal zien dat het kaaileuk is.

Re: Laat je maandagronde zien

18
Heb afgelopen maandag voor het eerst sinds invoering van Geo weer eens een maandagronde gedaan. Volgens m'n collega's die elke maandag werken, is de maandag geen leuke bezorgdag meer maar ik vond het wel meevallen.
Heb jaren op de maandag gewerkt en sinds februari vorig jaar werk ik niet meer op maandag. Werk nu van dinsdag t/m zaterdag.

Re: Laat je maandagronde zien

19
Je moet even opnieuw wennen. Wat ik doe is

ik haal 8 bundels op
ik begin met een stukje J2
daarna de J1
daarna de rest van de J2, op de laatste straat na
daarna de H
daarna de rest van de J2
daarna de EQ (bundel gebroken)
daarna de EU (bundel gebroken)
daarna de M (die ik zelf op numerieke volgorde gezet heb)
daarna de L1 (bundel gebroken)
daarna de L2 (achterste enveloppen controleren)

De eerste twee keer doe je er langer over want je moet je loop even bepalen en hoe je de geo-bundeltjes onderweg verwerkt.
Daarna bepaal je je eigen ronde die geen twee weken identiek is.
Je pakt je bundeltje en bladert er even helemaal doorheen. Omdat je alle huisnummer uit je kop kent bepaal je DAN ter plekke hoe je 'loop' wordt. Omdat je 98% van de adressen kunt overslaan is dat preventief scannen noodzakelijk. Als je als een robot de geo loop afrijdt dan blijf je bezig.

Zetters mogen van mij zetten op sammi-v volgorde maar ook numeriek. Dus gewoon oplopende of aflopende nummers per straat. Ik weet dan waar ik bepaalde adressen mag verwachten. Het is vooral iedere week weer een exercitie in improviseren. Met routine kom je er niet. Piekdagen-ervaring werkt zelfs tegen je.
cron