Geldig adres? Kijk in het BAG register

1
Wilt u weten als een adres ook bestaat? Dan kunt u dit controleren via de volgende website:

http://www.kadaster.nl/window.html?inho ... onhouders/

Kies vervolgens voor optie "nummeraanduiding". Ook is er een mogelijkheid via het BAG register te kijken waar een adres zich bevindt. Via de gemeente kunt u overigens ook adressenlijsten krijgen, welke in gebruik zijn.

Let op! Dit register bevat ALLE adressen, dus ook garage boxen et cetera. Tegenwoordig moeten die ook een adres hebben namelijk. Misschien loopt de regering alvast voorruit: Mocht het echt een economische crisis worden en je moet in een garage box gaan wonen, dan heb je in ieder geval een adres!

Re: Geldig adres? Kijk in het BAG register

5
Bij het Kadaster is ook een plattegrond waar het adres zich bevind. Soms denk je dat het adres niet bestaat en stuur je het retour. Door het na te checken op deze website kun je nagaan of het adres wel geldig is. Mijn TOM TOM raakt in een wijk dat een doolhof is ook veelal de weg kwijt. Google Maps verwijst me soms door naar een adres wat in de bosjes zit. :D

Re: Geldig adres? Kijk in het BAG register

6
een miep miep om de weg te vinden? Ik ken gewoon alle nummers van de hoekhuizen uit mijn hoofd. Oei, dat was een bedrijfsgeheim. Het kadaster weet ook niet of de gleuf aan de voor of achterkant van een pand zit. Of op de poort. Of op een paaltje tussen de struiken. En ik kan me niet voorstellen dat het kadaster IETS voor niets doet.

Re: Geldig adres? Kijk in het BAG register

8
verzendenenontvangen schreef:http://www.kadaster.nl/BAG/bagviewer/

Bovenstaande kun je de panden goed bekijken. Er zijn ook mensen die van 2 woonhuizen, 1 woonhuis hebben gemaakt. En dan gebruiken ze het foutieve huisnummer! In zo een geval kun je dit dan ook checken, want je kunt ook huizen aanklikken op het kaartje.

Bovenstaande website is gewoon gratis te raadplegen.
:roll: Is dit echt van het kadaster, mijn huis staat er niet bij ... toch krijg ik post :roll:
Waarschijnlijk dankzij doortastende postbodes als Jan.

Bovendie PostNL, heeft een afdeling onbestelbare post, die alsnog probeert de afzender of de geadresseerde te achterhalen. Dus waarom zou ik zoveel moeiete doen.

Heb het een keer gedaan, met een grappige kaart. het nummer zonder toevoeging behoorde aan twee studentenhuizen. Bij de ene kwam iemand thuis, ik ging vragen of zij wisten of de geadresseerde dar woonde, ja hoor, de man die thuis kwam was de geadresseerde.

Re: Geldig adres? Kijk in het BAG register

9
Ik heb tijd een woning bewoond met een zelf bedacht huisnummer er bij gedaan. Er werd gewoon bezorgd. Echter post van de Belastingdienst en andere officiële instanties die met het GBA werken konden het "eigen gemaakte" huisnummer niet accepteren omdat die niet bekend is. Je kunt bij de gemeente op het eigen gemaakte huisnummer niet inschrijven. Dan moest je officieel dat huisnummer aanvragen. Echter de postbodes/postbezorgers weten niet dat dit een eigen gemaakte huisnummer was en bezorgden daar gewoon op. Alleen denk ik dat de post organisatie niet weet dat er een extra huisnummer is. De looproute kan dan misschien ietsje langer zijn.

Het Kadaster is officieel. Bij de gemeente kan je trouwens ook alle GELDIGE adressen opvragen.
cron