Fiets hekje

1
Hier en daar kom je ze nog tegen fiets hekje waarbij je de fiets mooi kunt parkeren. Is dit iets uit het verleden voor de postbode's? Ik weet dat vooral bij huurwoningen zo een fietshekje hier en daar staat. Helaas kan ik mijn fiets niet goed neerzetten met de standaard. Zo zette ik mijn fiets tegen een struik aan, maar de bewoners stelden dat niet op prijs. Kan ik me ook wel weer voorstellen omdat de struik wat minder mooi wordt daarvan!

Re: Fiets hekje

2
Een meneer zei 2 jaar geleden tegen me, toen ik de wijk voor het eerst alleen liep.
Zet de fiets maar tegen het hekje aan, want ik heb 'm speciaal voor de postbode gebouwd.
Kijk, daar is over nagedacht! (Y)

Re: Fiets hekje

6
jan272 schreef:bestaan er fotos van die hekjes want ik heb geen idee waar je het over hebt.
Houten hekjes...metalen hekjes.
Alle soorten en maten in mijn wijk.

Jan...je weet toch wel wat hekjes zijn?

Houten balken horizontaal en vertikaal (die gaan de grond in), je jast er een paar spijkers of schroeven in, een likkie verf of beits erop en klaar is het hekje!

Je kunt ze ook kant en klaar kopen bij de bouwmarkt.

Re: Fiets hekje

8
Ik kreeg meer het idee dat hij die hekjes bedoelde die versprongen staan om voetgangers door te laten maar fietsers tegen te houden. Met de juiste slalom techniek kan je dan nog en eind komen natuurlijk.
Ook staan hier overal 'nietjes'
Afbeelding
en die zie ik meer als fiets rekje.

Re: Fiets hekje

10
har099bezorger schreef::lol: Ik zet mijn fiets gewoon op vaste plekken, tegen een lantarnpaal en muur. dus ik hoef echt geen hek :lol:
Hekjes en muurtjes zijn ideaal.
De fiets staat stabiel en kan eigenlijk niet vallen.
Lantaarnpalen zijn waardeloos...de fietst valt dan 9 van de 10 keer.
cron