Re: Postbusnummers en antwoordnummers

2
Dus inderdaad een sandder.

Postbussen en antwoordnummers zijn DIENSTEN van postNL. Gevestigd in PANDEN van postNL. Wil jij daar ook toegang? Dan zal je eerst gescreend moeten worden. Wij hoeven toch ook geen toegang tot de verdeelcentrales van SandD?
Als S&D een postbus service of antwoordnummerservice wil opzetten dan zijn ze daar vrij is. Maar daar hebben ze de ballen niet voor om dat te doen. S&D wil snel geld verdienen door onder alle regels uit te komen en zo goedkoop te werken. Postbussen en dergelijken vallen daar niet onder. Bezorgen in de Biesbosch ook niet. S&D zal dan ook service punten moeten opzetten in eigen panden of in gehuurde ruimten bij supermarkten. Dat gaan ze niet doen want zoveel dienstverlening willen en kunnen ze niet geven.
S&D is voor het snelle geld. De klant is slechts een noodzakelijk kwaad om geld binnen te halen.

Re: Postbusnummers en antwoordnummers

3
Selekt Mail van DHL bezorgde ook post voor postbussen.
Alleen de depot houder bracht alle post, b.v. de Veronica gids naar het postkantoor met postbussen als de abonnee een postbus nummer had.
Sandd bezorgt ook de post naar postbus nummers.
De abonnee kan niet kiezen welk bedrijf zijn blad bezorgt.

@jan272,

Is Post.nl niet voor het snelle geld????
Dan sta je ook achter die hoge bonussen want anders kan het bedrijf zeker niet goed geleid worden!
Hoorde net op de radio dat de politiek geen vertrouwen meer heeft in de top van Post.nl.
De afschaffing van de maandag post wordt in de koelkast gezet omdat ze wel weten dat die besparing in de zakken van de bestuurders verdwijnt.
Om elke vraag van een Sandd bezorger te gebruiken om je gal te spugen over Sandd vind ik wel een beetje ver gaan.
Wat Sandd en Post.nl onderling regelen is niet onze zaak.

Re: Postbusnummers en antwoordnummers

4
Als je alleen bezorgt op de makkelijke plekken dan ben je geen eerlijke concurrent.
Als je je personeel op stuksloon zet (ook al 'willen ze dat zelf') dan ben je geen eerlijke concurrent.
Als je gratis toegang wilt tot een aantal van onze diensten, dan ben je ook geen eerlijke concurrent. Postbussen en antwoordnummers zijn diensten van postNL voor haar klanten. Als je echt een eerlijke concurrent wilt zijn dan zal je zelf een soortgelijke dienst moeten invoeren. Maar dat gebeurt niet. Want Sandd aast alleen op de krenten in de pap. De krenten geven de smaak. De pap is blijkbaar niet goed genoeg.

Ik heb geen probleem met S&D mensen. Maar de S&D organisatie werkt op manieren waardoor ook de postNL bezorgers op minimumloon staan. OK, SelektMail was nog erger (die werkte op kosten van het duitse moederbedrijf onder de kostprijs) maar dat is niet relevant meer.
De postNL top graait. Maar dat doen alle toppen. Zelfs de Shell top, waarin Wim Kok de baas is en die had vroeger een hekel aan schromeloze zelfverrijkers. Ik neem aan dat ook de S&D topmensen goed voor zichzelf zorgen. Alleen die kunnen het blijkbaar beter verbergen. Of er valt niks te graaien omdat er niks is. Dat kan ik niet inschatten.
Vroeger had je een gezegde: wie het dichtst bij het vuur zit, warmt zich het best. De topmensen zitten op het vuur. Bij alle bedrijven. Dus ik neem aan dat de S&D top ook warm zit. Ze hebben immers alles geleerd bij TNT, dus dit ook neem ik aan.
De besparing op de maandagpost stroomt rechtstreeks naar de bedrijfsleiding toe? Ik zou niet zoveel informatie uit de Donald Duck halen joh. Daar is het bedrijf te groot voor om dat soort truuks uit te halen. Iedereen weet dat de winsten daarvan in ons geldpakhuis worden opgeslagen zodat de top daar wekelijks een duik in kan nemen. Heb ik ook uit een vakblad vernomen.

S&D en postNL regelen niks onderling. Als ze dat wel doen dan krijgen ze de NMA op hun nek. Wij zijn concurrenten, weet je wel? Dan pak je stukjes van elkaar af. Alleen de een houdt zich grotendeels aan de wet en de ander wordt de hand boven het hoofd gehouden door de politiek. Met als gevolg dat postbezorgers onderbetaald worden. Ook de S&D bezorgers. Omdat we zo nodig moeten concurreren op een markt die op zich al te klein is voor 1 postbedrijf.

Wil S&D serieus genomen worden als postBEDRIJF dan zal ze zelf een infrastructuur op moeten zetten waar (rechts)personen postbussen kunnen openen en waar ze zelf antwoordnummers kunnen maken. Oh ja: en blauwe bussen op iedere straathoek waarin iedereen zijn 24 uurs post kan doen en die dagelijks geleegd worden. Als ze DAT allemaal hebben EN hun personeel een eerlijk loon geven, zijn ze een eerlijke concurrent. Nu eten ze onze krenten uit de pap en vernachelen het voor iedereen. Of staat de S&D top ook op stuksloon?

Re: Postbusnummers en antwoordnummers

5
@jan272,

Als een poststuk van Sandd onbestelbaar is kan hij retour via Post.nl.
Deze regeling bedoelde ik.
Het is altijd makkelijker om een ander de schuld te geven van de problemen dan om het in eigen huis te zoeken.
Een kleiner afgeslankt bedrijf waar iedere werknemer geen 4 of meer bazen meer boven zich heeft kan goed renderen.
Ik hoop voor je dat je vandaag geen Sandd bezorger tegen komt.

Re: Postbusnummers en antwoordnummers

6
Ik heb een perfecte relatie met de bezorgers van S&D, DSW, stadspost en weet ik wie nog meer. Het is alleen jammer dat S&D de markt 'openbreekt' door geen werknemers te hebben maar een soort thuiswerkers die niet thuis werken.

En een S&D bezorger heeft NUL bazen boven zich want hij is niet in dienst van een bedrijf. Er is geen arbeidsrechtelijke relatie. Hij is een onderaannemer die geen KvK nummer hoeft te hebben. Hij is dus feitelijke rechteloos. En dat is misschien nog wel het ergste.
Jaren geleden heb ik eens gekeken of bezorgen bij een concurrent iets was. Nee nee. In geval van ziekte of vakantie moest je ZELF voor vervanging zorgen. De overkoepelende organisatie dumpte zijn spullen bij jou en trok daarna zijn handen overal vanaf. DAT is pas uitbuiting, onder het mom van de vrije jongen.

Re: Postbusnummers en antwoordnummers

7
als ik op vakantie ga geef ik het minimaal 2 weken van tevoren door.
en dat gaat zonder problemen bij sandd.
ik zorg ook niet voor een vervanger dat doen ze op het depot wel.

je kan er dus geen algemene regel op zetten.
en geen baas boven me geeft me een heerlijk vrij gevoel.
heb jij een baas nodig om goed te werken dan?

Re: Postbusnummers en antwoordnummers

8
Ik moet een vakantie ook twee weken van te voren opgeven. Dan krijg ik netjes een leuk mailtje terug dat ze hun best gaan doen een vervanger te vinden en wensen mij een fijne vakantie toe.

Als ik ziek ben kan ik dezelfde ochtend bellen of een mailtje sturen en dan komen ze de post ophalen en brengen hem zelf weg. Of ze laten het een vervanger doen. Ik ben wel eens opgebeld dat er post gesorteerd en al klaarstond maar dat iemand een wijk verderop te ziek was om te lopen. Die hebben ze mij netjes geleverd, gesorteerd en wel en die heb ik toen nadat ik met mijn eigen wijken klaar was gelopen. Ze waren daar heel blij mee en ik merk dat ze dan ook sneller iets voor jou overhebben als er eens iets is.

Dus niks hoor zelf een vervanger zoeken. Mooi niet en ik kan ook gerust 6 weken vakantie opnemen in de zomer als ik wil. En dan nog lekker met herfstvakantie gaan en Kerst als ik wil, en voorjaarsvakantie opnemen als ik wil. (niet dat ik dat doe, maar goed, het kan en mag wel bij Sandd) Moest ik bij TNT niet proberen toendertijd. :mrgreen:

p.s. Een ZZP'er krijgt ook niet doorbetaald bij ziekte en vakantie.
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 13 apr 2012, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Postbusnummers en antwoordnummers

9
Er zijn veel te veel managers die veel te veel kosten.
In elk bedrijf zijn die lagen aanwezig.
Het zijn netwerken van vriendjes die elkaars hand boven het hoofd houden.
Zij zorgen bij reorganisaties dat zij hun baan behouden of met riante bonussen afvloeien.
Er zijn er zo veel dat ze met idiote maatregels komen zoals je werkplek afbakenen met plastic stroken op de vloer waar je niet buiten mag komen.
Mijn man heeft op zijn bureau een plekje aan gewezen gekregen waar hij zijn schaar moet laten.

Ik werk voor Sandd via een onderaannemer.
Als ik vragen of problemen heb is een telefoontje of mailtje genoeg.
Thuis sorteren vind ik ideaal.
Ga nooit met een verrassingspakket de straat op.

Re: Postbusnummers en antwoordnummers

10
Heerlijk he @Doro! En we kunnen nog lekker vroeg beginnen ook. 8 uur als het nodig is! Super, ik wil nooit meer bij Sandd weg.

Jeetje @Doro! Ja, zo gaat het bij sommige bedrijven. Ik hoop dat je man het ondanks dat beleid het wat zijn werk en collega's betreft toch naar zijn zin heeft.

Op het sorteercentrum van Postnl moesten trouwens sorteerders vragen om naar het toilet te mogen.
cron