Re: Klemmende postklepjes

21
Ja , die heb ik ook in mijn wijk ; heel irritant , loop vaak te piekeren wat de oorzaak is.
Want die onwillige kleppen zitten grotendeels naast elkaar, hetgeen doet vermoeden dat het een fabricage- of montagefoutje is.
Bij mij hebben die kleppen allemaal het zelfde probleem: met 1 hand is er geen beweging in te krijgen, en met 2 handen ook niet direct , maar dan ineens toch weer wel , en knalt keihard omhoog , alsof hij geplakt zat.
Verder is mij opgevallen dat het de volgende dag minder erg is als je de klep zachtjes dicht doet.
Ik heb overwogen een reepje plakband te plakken op het gedeelte waar de klep dichtvalt , maar nog niet uitgevoerd,
ik vroeg me ook af of die mensen dat zo willen , dat hun klep plakt. Want er zijn ook een paar kleppen die klepperen in de wind , wat een herrie!

Re: Klemmende postklepjes

22
klemmende bussen, die heb ik ook. Erg irritant. Wat er aan te doen, gewoon met twee handen openen, vind ik wel lastig.
Gekukkig zijn het er erg weinig.
Lastiger vind ik de kleppen die naar binnen veren, en als de post er door is terug springen, het si dan zaak om mijn handen snel terug te trekken.

Re: Klemmende postklepjes

24
weethetnogniet schreef:Naar binnen? Hoef je dus in t geheel geen klep te openen!
Dat lijkt mij nou de hemel!
Aan de klep zit een veer bevestigt, die terugspringt zodra de post er doorheen is. Erh irritant, zwaar om de post naar binnen te drukken.

Re: Klemmende postklepjes

27
Gratis les van de ervaren bezorger:

Bij een vlaksluiter met veer hou je de hartlijn van de enveloppe op de hartlijn van de bus. Op die plek druk je de toppen van je vingers (met vlakke hand) tegen de enveloppe. De klep gaat open en de enveloppe beschermt je vingers tijdens het naar binnen glijden. Het kan zijn dat de enveloppe beschadigt maar dat is niet jouw probleem, HIJ wilde die bus, niet ik.
Als het papieren deel buiten zicht is, trek je je vingers in een milliseconde terug, terwijl je druk houdt tegen de scharnierkant van de klep aan.
De klep KLAPT dan met een SMAK dicht wat in heel het huis te horen moet zijn.

Het vergt enige oefening maar als je de techniek beheerst worden vlaksluiters een uitdaging.

Re: Klemmende postklepjes

30
Carla41 schreef:@Geertjan

ja, levensgevaarlijk die kleppen.
ik heb mezelf aangeleerd.. nooit met de vingertoppen naar binnen.
ik houd de klep met 1 hand open en werp de post er dan doorheen.
en laat de klep dan rustig weer terugkomen. ;)
Precies, zo werkt het... (Y)
cron