Snelheid: bezorgen op tijd!

1
Heb een nieuwe wijk en een veel grotere. Ik bezorg deze week voor het eerst deze wijken. Het lukt mij niet om binnen de tijd alles bezorgd te kunnen krijgen. Je moet eerst natuurlijk flink aan wennen. Ik was benieuwd naar jullie ervaringen hoe je sneller bent gaan bezorgen en hoelang dat geduurd heeft? Je dient de post voor 17.00 uur bezorgd te hebben. Maar soms is de post pas om 12.30 uur op het depot. Vooral wanneer je folders hebt huis aan huis ben je heel veel tijd kwijt. Bij mij is nog niet duidelijk welke straten gesplitst zijn. Hiermee bedoel ik: Je hebt soms hele lange straten die in een wijk door midden zijn gedaan.

Re: Snelheid: bezorgen op tijd!

8
@veno,

De eerste twee weken is wennen (bij mij dan). Maar de tweede week ging al sneller dan de 1e. De 3e week wist ik alle namen en adressen en de handigste route en was er inmiddels een uur tot anderhalf uur per dag af. De 4e week nog meer. Het is een kwestie van routine en je wijk misschien een beetje omgooien zodat hij voor jou het beste loopt of fietst, heb ik ook gedaan en dat scheelt zo alweer een klein half uurtje. En je wordt zelf ook sneller door het opbouwen van conditie.

Succes!

Re: Snelheid: bezorgen op tijd!

9
@verzendenenontvangen

geef jezelf twee weken als je een nieuwe wijk hebt.
bij postnl loop je vaker dan 2 x per week toch.
dan heb je alle bijzonderheden in je wijk zo door.


en na 3 maanden postlopen ben je zo geroutineerd dat je elke wijk kan lopen.
even googlen de avond van te voren (Y)

Re: Snelheid: bezorgen op tijd!

10
Het zal mij benieuwen. Ik ben drie maanden geleden zonder enige ervaring begonnen. Weet nog hoe tureluurs ik was na de eerste dag, durfde mijn looptijd niet eens te vermelden. Nu kan ik me mijn wijk blindelings voorstellen: waar welk huisnummer zit, de brievenbussen, bomen, muurtjes, de juiste helling om de fiets op de standaard te kunnen zetten, etc.
En als een speer :-)

Maar nu ga ik er een invalwijkje bij doen. Ben benieuwd, een deel van het werk is natuurlijk routine geworden, maar de looproute niet (en ik ben daar niet de handigste in) .... ga hem vanmiddag even stiekem 'droog' voorlopen (en ik hoop ook letterlijk droog) ;-)
(Ach ik weet nu dat het binnen een week goed komt, maar dan moet ik hem - de nieuwe wijk - weer inleveren.)
cron