Re: artikel over postbezorging

3
Bij zo'n geseald poststuk hoort een excuuskaartje te zitten. Dit zit er als het goed is ook bij.

Meestal gebeuren dit soort dingen, tijdens het sorteerproces. Kaart kan in de machine zijn blijven hangen. Gebeurde vroeger ook wel eens hoor, voor de privatisering. Er kan altijd iets scheuren. Het mag natuurlijk niet, maar het kan gebeuren.

Wij hebben voor de privatisering wel eens van de overburen een rouwkaart die voor ons bestemd was ontvangen. Die had de postbode op straat verloren. Tja, dat kan gebeuren. Heeft hij niet expres gedaan. Gelukkig kregen wij de kaart alsnog.

Kijk, het is vervelend. Maar dit soort dingen kunnen altijd gebeuren. Ik vind het persoonlijk erger als een kaart die wel verzonden is, niet aankomt. Vooral verjaardagskaarten en rouwkaarten.

Maar om nu zo'n drama te maken van zo'n kaart en op allerlei fora je gal te spuwen vind ik persoonlijk een beetje ver gaan. Maar dat is mijn persoonlijke mening maar.

Wat ik zelf ook wel heel vervelend vind is dat je bij een klacht inderdaad zo'n standaard reactie krijgt. We hadden laatst zelf een klacht en moesten toen een heel formulier invullen en kregen een standaard email terug. Toen we ons daar flink over opwonden, kregen we overigens een paar dagen later een net telefoontje en werd de klacht alsnog persoonlijk opgelost. Kijk zo kan het ook! (Y)

Re: artikel over postbezorging

5
har099bezorger schreef:
erika schreef: zat er geen excuus kaartje bij?
Het kan zijn dat bij het sorteren de post gescheurd is.
Het kan soms ook voorkomen dat de envelop aan de achterkant gewoon niet goed vast zit :mrgreen:
Daarom pleit PostNL tijdens de kerst ook voor de brieven echt goed dicht te plakken.. (dit geldt ook voor Sandd en andere postbedrijven denk ik)

Ik plak er altijd plakband op voor de zekerheid..
ex Sandd Postbezorgster

Re: artikel over postbezorging

6
Stond er wel een adres en afzender op de envelop? Zo niet, dan maken ze hem open om te zien of er aanwijzingen in staan en ze hem toch kunnen bezorgen. De envelop kan ook niet goed dichtgeplakt zijn. Dan blijft dat ding tussen de sorteermachine steken. Daar kunnen ze niets aan doen. Alleen een kaartje met excuses is, zoals sommigen ook al zeiden, wel zo netjes. Nog een geluk dat het een verjaardagskaart was en geen dagafschrift van een bank. Dan is het vet balen als die open is. :evil:
cron