Teamleider Fulltime regio Gelderland

1
Vacatureomschrijving
Het verwerkingsproces van de post bestaat uit verschillende ketens: het collecteren van de post – het sorteren van de post- het voorbereiden van de post – het bezorgen van de post. PostNL zoekt teamleiders in al deze ketens van het proces. In overleg met de recruiter zal bepaald worden waar uw profiel het beste op aansluit.

Als teamleider stuur je een team van 20 tot 60 medewerkers aan. Het is jouw taak om dagelijks een stabiel proces te realiseren. Dit houdt in dat je het proces volgens de geldende standaard uitvoert, bij verstoringen de juiste prioriteiten stelt en keuzes maakt om de deadline te halen. Jouw team moet dus feilloos samenwerken. Je snel kunt reageren als het proces, de situatie of het management daarom vraagt. Voor jou betekent dat perfect timen, actief coachen en weten wat er speelt. Elke dag weer.

Omdat er binnen PostNL een nieuw postverwerkingsproces wordt ingericht ben je als teamleider betrokken bij deze verandering. Dit traject verloopt gefaseerd. Jij zorgt ervoor dat jouw medewerkers in de huidige omgeving van reorganisaties en veranderingen gemotiveerd blijven. Tevens ben je verantwoordelijk voor het op peil houden van de kwaliteit en de efficiency en kijk je hoe het beter kan. Er zijn mogelijkheden tot het werken van dag, avond- en nachtdiensten.

• Sturen op processen en resultaat;
• Vakmanschap tonen; zorgen voor een goede bezetting en prestaties;
• Continu zoeken naar verbeteringen binnen het logistieke proces;
• Coachen en motiveren van medewerkers;
• Zorgen voor een goede werksfeer en een laag ziekteverzuimpercentage;
• Prioriteiten stellen bij verstoringen en samen met je team knelpunten oplossen;
• Wij zoeken teamleiders in Harderwijk, Nijmegen, Wijchen, Zevenaar en Tiel.

Gewenst profiel
• Minimaal drie jaar aantoonbaar leidinggevende ervaring;
• MBO+ werk- en denkniveau;
• Ervaring met reorganisatietrajecten is een pre;
• Ervaring met personele (HR-)taken en verantwoordelijkheden;
• Resultaatgericht, verantwoordelijk, besluitvaardig, stressbestendig;
• Goed kunnen samenwerken in teamverband en collegiaal;
• Communicatief sterk en mensgericht;
• Beschikbaar voor minimaal 6 maanden tot 1 jaar;
• Flexibel in werktijden (avond/nacht en weekend);
• In het bezit van eigen vervoer.

Wat bieden wij?
• Een aantrekkelijk salaris van minimaal EUR 1523,- en maximaal EUR 2491,- bruto per maand bij een 37-urige werkweek;
• 20 tot 40% onregelmatigheidstoeslag bij wisselende dienstroosters;
• 8% vakantietoeslag;
• Gemiddeld 25 vakantiedagen per jaar op basis van 37 uur;
• Een uitgebreid opleidingsprogramma;
• Kortingen op o.a. ziektekosten- en vakantiereizen via de personeelsvereniging.

Plaats in de organisatie
De situatie op de postmarkt dwingt PostNL tot de grootste reorganisatie uit haar geschiedenis. In de komende twee jaar wordt de organisatie omgebouwd naar een ‘nieuw’ postbedrijf, met een andere logistieke en commerciële structuur. Digitalisering en concurrentie hebben de Nederlandse postmarkt voorgoed veranderd. De veranderingen zijn de laatste jaren snel gegaan, zelfs sneller en met meer impact dan verwacht. PostNL is gewend om in te spelen op een veranderende omgeving, maar de omvang van de huidige veranderingen is vele malen groter dan in het verleden, en ook het veranderingstempo is hoger dan ooit. PostNL schakelt gefaseerd over op een nieuw logistiek systeem. Door werkzaamheden verder te centraliseren en in de sorteringen bezorging drie piek- en drie daldagen te plannen, creëert het bedrijf zo veel mogelijk schaalvoordelen. Hiermee wil PostNL de continuïteit van het bedrijf waarborgen.

Interesse?
Heb je vragen over de inhoud van de functie of over de selectieprocedure neem dan contact op met Diana van der Kieft, Recruiter, via het telefoonnummer 06-51300687.

Let op: een capaciteitentest is onderdeel van de procedure.

Re: Teamleider Fulltime regio Gelderland

6
Tobo2011 schreef:Waarom niet?
Omdat het niet geheel duidelijk is wat de relevantie is van deze vacaturetekst voor postbezorgers. Of er moeten hier toevallig postbezorgers tussen zitten met minstens 3 jaar leidinggevende ervaring en de ambitie hogerop te komen in dit bedrijf.

Maar in plaats van iedere vraag met een wedervraag te beantwoorden, zou je natuurlijk ook kunnen vertellen wat er volgens jou dan WEL relevant is voor ons aan deze tekst. Ik ben wellicht niet de enige die zich dat afvraagt.

Re: Teamleider Fulltime regio Gelderland

7
@Tobo

nou, ik heb wel interesse :P
en newman... waarom zou er geen forumlid kunnen zijn die op mbo niveau deze baan interessant vind.
als je al leest over de vele hbo-ers die ook postbezorgen.. er wil er vast wel één hogerop.

is het trouwens niets voor jou newman? jij weet de aantrekkelijke kant van werken bij postnl zo goed
uit te dragen.. :mrgreen:

Re: Teamleider Fulltime regio Gelderland

9
Carla41 schreef:@Tobo

nou, ik heb wel interesse :P
en newman... waarom zou er geen forumlid kunnen zijn die op mbo niveau deze baan interessant vind.
als je al leest over de vele hbo-ers die ook postbezorgen.. er wil er vast wel één hogerop.

is het trouwens niets voor jou newman? jij weet de aantrekkelijke kant van werken bij postnl zo goed
uit te dragen.. :mrgreen:
Zouden er veel postbezorgers zijn met 3 jaar leidinggevende ervaring? Niet op mijn vestiging in ieder geval.

Voor mij zou het absoluut niets zijn, ik ben niet zo stressbestendig.

Re: Teamleider Fulltime regio Gelderland

10
Newman schreef:
Carla41 schreef:@Tobo

nou, ik heb wel interesse :P
en newman... waarom zou er geen forumlid kunnen zijn die op mbo niveau deze baan interessant vind.
als je al leest over de vele hbo-ers die ook postbezorgen.. er wil er vast wel één hogerop.

is het trouwens niets voor jou newman? jij weet de aantrekkelijke kant van werken bij postnl zo goed
uit te dragen.. :mrgreen:
Zouden er veel postbezorgers zijn met 3 jaar leidinggevende ervaring?
Sommigen wel meer Newman.
Newman schreef:.., ik ben niet zo stressbestendig.
Dát had ik al door. ;)
cron