Snelste route voor postbezorgen nemen?

1
Bij PostNL wordt je keurig ingewerkt om de kortste route te nemen welke het snelst is. Bij Sandd moet je dat zelf uitpluizen en bij PostNL ligt de post al in die volgorde dat dit de beste route is.

Ik vroeg me af hoe je dat het beste kunt aanpakken om de kortste route te nemen? In mijn wijk liep er een postbezorger van PostNL en vroeg haar hoe zij de route loopt. Blijkt dat ik dezelfde had als die van haar. Dus pluim voor mezelf! :roll:

Sindskort heb ik heel wat straten bij mijn kranten wijk (helaas...) gekregen. Voor 17 krantjes extra ben ik een half uur meer kwijt. Ik vroeg me af of ik wel de meest geoptimaliseerde route neem?

Ik kreeg van de depothouder deze link door:

http://www.optimap.net/

Hebben meer mensen tips hiervoor?

Re: Snelste route voor postbezorgen nemen?

3
Gewoon eens verschillende routes uitproberen. Ik heb zelf ook nog wel eens een keer mijn route gewijzigd. Nu loop ik allemaal handige rondjes, maar dat heb ik niet altijd gedaan.
Ik loop nu op de Postnl manier en zoals mijn concullega ook loopt en het scheelt me toch al gauw dik een kwartier.

Dus gewoon even verschillende routes proberen. En kijken welke het handigste is voor jou.

Re: Snelste route voor postbezorgen nemen?

5
@verzendenenontvangen

je startpunt en eindpunt is je eigen huis.
via routenet kan je zelf zien hoe de huisnummers even/oneven lopen.

maak thuis de meest voor jou logische route. en fiets hem 1 keer uit.
check of je alle nummers kan vinden en waar die zich bevinden.
pas je route a/d hand van de praktijk zonodig aan.

postnl heeft sinds de invoering van de georoute geen optimale route meer.
het wordt alweer teruggedraaid of bezorgers passen steeds zelf de postroute aan.
vertrouw op jezelf verzendenenontvangen! je kan het :P

@slagvaardige
de postnl route ? de slagvaardige route en postnl doet deze ook zo kan je het ook zien :lol:

Re: Snelste route voor postbezorgen nemen?

8
En soms moet ik hier en daar invallen. Dan kreeg je bij PostNL even een "rondleiding" van hoe de wijk er uitziet. Dat heb je niet bij andere post aanbieders. Nu vind ik wandelen heerlijk en geniet ik ervan en hoef niet altijd de superieure route te hebben natuurlijk. Echter de ochtendkranten moeten voor 7 uur klaar zijn. Als je dan opeens gebeld wordt dat je daar kunt invallen dan valt dat niet mee in het donker!
cron