Pakketjes Bol

1
Op de website van Bol.com lees ik dat Bol voortaan de mogelijkheid biedt de pakjes af te halen of te retourneren bij de servicebalie van Albert Heijn. Ik ben benieuwd hoeveel dit gaat schelen voor de PostNL-postbezorgers. In elk geval wekelijks een paar keer terugfietsen naar het depot of de brievenbus met die krengen die net niet in de brievenbus passen. ;-)

Maar het gaat natuurlijk niet alleen om boeken, ook magnetrons, camera's en theeserviezen, wat meer pakkie-an voor de pakketbezorgers is. Of zouden die het bij de AH bezorgen?

Re: Pakketjes Bol

2
Niet alleen PostNL bezorgt pakketten van bol.com. Selektvracht doet dat ook. Het lijkt me dat dit ophalen alleen handig is voor mensen die vaak niet overdag thuis zijn als de bezorger langs komt. De meesten vinden het toch makkelijk dat je niet naar de winkel hoeft en niet iedereen gaat met een magnetron sjouwen naast de boodschappen van AH.

Re: Pakketjes Bol

4
Bij mij gppien ze alles dat dor de gleuf kan in mijn postvakje. Ze willen niet wachten op iemand die van twee hoog via een trap naar beneden moet komen. Of het is gewoon de postode en niet de pakketdienst.

Re: Pakketjes Bol

6
Nou, als het een (heel) groot en zwaar pakket is ben ik blij dat ze naar beneden willen komen als ze 2 of 3 hoog wonen (zonder lift). Anders wacht ik gewoon tot de deur open gaat en loop ik zelf wel naar boven. Als ze naar beneden komen vraag ik wel altijd voor de zekerheid de naam en het huisnummer en dat vergelijk ik dan met wat er op het pakket staat zodat ik het wel aan de goede meegeef. Het zou zomaar kunnen dat er 2 mensen naar beneden komen. Bijvoorbeeld dat naast of vóór de bewoner (waar ik aanbelde) toevallig iemand naar beneden komt om te kijken of er al post is of om Vicky of Borus uit te laten. In dat laatste geval hebben ze dat beest natuurlijk wel bij zich. :lol:

Re: Pakketjes Bol

7
postbode7 schreef:In dat laatste geval hebben ze dat beest natuurlijk wel bij zich.
Sowieso mee nemen, iedereen kan wel roepen "post met een pakje".
Je weet het maar nooit tegenwoordig 8-)
cron