Paar vraagjes (via werktraject)

1
Hallo beste mensen,

Via een werktraject ben ik bezig me te oriënteren op een geschikte (bij)baan. Werken als bezorger is daar een van en daarvoor moet ik "interviews" houden. Bij een aantal mag ik dat via internet doen. Als iemand dit onderstaande lijstje (hoeft echt niet te lang) zou willen invullen zou ik daar erg erkentelijk voor zijn. Misschien zie ik jullie later terug als collega :)


1 Hoe is de werksfeer op de werkvloer?

2 Hoeveel collega's zijn er er en hoe gaan deze collega's onderling met elkaar om?

3 Wat voor type is de werkgever/baas?

4 Hoe ziet de werksituatie er op de werkvloer uit?

5 Hoeveel uren moet je minimaal werken om deze baan uit te kunnen voeren?

6 Hoe zien de werkzaamheden er precies uit?

7 Wat verwacht de werkgever van de werknemer?

8 Hoeveel inkomen kan ik met deze baan verdienen?

9 Hoe hoog is het werktempo?

10 Hoe vaak heb je tijdens een werkdag pauze?

11 Is er een mogelijkheid om hulp/advies te vragen als de werknemer dit nodig heeft?

Re: Paar vraagjes (via werktraject)

2
1 Hoe is de werksfeer op de werkvloer?
Wel gezellig :mrgreen: omdat de werkzaamheden gewoon thuis te doen zijn.

2 Hoeveel collega's zijn er er en hoe gaan deze collega's onderling met elkaar om?
:? Ik zie me collegas nou nooit, dat is een nadeel als je voor een onderaannemer werkt.

3 Wat voor type is de werkgever/baas?
Weet ik eigelijk niet, heb net een nieuwe leidinggevende, tot nu toe vind ik haar wel gezellig.

4 Hoe ziet de werksituatie er op de werkvloer uit?
Rustig...

5 Hoeveel uren moet je minimaal werken om deze baan uit te kunnen voeren?
2 a 3 uurtjes :lol: En dan de halve dag vrij hebben!

6 Hoe zien de werkzaamheden er precies uit?
Maandag Sorteren, Dinsdag rondbrengen, Donderdag Sorteren, Vrijdag Rondbrengen.

7 Wat verwacht de werkgever van de werknemer?
Dat je je werk doet, en geen klachten veroorzaakt :mrgreen:

8 Hoeveel inkomen kan ik met deze baan verdienen?
Dat verschild, of je echt in dienst bent of voor een onderaannemer bezig bent.

9 Hoe hoog is het werktempo?
Gewoon je eigen tempo aanhouden.

10 Hoe vaak heb je tijdens een werkdag pauze?
:shock: pauzes? die hou ik nooit, die tijd dat ik bezig bent, heb ik geen pauze voor nodig.

11 Is er een mogelijkheid om hulp/advies te vragen als de werknemer dit nodig heeft?
Ja hoor...



Kleine opmerking, dit lijken wel vragen voor de postNLers :shock:
Laatst gewijzigd door har099bezorger op 20 nov 2012, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Paar vraagjes (via werktraject)

3
[quote="MrPostman"]Hallo beste mensen,

Via een werktraject ben ik bezig me te oriënteren op een geschikte (bij)baan. Werken als bezorger is daar een van en daarvoor moet ik "interviews" houden. Bij een aantal mag ik dat via internet doen. Als iemand dit onderstaande lijstje (hoeft echt niet te lang) zou willen invullen zou ik daar erg erkentelijk voor zijn. Misschien zie ik jullie later terug als collega :)


1 Hoe is de werksfeer op de werkvloer?
Nou, ik sorteer de post zelf en bezorg de post, dus van een werkvloer is geen sprake. Maar mijn huisgenoten zijn heel aardig hoor als ik aan het sorteren ben. :)

2 Hoeveel collega's zijn er er en hoe gaan deze collega's onderling met elkaar om?
Ik kom op straat wel eens collega's tegen en ook concullega's die bij een ander postbedrijf werken. Over het algemeen kunnen we goed met elkaar overweg.

3 Wat voor type is de werkgever/baas?
Ik heb een coordinator en dat is een toppertje! Ik heb het goed getroffen.

4 Hoe ziet de werksituatie er op de werkvloer uit?
n.v.t.

5 Hoeveel uren moet je minimaal werken om deze baan uit te kunnen voeren?
8 uurtjes bezorgen en 6 uurtjes sorteren per week.

6 Hoe zien de werkzaamheden er precies uit?
Sorteren en bezorgen.

7 Wat verwacht de werkgever van de werknemer?
Dat ik op de juiste dagen de post op de juiste bestemming bezorg.

8 Hoeveel inkomen kan ik met deze baan verdienen?
Ik pak een paar honderd Eurootjes per maand. De ene keer meer dan de andere keer.

9 Hoe hoog is het werktempo?
Ik bepaal mijn eigen tempo. Zolang de post maar op dinsdag en vrijdag tussen 08:00 uur en 18:00 uur bezorgd is.

10 Hoe vaak heb je tijdens een werkdag pauze?
Tussen de wijken 1x.

11 Is er een mogelijkheid om hulp/advies te vragen als de werknemer dit nodig heeft?
Jazeker. Ik kan bij calamiteiten de coordinator altijd bellen of mailen. En ik krijg altijd een reactie terug.

Re: Paar vraagjes (via werktraject)

4
mr. Postman wil zeker bij PostNL gaan solliciteren? In dat geval zijn de collega's en de TC van dat bedrijf degenen die de vragen kunnen beantwoorden. Wij bij Sandd hebben niet echt een werkvloer. Nou ja, die werkvloer is in de huiskamer (waar ik de post sorteer) en ons halve dorp (waar ik bezorg). En daar bepaal ik voor een deel de gezelligheid zelf.

Re: Paar vraagjes (via werktraject)

5
@slagvaardige

hier wat citaten uit medewerkerstopic postnl 137/ 138
3 uur per week is toch te achterlijk voor woorden! Ik zie het er nog wel van komen dat ze met 0 uren contracten gaan werken.

Qua uren werken, ze proberen mensen zoveel mogelijk een contract te geven van 3 uur per week volgens mij. Heb ik zelf ook, helaas. Kan wel meer uren werken en doe dat meestal ook, maar kan er geen aanspraak op maken. Er zijn er dus ook wel die echt maar 3 uur per week werken.

en de laatste reactie..
Weet niet of je er wat aan hebt. Als je nog andere (fatsoenlijke)baantjes kan vinden zou ik daarvoor kiezen. De post is de moeite en stress niet waard... geloof me!

van deze reacties word je ook niet echt vrolijk.
Laatst gewijzigd door Carla41 op 21 nov 2012, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Paar vraagjes (via werktraject)

6
@har

hoe ziet de situatie op de werkvloer er uit? rustig :lol:
en pauzes : die hou ik nooit :mrgreen:

@slagvaardige
mijn huisgenoten zijn heel aardig hoor... gelukkig (Y)

nu ik zal ook mijn eigen reactie geven.
.
geen directe collega,s.. maar degenen die ik op straat ontmoet gezellig.
tempo: geen gestress, ik bepaal zelf de snelheid al gelang de hoeveelheid post.
pauze: tijdens herladen thuis.

coordinator:
een nieuwe komt zich altijd snel op ronde aan je voorstellen.
dan weet je wie je voor je hebt als je belt. :P

Re: Paar vraagjes (via werktraject)

8
1 Hoe is de werksfeer op de werkvloer?

Uitstekend :D

2 Hoeveel collega's zijn er er en hoe gaan deze collega's onderling met elkaar om?

Wij werken vanaf een depot; in totaal zijn er op ons depot ongeveer 15 mensen, verdeeld in een ochtend-en een middag-groep.

3 Wat voor type is de werkgever/baas?

Grote organisatie, er wordt veel gereorganiseerd. Met je leidinggevende moet je geluk hebben. Heb er verschillende gehad, nu gelukkig weer een goede.

4 Hoe ziet de werksituatie er op de werkvloer uit?

De werkvloer bestaat uit bijv. een garagebox, schuur, kleedkamer van een sportvereniging en de straat.

5 Hoeveel uren moet je minimaal werken om deze baan uit te kunnen voeren?

contracten zijn er vanaf zo'n 3 uur t/m zo'n 15 uur per week.

6 Hoe zien de werkzaamheden er precies uit?

Je pakt je postzakken en gaat lopen, post bezorg je op het juiste adres, als klanten vragen hebben, dan beantwoord je die.

7 Wat verwacht de werkgever van de werknemer?

geen strafblad, secuur en snel kunnen werken, een goede lichamelijke conditie.

8 Hoeveel inkomen kan ik met deze baan verdienen?

Het bruto-uurloon is als je begint 8,81 (hier komen nog vakantie-toeslag, pensioen-opbouw, etc bij)

9 Hoe hoog is het werktempo?

Tsja... zo hoog als je het zelf maakt. Er staan wel standaard-tijden voor wijken die door de meeste mensen goed te halen zijn. Als je boven de normen komt, dan zul je of een deel als hobby-tijd moeten werken of moeten uitkijken naar een andere baan.

10 Hoe vaak heb je tijdens een werkdag pauze?

Zo veel als je wilt (niet doorbetaald). Maar ik vind tijdens de korte werkdagen pauze niet nodig.

11 Is er een mogelijkheid om hulp/advies te vragen als de werknemer dit nodig heeft?

Ja.

Re: Paar vraagjes (via werktraject)

9
MrPostman schreef:
Hier dan nog een reactie van een PostNL-er, hoewel de meeste vragen maar weinig van toepassing zijn.

1 Hoe is de werksfeer op de werkvloer?
Je haalt de post op bij een garagebox en je bezorgt in je eigen bezorgwijk. Voornamelijk solistisch bezig dus: de werksfeer bepaal je zelf.

2 Hoeveel collega's zijn er er en hoe gaan deze collega's onderling met elkaar om?
Collega's genoeg, maar die zie je bijna nooit, hooguit even bij het ophalen van de post.
Ieder heeft zijn eigen territorium ;-)

3 Wat voor type is de werkgever/baas?
Varieert van toffe teamcoach tot bullebak: de mijne hoort tot de eerste categorie.

4 Hoe ziet de werksituatie er op de werkvloer uit?
Je pakt je tassen post en die moet je in de juiste brievenbussen zien te krijgen, al dan niet met hindernissen onderweg

5 Hoeveel uren moet je minimaal werken om deze baan uit te kunnen voeren?
Hangt van de grootte van je wijk(en) af. Ik werk vijf dagen in de week, totaal (minimaal) 10 uur.

6 Hoe zien de werkzaamheden er precies uit?
Alleen bezorgen, dus: fietsen, lopen, post in de brievenbussen gooien, soms herstelpost afwerken.

7 Wat verwacht de werkgever van de werknemer?
De post bezorgen

8 Hoeveel inkomen kan ik met deze baan verdienen?
Minimum loon

9 Hoe hoog is het werktempo?
Dat bepaal je zelf, als je maar voor 17.00 klaar bent. Maar voor een wijk staat een bepaalde tijd, uitloop wordt alleen uitbetaald als je een goede reden hebt (extreem veel post, slechte sortering, weg opgebroken etc)

10 Hoe vaak heb je tijdens een werkdag pauze?
Pauze = onbetaalde tijd, dus dat bepaal je zelf

11 Is er een mogelijkheid om hulp/advies te vragen als de werknemer dit nodig heeft?
Ja, er is een teamcoach bereikbaar voor belangrijke vragen.

Succes met je traject!
cron