KNJ!

1
Beste collega's,

De KNJ (KerstNieuwjaar- periode) is begonnen. Dus extra drukke dagen en des maandags 17,24 en woensdag 19 december a.s. als piekdagen. Het weer zal ook enigszins gaan tegenzitten maar dat mag de 'pret' niet drukken. 8-)

Ik wens u een goede en veilige loop toe. (Y)

Tobo2011
AD

Re: KNJ!

4
Ik heb nu de helft weg. Morgen neem ik nog wat met de reguliere post mee. En dan moet ik alleen nog de flats doen. Het hele loopdeel is vanochtend (in de sneeuw haha) weggebracht.

Het fietsen in de sneeuw is lastig, omdat het spul in je ogen terechtkomt. Maar het lopen viel me mee. Het is nog niet glad. Het viel me wel op dat de mensen mij met medeleven aankeken. haha
Maar ik vond het heerlijk!

Nu even een warme beker chocomel. (Y) (en wat pepernoten)

Re: KNJ!

5
Vanmorgen lag hier ook een paar centimeter sneeuw maar dat is inmiddels weggespoeld. Nu zijn de straten gelukkig weer schoon. Het zou niet glad worden. Geruststelling voor morgen. Het wordt toch een trolleyroute want er is genoeg post om mijn hele trolley vol te krijgen. Voor de eventuele gladheid heb ik van die netten die je om je schoenen bindt. Bij de Macro gehaald (mijn zoon is ZZp' er en heeft een pasje). Verder heb ik nog ijzers van Huis en comfort maar die lopen wat minder lekker en gaan wel eens los (in plaksneeuw).

Re: KNJ!

6
De kerstdrukte lijkt vooral bij de voorbereiding te zitten. Vandaag twee uur op mijn post moeten wachten, maar het was niet bijzonder veel. De mensen houden je wel leuk bezig: kaartjes met foutief of zonder huisnummer, geadresseerd aan "Henk en Ingrid' of alleen 'oma'... komende weken mijn rode pen maar meenemen, zodat volgend jaar de adresboekjes weer tiptop zijn bijgewerkt :-)

Re: KNJ!

7
Het vervelende van de meeste van die kaarten is, dat er geen retouradres op de achterkant staat. De kaart aan "Oma" zonder adres, raakt zo verloren in de post. En dan krijgt de post de schuld. Niet de verzender..

Ik heb dat soort post ook wel eens gehad. Ik had dan bijvoorbeeld wel een postcode, maar geen huisnummer en alleen een voornaam of 'oma' of zoiets. Ja, dan weet je ook niet waar je moet zijn als je bij de postcode geen huisnummer hebt. Dat is lastig. Als het om een straatje ging met 7 huizen, dan belde ik wel aan bij die huizen totdat ik bij het goede adres kwam. Een keertje is het zo gelukt. De rest van de keren ging het kaartje maar weer terug naar het depot.

Re: KNJ!

8
Word idd een beetje lastig als er geen huisnummer op staat, alleen heeft de sorteermachine de "nare" eigenschap om er zelf een huisnummer bij te printen.
Met die kaartjes neem ik de gok maar en hopen dat het adres juist is of anders wel goed terecht komt ;)

Nu heb ik nogal een diversiteit aan bezorgadressen.
Bedrijven bijv. die de gleuf gehalveerd hebben, sorry daar ga ik niet naar binnen die regelen maar wat met post afhalen.

Daarnaast heb ik (en collega's) nogal wat hofjes waar zeer oude mensen wonen, die hofjes hebben de bijnaam
"het kerkhof"+wijknaam dat zegt al genoeg.
Gezien de oranje bussen voor die mensen te hoog zijn, liefst ook losse tegels er voor door auto's die perse daar moeten stoppen voor de post, de anti vuurwerkgleuf , te ver, het weer enzzz...
Als bezorgers hebben we in overleg met het centrum aangeboden om daar de post OP te halen, mits gefrankeerd.
Zeer dankbaar werk en bij een bakkie na afloop in 2 bakken sorteren (streek/overige)
Gewoon omdat het kan (Y)

Re: KNJ!

10
kerstkaarten hebben een overkomst duur van 3 dagen. Als er een huisnr op staat tenminste. Bij voorkeur een volledig adres, wat ook nog eens leesbaar is geschreven en niet geheel onbelangrijk het JUISTE adres. Heb de afgelopen dagen weer genoeg kaarten gezien met onjuiste nrs bij de namen.
cron