Berekeningen wijk:

1
Daarover willen de postaanbieders niet zoveel over kwijt. Hoe wordt nu een wijk daadwerkelijk berekend? Bij PostNL gaat men van zowel de theorie als de praktijk uit. Dat lijkt me ook wel eerlijk. Bij Sandd rekent men dat je 13,7 km per uur fietst met de post. Hoe berekenen ze nu werkelijk de wijken? Gaat men uit van de ideale omstandigheden? Weten ze wel dat iedereen de brievenbus wel maximaal 10 meter van de openbare weg hebben?

Ik heb er wel eens naar gevraagd maar krijg dan als antwoord dat het erg ingewikkeld ligt en dat niet zo uitgelegd kan worden. Dat lijkt me vreemd? Zijn er mensen in dit forum die hier meer van weten hoe de vork in de steel zit?

Re: Berekeningen wijk:

4
Het nut is dat het dan voor de postbezorgers inzichtelijker wordt hoe men hier mee omgaat. Ook kan dan eventuele collectieve rechtszaken niet uitgesloten worden, althans voor het hogere belang dat het gewoonweg eerlijk en oprecht uitbetaald wordt en dat dergelijke situaties dat er onder gewaardeerd wordt niet meer voorkomt. Uiteraard is de ene postbezorger sneller dan de ander. Daar zou je dan wel een gemiddelde van kunnen maken en tips geven hoe iemand sneller te werk kan gaat. Want uiteindelijk heb je daar zelf ook baat bij.

Maar goed, zolang de werkgever doet alsof hij veel doet voor de werknemer, leeft een "gek" in vreugde.

Re: Berekeningen wijk:

5
@verzendenenontvangen

je blijft maar klagen.. hier.
heb je de OR van sandd nu ook al gevonden..
of laat je het anderen doen en houd je jezelf buiten schot.

tip: hoe je sneller kan werken..
ik las laatst dat je het sorteren thuis overslaat en het bij flats ter plekke ongesorteerd bezorgd?
dat betekent... in plaats van 1x wel 4 x een brievenbus vult?

kijk dat zou nou tijd besparen door dat thuis alvast te doen.
geen bezorger gaat met ongesorteerde post de wijk in..

Re: Berekeningen wijk:

6
Laat hem nou Carla
Wat is er mis dat Sandd ook aan de beurt is, het draait niet alleen om PostNL 8-)
Wees eerlijk, hij draagt dingen aan waar niemand ooit aan had gedacht.
Opeens is er dan een probleem ontstaan en de discussie barst los en het forum is gevuld.


Komt natuurlijk ook de digitale post aan bod, welke internetverbinding/server het snelste is.
Die van mij loopt via USA, duurt veels te lang natuurlijk en mijn pc staat meer dan 10 meter binnen handbereik, mag ik dan wel een @mail ontvangen, of zijn daar ook weer regels voor ?

Zoek ff uit voor me V&O.... *zucht*

Re: Berekeningen wijk:

8
tip: hoe je sneller kan werken..
ik las laatst dat je het sorteren thuis overslaat en het bij flats ter plekke ongesorteerd bezorgd?
dat betekent... in plaats van 1x wel 4 x een brievenbus vult?


< Het sorteren op nummer bij de flats kost meer tijd dan het ter plekke kost m.i. veel meer tijd.

En minister Asscher van Sociale Zaken heeft geëist dat mensen met OVO ook het minimumloon moeten krijgen. Waarom denk je dat hij dit anders instelt? Bij PostNL kon ik alles wel binnen de genoemde normen halen qua tijd. Behalve op het moment dat er folders bijkwamen dan kon ik dat lange na niet halen. Volgens Sandd zelf hebben zij de berekeningen beter dan die van PostNL. Althans dat werd verteld op de bijeenkomst. Ik denk dat is wel mooi dat je dat zegt maar met bewijzen komen ze niet en je moet diegene daarop dan maar vertrouwen.

De berekeningen van de wijk wordt nu geheim gehouden. Misschien door concurrentie? Wat is er op tegen deze berekeningen te laten zien? Houden ze wel rekening met sneeuwval? Of andere factoren die van invloed kunnen zijn? Waar kun je overal je fiets stallen? Want als je fiets niet tegen de hegjes mag zetten maar wel tegen een kabel kastje dan moet je verder lopen in sommige gevallen om weer bij je fiets te komen. Ik weet niet of die ook in de berekeningen worden meegenomen.

Verder: De tijd dat je fiets laat krijg je bij PostNL als het goed is ook uitbetaald. Heeft Sandd dat wel mee berekend? Of is dat je eigen tijd?

De vakbond van de post zelf geeft ook al aan dat die tijden niet kloppen. Ik vind het dan niet terecht dat iedere individuele werknemer dan via de vakbond dan een procedure moet starten tegen de post aanbieder.

TNO heeft ook eens berekeningen gedaan bij PostNL. Voor het vullen van postzakken. Bleek dat TNO uit onderzoek 3 x zoveel tijd kwijt was dan PostNL had opgegeven. Zo zie je maar weer hoe corrupt het is. Ik ben dan ook van mening dat er een onafhankelijke instantie moet zijn die dit controleert.

Bij PostNL berekenen ze de wijken op basis van theorie maar ook PRAKTIJK geeft de OR aan. Echter Sandd doet dit niet aan de praktijk die gegevens hebben ze niet. Dus daar zit ook al iets in!


Ik zou wel willen weten: Hoeveel mensen via de vakbond bij de postaanbieder meer tijd hebben aangevraagd en hoe dit is afgelopen. Immers post aanbieders werken met tijdelijke contracten en dan kan het denk ik zo zijn dat ze op basis daarvan je contract niet verlengen en dan de volgende postbezorger gaan aannamen en dan weer beginnen met te weinig tijd voor de wijk!

Re: Berekeningen wijk:

9
Ik weet wel zeker dat ik minder tijd kwijt ben met eerst te sorteren en dan te bezorgen. Ik heb nl. straten met meerdere blokken flats, behorende bij 1 straat. Ik zou dan continue van de ene blok naar de andere moeten fietsen. Dan zou ik veel langer bezig zijn.
Ik heb ook twee straten met 1 flat. En dan huisnummer 1 t/m 49 bijvoorbeeld. Maar dan nog zou ik het zelf onhandig vinden om steeds opnieuw dezelfde brievenbus te moeten vullen.

Ik vind het ook veel proffessioneler staan; elke brievenbus 1x aandoen, i.p.v. elke brievenbus 4x aandoen.

Dat ik misschien wat langer aan het sorteren ben, dat boeit mij niet. Ik schenk nog eens een bak koffie in en zit lekker met een stapel post op schoot op de bank; nippende aan mijn koffie tussendoor. Heerlijk warm.

Kijk, zo kun je het ook zien! (Y)
cron