Re: Berekeningen wijk:

11
Ik sorteer de post wel degelijk maar dan per flat. Dus flat 1 huisnummers 1 tot en met 90. De brievenbussen zitten naast elkaar. Dan maar twee keer vullen of soms 3 keer hooguit. Ik ben razendsnel met het vullen en goed op de nummers letten. Waarom zou je dat minder serieus nemen? De wijk waarbij ik alles op nummer moet sorteren was ik twee uur bezig met sorteren. De andere wijk met dezelfde hoeveelheden maar dan allemaal flats ben ik een uur bezig met sorteren omdat ik niet alles exact op nummer maar per flat doe. Terwijl jij thuis het sorteert, sorteer ik het bij de flat bij de brievenbus. Ik zal het nogmaals eens gaan opmeten met de stopwatch wat sneller gaat.

Maar goed mijn onderwerp is het bereken van de wijk hoe ze dat doen. De post aanbieder weet volgens mij niet exact hoever de brievenbussen allemaal van de openbare weg zijn verwijderd. Hoewel in het besluit van de brievenbus staat vermeld dat de brievenbus zo dicht mogelijk bij de openbare weg moet is dat geenzins het geval. Daarom vind ik het ook eerlijker dat PostNL ook de praktijk ervaringen in haar berekeningen meeneemt en Sandd doet dit niet. Sandd wil goedkoper uit zijn dus moeten ze toch ergens het vandaan halen.

Re: Berekeningen wijk:

12
Berekening wijk volgens Sandd:
Op basis van diverse componenten wordt per bezorgdag per bezorgwijk een norm in uren afgegeven. Hierbij wordt onder andere gekeken naar de wij (omvang van de wijk, het aantal adressen, afstand van huis naar huis, type wijk (flat, industrie etc.), de hoeveelheid te bezorgen post en het gewicht van de post. Er wordt voor het sorteren van de post een landelijke norm gehanteerd, want deze activiteit is voor elke bezorger gelijk en wordt niet beïnvloed door de omstandigheden van een wijk.

De normen zijn gemeten en getoetst en zijn voor elke postbezorger haalbaar. In individuele gevallen kan het voorkomen dat de postbezorger sneller is dan de gestelde norm, of juist wat langzamer. In beide gevallen zal Sandd de berekende norm aan de postbezorger vergoeden.

Re: Berekeningen wijk:

13
Ik sorteer de post wel degelijk maar dan per flat. Dus flat 1 huisnummers 1 tot en met 90. De brievenbussen zitten naast elkaar. Dan maar twee keer vullen of soms 3 keer hooguit.
Terwijl jij thuis het sorteert, sorteer ik het bij de flat bij de brievenbus. Ik zal het nogmaals eens gaan opmeten met de stopwatch wat sneller gaat. citaat verzendenenontvangen.

zucht :lol:
cron