Hoeveel kilo's in de fietstassen

1
Ik bezorg nu ongeveer 6 weken de post voor Sandd, leuk werk moet ik zeggen.

Mijn wijk is een buitenwijk onder andere een industrieterrein, een dijk en een parallelweg.
Tot nu toe kon ik de post in 1 rit meenemen, in de fietstassen en een schoudertas.
De laatste 2 weken is de post echter bijna verdubbeld, ik weet niet wat me overkomt :lol:

Nu mijn vraag: hoeveel kilo doen jullie in de fietstassen?
En leggen jullie de post plat neer of op z'n kant?

Re: Hoeveel kilo's in de fietstassen

2
ik leg me post plat neer. en soms is het gewoon passen en meten. gewoon elke ruimte in je tas benutten! ik zou niet weten hoeveel kilo ik soms meeneemt. maar als ik 4 bakken hebt, dan heb ik ander half tas nodig. bij 6 ken ik ze alle 2 100% gebruiken (Y)
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Hoeveel kilo's in de fietstassen

3
Zoals Har doet enne.. ik heb ook een postrek, voor als het niet in een keer meekan. Toen laatst met die NPL doosjes, was dat helemaal geweldig. Ik had een grote boodschappentas, waar ik de doosjes in deed en dan zo, zodat ik de handvaten dicht kon knopen, zodat niemand kon zien wat ik bij mij had. Die tas in de krat op het postrek en voila..

Wat je ook kunt doen is een paar stapels plat leggen en daarboven een paar straten/stapels rechtovereind zetten. Kun je nog meer meenemen.

Het beste is gewoon toch maar een keer extra herladen, want de veiligheid op je fiets is toch wel heel belangrijk. Als je fiets te zwaar beladen is, gaat hij steigeren.

Re: Hoeveel kilo's in de fietstassen

5
@Jetje 75

hoeveel kilo?
rond de 40 . als de post niet te zwaar is kan de inhoud van 4 kratten in 1 keer mee.
kan wel zwaarder mischien maar ik wil relaxt fietsen.

in fietstassen post liggend en voor/achteraan 1 pak rechtop.
en tegen de houten binnenkant aan kan ook nog 1 pakket rechtop.

allerlei kleine pakjes en de eerste stapel post doe ik voorop
zo blijft de fiets als je omhoog moet ook beter in balans.

zo blijf ik de voormand vullen voor de volgende straat tot de fietstassen
half leeg zijn dan maakt het niet meer uit.

schoudertassen e.d. nog niet mee gewerkt. ik wil mezelf niet laden als een pakezel.

Succes!
cron