Re: de post onder de loep

2
haha!!!!!! begrijpelijk dat ze er een website over maken, maar niet begrijpelijk dat wij er soms ook niets aan kunnen doen dat post niet in de brievenbus komt. we hebben er toch ook geen zicht op wat er gebeurt in een postsorteercentrum? :roll:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: de post onder de loep

4
Uiteindelijk valt het aantal meldingen, 93, waaronder een van webcare van PostNL, in twee jaar tijd erg tegen.
En dan het post onderzoek, ze vragen aan mensen om hen een enveloppe te sturen met daarin gefrankeerde enveloppen.
Er staat niet eens bij hoelang het onderzoek duurt.
Ze hebben een persbericht gestuurd, in dit bericht ontbreekt de naam van de web site. De manier van communiceren doet mij sterk aan PostNL denken.

Overigens wel omslachtig eerst registreren voor je een klacht in kunt dienen.

Re: de post onder de loep

5
Is al een oude zeursite (stond al eerder op het forum) met wat nieuwe berichtjes.
Een ontevreden "klant" die een website opzet als zou dat een officiële klachtensite zijn.
Onwetendheid (gewoon dom) van de afzenders/ontvangers, 99 van de 100 "klachten" daar is Hand in Eigen Boezem steken.
Veelal de klok horen luiden enzzzz..
Dat "Persbericht" was een simpele @mail naar aangemelde zeurders van die site (ik heb hem nog ergens, ga ff zoeken)
Gaat vooral om pakketjes die niet aankomen, dat bevestigd mijn volharding om het NIET bij de buren af te leveren.

Re: de post onder de loep

6
Ik weet niet zeker of mijn klachtenverhaaltje onder dit item valt maar goed. Ik las net op een site waar klachten over Sanddbezorgers staan. Ik schrok me een hoedje. Ik doe de volgende aanbevelingen om de kwaliteit naar een echt hoog peil te sturen:
- laat nooit de kinderen de post bezorgen maar doe het a.u.b. zelf. Kinderen letten niet op straatnamen en huisnummers.
- doe de post altijd helemaal in de brievenbus en laat deze nooit half of maar een puntje buiten hangen zodat de post
droog en veilig binnen is. Gooi de post dus helemaal naar binnen (dus binnen het buitenste luikje van de bus). Zeker
post van banken en belastingen.
- bezorg altijd op de goede dag en niet een dag of meer later. Mensen willen de post op tijd!
- kijk a.u.b. goed naar het hele adres van de brieven en niet alleen naar het huisnummer. Is elke envelop die je in de
brievenbus wilt doen ook echt voor dat specifieke adres en huisnummer bestemd? Sta je bij bijv. Mullerstraat 19 voor de
deur dan kijk je of alle ...enveloppen voor Mullerstraat 19 zijn en dat er geen enveloppen bij zitten voor een andere
straat of een ander nummer.
- bezorg netjes alle post en laat nooit post thuis liggen voor een andere dag.
- scheur of snijd als postbode NOOIT brieven open. Dit kan gewoon niet! Zoiets kun je niet maken.
- loop netjes over de stoep en bij mensen met voortuinen NIET door de tuin of vlak langs de ramen.
- past het pakketje niet in de brievenbus en wil je het bij de voordeur zetten. Liever niet maar dan nog altijd uit het
zicht van de straat zetten. Liever bij de buren en kaartje in de bus bij welke buren je het afgeleverd hebt. Is veel beter.
Je kunt het ook retourneren met op de sticker 'brievenbus te klein'.
- bezorg op alle adressen in je wijk en laat geen adressen liggen omdat ze moeilijk zijn.
Als alle collega's deze regels in acht nemen en naar eer en geweten zo goed mogelijk hun werk doen is het klachtenlijstje zo enorm geslonken en daar moeten we naar toe. Wil je meer geld? Bezorg dan zo goed mogelijk want dan krijgen we meer klanten en meer klanten is meer post en meer geld. Dat is beter voor iedereen.
Overigens zijn sommige klachten onterecht omdat ze het over post of bladen hebben (Avrobode en Veronica) die wij helemaal (helaas) niet bezorgen.

Re: de post onder de loep

7
Ja te natte post komt ook wel eens mij mij voor. Bij wie ook niet. Als het regent dat het giet en je loopt een hele straat door kun je de post haast niet droog houden. Elke keer een beetje post uit een plastic zak halen schiet ook niet op. Het moet wel te doen zijn. Misschien is een schoudertas hiervoor de oplossing?
cron