Re: mijn eerste VSP klacht

11
postbode21 schreef:@Miep

het gaat niet direct over reclame miep.
als men zijn tijdschrift of omroepgids niet direct krijgen zullen ze sneller bellen dan
als het gamma krantje er niet bij is.
we brengen , gelukkig , wel meer post rond waar men naar uitkijkt.
of het nou de klingel is, de bankpost/belastingpapieren of de consumentengids, de quote ...
het is echt post die we bezorgen!
Tsja.. maar waar Miep het over heeft is wanneer ze bellen voor een steekproef! En dan kunnen ze wel degelijk vragen of je die Gammakrantje gehad hebt natuurlijk...

Enne. je zit nu in het forum van VSP he? Dat is, anders dan bij Sandd, wel degelijk 95% reclame!
Ik heb bij VSP echt nog nooit belastingen of bankafschriften gezien hoor ;-)
Bijna geen magazines ook, Computeridee is 1 van de uitzonderingen...

Re: mijn eerste VSP klacht

12
@Marius

is vsp merendeel reclame... balen dan heb je veel stops.
:cry:
als ze me bellen voor zo,n folder van vsp of interlanden zeg ik gewoon Ja hoor gezien,
zo,n folderaartje pakken omdat hij een adres overslaat..
ik ga er ;) alleen achteraan als echte post wegblijft.


maar nu genoeg gepraat, ik ga weer lopen ben voldoende opgewarmd. ;)

Re: mijn eerste VSP klacht

14
Ik ben een aantal jaren geleden wel eens door Selektmail Utrecht gebeld of ik een bepaald stuk had gekregen. Ging om een dun Neckermann dingetje. Ik had hem wel gehad ja. Ik ben ook wel eens een weekje op vakantie geweest en toen had onze depothouder zelf voor een vervanger gezorgd. Kreeg ik een telefoontje van de depothouder toen ik weer terug was dat bij een steekproef was gebleken dat mijn vervanger op zondag een Wehkamp had bezorgd en ook nog iets in een andere straat, ook op zondag. SMN had toen contact opgenomen met de depothouder. Gelukkig dat hij nog wist dat ik, de vaste bezorger dus, een weekje weg was en niet de boosdoener was :o Attent dat hij het mij wel even meldde.
Ik wordt heel af en toe wel door SANDD gebeld met de vraag of ik iets ontvangen heb. Het komt dus wel voor, maar in mijn geval wel heel weinig.

Re: mijn eerste VSP klacht

15
Een verzoek aan alle echtparen. Laat óók je man of vrouw alle post van die dag zien en gooi het niet meteen in de prullenbak. Zo kan hij/zij bij een controletelefoontje ook bevestigen dat een bepaald poststuk bezorgd is en krijgt de postbode geen onterechte klacht. Zo'n onterechte klacht krijgen is heel vervelend voor de postbode van welk bedrijf dan ook.
En het is gewoon niet nodig. Pas als je echtgenoot de post gezien heeft kan het in de prullenbak en NIET eerder. Die ander
heeft toch ook het recht om te zien wat er binnengekomen is of niet soms?

Re: mijn eerste VSP klacht

17
@Postbode7

dat vind ik een beetje overdreven hoor.
en NIET eerder .... laat ook je man/vrouw ALLE post van de dag zien...
dat maak jij toch niet uit voor een ander postbode7?


ik ga uit van het goede in de mens en het merendeel van de postbezorgers bezorgd gewoon goed de post.
zoals in elk werk kan een ieder wel is een foutje maken....

en als ze me bellen om te vragen of zo,n folderbezorgertje is langs geweest zeg ik altijd ja, hooor.
ik ga zo,n gast/meisje toch niet laten pakken voor een niet bezorgde folder... ;)

Re: mijn eerste VSP klacht

18
Ik ben geen postbezorger, maar stuitte op dit forum via Google.

Ik ben wel diverse malen door Sandd gebeld met de vraag of een bepaald poststuk van bv Neckermann was bezorgd. De eerste keer was ik daar zeer verbaasd over, nog nooit eerder gehad, en vond het eerlijk gezegd ook niet fijn aangezien dat op een zaterdagochtend was en ik nog in bed lag. Na een week werken mag ik dan graag wat langer in bed blijven liggen. Die vrijdag ervoor was er inderdaad wat bezorgd en dat heb ik dus ook aangegeven. Vervolgens werd ik 2 of 3 weken daarna weer op een zaterdagochtend wakker gebeld door zo'n controle telefoontje en enkele weken erna nog eens, weer gezegd ja hoor ontvangen maar ook gevraagd ze niet meer wilden bellen omdat ik het toch wel behoorlijk irritant begon te vinden om iedere keer op zaterdagochtend te worden gebeld. Had geen effect, want een paar weken erna was het weer raak. Vervolgens heb ik Sandd gemaild met het verzoek om mij niet meer te bellen waarop ik antwoord terug kreeg dat ze mij op mijn verzoek niet meer zouden bellen.
Dat is bijna 2 jaar goed gegaan, tot 2 weken geleden. Dit keer niet op zaterdochtend, maar vrijdagavond rond 6 uur, half 7,terwijl ik aan het eten was en vandaag werd ik rond etenstijd alweer gebeld. Beide keren heb ik aan de telefoon aangegeven dat ik er niet van gediend was om door Sandd te worden gebeld en dat ik geen antwoord ging geven of een poststuk wel of niet bezorgd was. Toen degene die belde maar blijf doorzeuren heb ik opgehangen, maar wel eerst gemeld dat ik van Sandd al eerder de bevesting had ontvangen dat ik niet meer gebeld zou worden.
Ik heb nu dus weer een mail naar Sandd gestuurd om aan te geven dat ik niet meer wil worden gebeld voor controle telefoontjes. Kijken wat ze daarop gaan zeggen.

Ik begrijp ergens wel dat Sandd de bezorgers wil controleren (lijkt me trouwens als bezorger niet prettig) maar als ik zo iedere paar weken keer op keer gebeld wordt, of dat nu op zaterdagochtend is, rond etenstijd of welke andere tijd dan ook, dan raak ik daar zeer geirriteerd van.
Afgezien daarvan zijn er ook genoeg dingen die ik gelijk in de oudpapier gooi en waarvan ik de volgende dag (zeker wanneer ik 's ochtends wakker gebeld wordt) niet meer zo direct weet of ik het ontvangen heb of niet. Ik ben er toch niet voor om voor een postbedrijf bij te houden of en wanneer ik iets ontvangen heb? En dan nog, dan valt een Neckermann catalogus een keer een dag later in de bus, wat kan mij dat nou schelen. Zo belangrijk is dat niet, daar hoeft een postbezorger voor mij geen waarschuwing voor te krijgen.

Plus, ik vraag ook af hoe ze aan mijn telefoonnummer komen? Is dat uit de telefoongids of krijgt Sandd dit van het bedrijf waarvoor ze bezorgen, in dit geval dus Neckermann? In het laatste geval vind ik het zelfs een inbreuk op mijn privacy dat Neckermann mijn gegevens aan derden beschikbaar stelt. Vooral omdat ik Neckermann al eerder heb verzocht mijn gegevens niet aan derden beschikbaar te stellen, dit nav telefoontjes van o.a. Tele2 en Oxxio met een aanbod namens Neckermann. Ik heb bv nooit controletelefoontjes gehad betreffende de bezorging van de ECI gids, waarschijnlijk dan omdat ik ECI nooit mijn telefoonnummer heb gegeven.

Re: mijn eerste VSP klacht

19
En wanneer ik per ongeluk iets voor de buren of een paar huizen verderop in bus vind, ga ik geen klacht over indienen bij Sandd of welk bedrijf dan ook. Ik heb wel eens de ECI gids van de buren samen met die van mijzelf in de bus gehad, die gooi ik dan zelf gelijk bij mijn buren in de bus.
cron