mijn eerste VSP klacht

1
Ik krijg zojuist per e-mail mijn allereerste klacht van VSP. (ik werk daar al 6 maanden).
Zou het kunnen dat ze nu een steekproef doen omdat ik opslag heb gevraagd?

Wel een raar bericht trouwens... vragen mij, wat is de reden van niet bezorgen, en specificeren niet eens waar het om gaat? Welk adres?
En vervolgens zeggen ze dat ik bij elk niet bezorgd poststuk meteen moet bellen? huh? Die orders heb ik nooit gehad? Moest gewoon een sticker er op plakken en retour chauffeur geven?

lees maar:

Goedemiddag Mevrouw Afana Syeva,


Om onze kwaliteit te waarborgen, wordt onze kwaliteit gemeten door een panel.

Er is in week 4 geconstateerd dat een poststuk bij een klant niet ontvangen is. Kan dit kloppen?

U weet dat het belangrijk is dat u altijd allen poststukken bezorgd?

Wat is de reden dat dit poststuk niet bezorgd is?

U begrijpt dat wij dit zonder goede reden niet kunnen tolereren omdat dit klachten genereert en dit onze klanten kan kosten.



Wij hopen dat dit in ieder geval niet meer voorkomt.

En mocht er een keer iets voorkomen dat u niet kunt bezorgen, wilt u dan de bezorgservice op tijd bellen.



Omdat dit een eerste melding is wordt dit geregistreerd in uw dossier.

Wij gaan uw wijk steekproefsgewijs controleren op daadwerkelijke bezorging.

We hopen dat er in de toekomst geen aanleiding meer is voor verdere klachten.



Graag wil ik u ook verzoeken om een juist telefoonnummer aan ons door te geven zodat wij u telefonisch kunnen bereiken.

Re: mijn eerste VSP klacht

2
Ik heb gevraagd of ik nu echt bij elk poststuk die ik niet kan bezorgen moet gaan bellen, wat ik uit het vorige bericht begrijp.

antwoord:
U hoeft het te bellen om elk poststuk dat niet beozrgd kan worden.

eh...
wat? :?:

En dat zijn ongetwijfeld mensen die een stuk beter als ons betaald krijgen, denk ik?

Re: mijn eerste VSP klacht

3
Het lijkt of die brief en die reactie naar jou, rechtstreeks via Babelfish (zo'n online translator) is vertaald. Het lijkt of iemand daar de Nederlandse taal niet machtig is... :lol:

Balen joh, die klacht. Ja, je bezorgd gewoon en goed wat je in de bakken krijgt. Wat je niet je bak hebt, dat kun je ook niet bezorgen..

Re: mijn eerste VSP klacht

6
Het lijkt er wel op of ze je moeten hebben. Of iemand in die wijk. Wel raar.

Ik had toen ik nog bij TNT werkte, een flat en daar woonde een mijnheer die psychische problemen had. Er kwam ook altijd post van zo'n instantie. Hij woonde begeleid. Dat geeft niet, maar vandaar dat ik dat wist. Die man belde in een maand tijd wel 10x naar TNT dat zijn post niet aan was gekomen. Ook post die ik gewoon bij hem in de brievenbus had gedaan was zogenaamd niet bezorgd. TNT nam het overigens voor mij op, omdat ik altijd zonder klachten bezorgd had en het was net bij dat ene adres, waar in 1 maand tijd al die klachten vandaan kwamen. Toen ben ik in overleg met mijn postbode+ elke dag gaan bijhouden wat ik aan TNT post op dat adres naar binnen kieperde. Ik gaf dat dan elke dag aan de postbode+ door. Het kostte even wat tijd, maar ik had dan een bewijs voor het geval dat. Ik hoefde overigens niet met een foto te bewijzen dat ik post in zijn bus gooide. Op een ochtend belde de postbode+ op dat er weer een klacht was gekomen van die man en dat post van nr. 92 bij hem (hij woonde op nr. 100) in de bus was beland op een bepaalde dag. Ik keek toen op het blaadje en zag dat ik die dag helemaal geen post voor hem had gehad. Ook de dag erna niet... Ik herinnerde mij ook dat ik niets in de bus had gedaan. Toen zei de postbode+ van "die man die probeert gewoon iets, wij gaan eens even bij hem langs" Dat hebben ze gedaan en daarna heb ik nooit geen last meer van hem gehad. De allereerste keer had hij een terechte klacht dat een envelop van een andere straat met huisnr 100 in zijn bus was beland. Dat was mijn fout, maar die fout zorgde ervoor dat hij TNT begon te stalken en mij dus eigenlijk ook.
Het kan best zijn dat jou nu ook zoiets overkomt bij SANDD. Dat er 1x iets is misgegaan, wat iedereen wel eens zal overkomen, en dat iemand dat aangrijpt om de postbezorger te 'pakken' Sommige mensen zijn gewoon zo. Maar jij bent wel de pineut. Ik had het geluk dat het bedrijf achter mij stond. Maar je zult een depot hebben waar ze dat niet doen.
Ik hoop dat je verder bij SANDD of VSP geen klachten meer krijgt. Is niet leuk. Je wordt er zo onzeker van. Vooral als je gewoon zeker weet dat je niets verkeerd hebt gedaan.
Ik kan zeggen dat het mij niets deed, maar het deed mij wel iets. Het vergalde mijn bezorgplezier. Ik ben een tijd later bij TNT vanwege andere redenen gestopt (werd steeds in tijd teruggezet en verdiende steeds minder voor veel meer werk) en werk nu via DHL. Tot nu toe nog geen klachten bij DHL, maar ik heb het zeer getroffen met de depothouder.

Re: mijn eerste VSP klacht

7
Ik las ook ergens, bij 3 klachten, en je ligt er uit!
Wat mij wel een beetje vreemd lijkt.. volgens mij is er een wettelijke regeling dat 99% van de poststukken goed bezorgd moet worden? Dat zou toch betekenen dat ik gemiddeld toch zeker 10 fouten in de week zou mogen maken? Of in ieder geval, ik met het hele bedrijf samen, want het kan natuurlijk ook ergens in het depot ofzo misgaan.
En volgens mij heeft zelfs de TNT dit nog maar met moeite gehaald! (ook te laat telt mee).

Maja.. ik kan me ook wel voorstellen, als ze een steekproef nemen van 10 adressen, en gemiddeld zit daar 1 fout tussen, dan is dat natuurlijk wel 10%...
Maar ik weet niet of die klacht uit zo'n steekproef komt, of dat ze zelf gebeld hebben.

Re: mijn eerste VSP klacht

8
Ik wordt regelmatig gebeld voor controle, ik dacht van Sandd, maar het zou ook VSP kunnen zijn.
Op de vraag heeft u deze week post ontvangen van .... kan ik altijd positief antwoorden. :D Maar het zou zo maar kunnen dat mijn man de telefoon eens oppakt en dat hij zegt dat hij het niet heeft gekregen of gezien (Ik gooi bepaalde reclames meestal meteen weg nadat ik er een eerste blik op heb geworpen). Zou hierdoor een klacht ontstaan? :?:

Re: mijn eerste VSP klacht

9
@Miep

het gaat niet direct over reclame miep.
als men zijn tijdschrift of omroepgids niet direct krijgen zullen ze sneller bellen dan
als het gamma krantje er niet bij is.
we brengen , gelukkig , wel meer post rond waar men naar uitkijkt.
of het nou de klingel is, de bankpost/belastingpapieren of de consumentengids, de quote ...
het is echt post die we bezorgen!

Re: mijn eerste VSP klacht

10
Miep Fietser schreef:Ik wordt regelmatig gebeld voor controle, ik dacht van Sandd, maar het zou ook VSP kunnen zijn.
Op de vraag heeft u deze week post ontvangen van .... kan ik altijd positief antwoorden. :D Maar het zou zo maar kunnen dat mijn man de telefoon eens oppakt en dat hij zegt dat hij het niet heeft gekregen of gezien (Ik gooi bepaalde reclames meestal meteen weg nadat ik er een eerste blik op heb geworpen). Zou hierdoor een klacht ontstaan? :?:
Regelmatig? Vreemd.. ik heb dat nog NOOIT meegemaakt? Waarom ben jij zo populair? ;-)

Maar je hebt wel een goed punt. Mijn vrouw gooit alle reclame altijd meteen weg, nog voordat ik ze gezien heb!
En gebeld word ik niet, maar ik doe wel eens online enquetes, waar je iets mee kan verdienen (euro ofzo), en dan word er ook wel eens gevraagd of je een bepaald reclame gekregen hebt.. dan is het bij mij ook van. eehh... nope! Niet gekregen!
cron