Ik ben inmiddels geslaagd voor mijn echte Hallfords Union Postcodefiets!
Gloedjenieuw, ze hadden er nog nooit op gereden! En ik geloof ze
Hier zit ook zo'n voordrager op. Voordeel van deze voordrager, zoals bij een echte transportfiets, dat de rek niet meedraait met het stuur! Hij blijft dus evenwijdig aan de fietsframe. Dit heeft als voordeel dat het veel lichter stuurt, en dat je dus ook niet hoeft tegen te sturen als je de bocht omgaat (vind ik erg gevaarlijk). Ik weet hoe het is, want zo'n soort Hemading heb ik namelijk op mijn andere fiets...
Voordeel van zo'n Hemading is wel dat je het zwaarder kan beladen, omdat het steviger is. (omdat hij echt aan het stuur hangt en rust op het wiel). De mijne mag ik maar tot 10 kilo beladen. Maar echt als een nadeel zie ik het niet, want zwaarder als 10 kilo op zo'n hemading is sowieso onverantwoordelijk, vind ik.
Overigens staan er in mijn papieren van de fiets gewoon hetzelfde standaardverhaal dat er maar 25 kilo op de bagagedrager mag, en dat de bestuurder maar 100 kilo mag wegen?
Nou.. ik vind hem anders veel steviger er uitzien als een standaardfiets!
Kan hem morgen nog niet echt goed uitproberen.. heb nogal weinig post