Re: Indeling wijk:

12
@Geertjan dat is de tijd die ervoor staat EN de tijd die je nodig hebt om die wijk te lopen. Tijden zijn gebaseerd op onze eigen praktijktijden, echt waar we hebben inspraak gehad wat betreft de tijden. Voor zowel piek- als daldagen.

Re: Indeling wijk:

13
Ja in arnhem heb je ook straten waarvan bijvoorbeeld het oneven deel bij de ene postcode hoort en het even deel van de straat bij een andere postcode. Een straat wordt dus door twee verschillende postnl bezorgers gelopen. Dit was overigens al voor de invoering van georoute. Ik liep nl het oneven deel van de straat, die bij een postcode aan de andere kant van de wijk Elderveld hoorde. Een kilometer verderop. Heel eigenaardig.

Re: Indeling wijk:

15
Nee, bij Sandd krijg je gewoon als OVO'er per envelop betaald. Hoeveel kilometer je ook om moet fietsen. Met enig geluk heb je wel een wat betere wijkvergoeding. Bij Postservice zijn ze echter niet zo scheutig met wijkvergoedingen heb ik gemerkt.

Re: Indeling wijk:

16
@slagvaardige
.
scheutig met wijkvergoeding .. zou het niet kunnen liggen aan de posthoeveelheid
jij en ik hebben flinke wijken.. dus basisvergoeding = laag.
MAG BEST OMHOOG :lol:

maar soms lees ik hier.". ik heb 1 kratje.. of " 4 kratten nog nooit zoveel gehad"..
dan heb je wel een hogere wijkvergoeding nodig anders loop je echt voor ....

Re: Indeling wijk:

17
even als toevoeging voor de topicvraag:

ik reed ook altijd de C-straat, daarvan had ik de hoge nummers. Maar door een onlogische wijkindeling hoorde het laatste huis van een blok, zeg nr 60, ook nnog net bij mij.
Ten eerste reed ik er toch langs op weg naar mijn route, en ten tweede was het zo'n huis waar vaak weinig post voor was.

De bellangrijkste reden om niks aan te geven was m.i., dat het mijn gebied vergroot, en een groter gebied (met maar weinig extra adressen) leidt tot een hogere adresvergoeding.

Re: Indeling wijk:

18
Ik heb vóór Sandd wel eens voor een klein postaanbiedertje gelopen en toen moest ik ook een halve kilometer rijden voor het laatste huis, dat nèt vóór het bordje van het volgende dorp lag! Ik weet niet hoe het nu is, maar hadden ze dat adres niet even bij het volgende dorp kunnen indelen? Het lag er hemelsbreed maar 100 meter vanaf!
Bij Sandd hebben ze ook bedacht dat er 2 even postcodes ineens ingedeeld moesten worden bij de oneven postcodes, terwijl de betreffende straat min of meer gevormd zijn als 2 rondjes met een fietspad ertussen. Je moet dus aan de oneven kant even over dat fietspad, waarbij je halverwege die postcodes terecht komt. Je moet bij het ene blok met de telling achteruit, en terug met de telling vooruit. De postcodes beginnen ook nog halverwege het blok, waardoor het ene huis bij de ene wijk hoort, en het andere huis, dat ernaast zit, bij de andere wijk. Niet echt logisch, vind ik. Ook eindigt het halverwege het blok. Dit, omdat dan oneven en even dan evenveel zouden tellen. (Ze tellen dan ongeveer 300 huizen) Dit zou ik wel snappen als ze er niet nog een stuk van een andere straat en een kleinere straat bij gedaan hebben, die weer een heel ander aantal huizen heeft, dus nu is het aantal toch nog ongelijk, want de ene telt 134 en de andere 191 deuren. Ik heb toen maar gevraagd of ik beide wijken mocht doen, en dat mocht gelukkig.
cron