Indeling wijk:

1
Je hebt soms een huis staan in jouw straat maar omdat de ingang toevallig net even anders zit valt datzelfde huis onder een andere straat. Het zou eigenlijk logisch zijn dat dat huis bij jouw wijk in zou zitten. Dat gebeurd niet, die straat valt onder andere wijk, dit terwijl diegene een heel end moet gaan fietsen. Echter zowel PostNL als andere postaanbieders zetten de post op straatnaam en niet op de meest dicht bijgelegen huis.


Voorbeeld:
Flutland 2-100

Vervolgens staat er na Flutland 4 opeens een huis welke valt onder Essenstraat 1. Dat huis is hemelsbreed verwijderd van Essenstraat zo een 700 meter. De postbezorger die Essenstraat in zijn wijk heeft moet bezorgen op zowel Essenstraat 1 als 3 en de daarop volgende huisnummer. Diegene moet 700 meter fietsen om daar poststuk in te deponeren (loopt voor Wijk 2).

Dit terwijl Wijk 1 beter de Essenstraat 1 kan aandoen omdat dit huis naast Flutland 4 staat! Ik weet dat PostNL weleens de heleboel heeft omgegooid om zodoende sneller te kunnen zijn maar zij kwamen daarop terug dat de PTT toch wel de boel heel goed voor elkaar had.

Echter bovengenoemde daar houdt geen enkele postaanbieder rekening mee. Dat de Essenstraat er even tussen uit wordt gesorteerd en overgaat naar Wijk 1.

Re: Indeling wijk:

2
Ik had dat bij DHL destijds. Mijn collega had de Pannenkoekenboerderij erbij zitten omdat die toevallig onder zijn postcode viel. Maar die pannenkoekenboerderij lag helemaal aan de andere kant van de wijk Elderveld in Arnhem (hele grote wijk). En ik kwam daar altijd langs als ik mijn wijk deed. Al had ik een hele andere postcode in Elderveld, maar ik liep wel de post in de buurt van die pannenkoekenboerderij. Daarom nam ik in overleg met de coordinator dan de post voor de pannenkoekenboerderij mee. Wel zo netjes. Ik kwam er toch langs. Ik moest alleen maar een bruggetje extra over met wat vervelende ganzen of zwanen of wat het ook waren. :lol:

Bij Postnl had ik een straat die bij mijn postcode hoorde en die ook behoorlijk ver van mijn loopwijk lag. Maar toch hoorde hij heel onlogisch bij een bepaalde postcode. Als ik naar huis fietste, als ik klaar was met mijn ronde, fietste ik maar langs die straat en deed die straat dan op het laatst. Daarna op naar huis. Was wel een hele leuke en mooie straat om te doen. Dus ik vond het niet zo erg.

Maar waarom die straat in vredesnaam bij die bepaalde postcode hoorde? Dat mag Joost weten. En mijn naam is Haas! :lol:

Re: Indeling wijk:

3
Na Flutland 4. Essenstraat 1. Flutland 2 bestaat niet? dan heeft Essenstraat 1 ws een heel stuk grond eromheen. 700 meter van huisnr. 1 naar huisnr 3..bezorg je in een villawijk?
De voordeur bepaald in welke straat het huis zich bevind.. en dat is dus de Essenstraat.

Geef het werkelijke adres vzo, kunnen we via google maps street view de situatie echt in ogenschouw nemen.

Re: Indeling wijk:

4
verzendenenontvangen schreef:Je hebt soms een huis staan in jouw straat maar omdat de ingang toevallig net even anders zit valt datzelfde huis onder een andere straat. Het zou eigenlijk logisch zijn dat dat huis bij jouw wijk in zou zitten.
Of.......je hebt slechts één huis waarvoor je 400 mtr (en weer terug) een zandpad in moet fietsen en waarvan de brievenbus slechts 50 mtr verwijderd ligt van een parallel-weg van de wijk van een collega. Vorig jaar had ik deze invalwijk ivm vakantie ; probleem direct voorgelegd aan contactpersoon.(ook diverse keren door collega) Pas in Januari 2013 werd dit adres officiéel overgezet naar die andere wijk ; heeft ruim 6 mnd geduurd.... :o Je moet het dus wél aankaarten .......aanhouder wint...... (Y)
Postbezorger Sandd

Re: Indeling wijk:

5
verzendenenontvangen schreef:
Dit terwijl Wijk 1 beter de Essenstraat 1 kan aandoen omdat dit huis naast Flutland 4 staat! Ik weet dat PostNL weleens de heleboel heeft omgegooid om zodoende sneller te kunnen zijn maar zij kwamen daarop terug dat de PTT toch wel de boel heel goed voor elkaar had.

Echter bovengenoemde daar houdt geen enkele postaanbieder rekening mee.
Dat de Essenstraat er even tussen uit wordt gesorteerd en overgaat naar Wijk 1.
Het onderstreepte ligt iets anders.
Dat was dus 1 van de logische dingen die de GEO WEL goed deed.
Omdat de GEO is terug gefloten wil niet zeggen dat de PTT het wel voor elkaar had,
PostNl is "gewoon" op de oude voet verder gegaan.

Re: Indeling wijk:

6
Carla41 schreef:Na Flutland 4. Essenstraat 1. Flutland 2 bestaat niet? dan heeft Essenstraat 1 ws een heel stuk grond eromheen. 700 meter van huisnr. 1 naar huisnr 3..bezorg je in een villawijk?
De voordeur bepaald in welke straat het huis zich bevind.. en dat is dus de Essenstraat.

Geef het werkelijke adres vzo, kunnen we via google maps street view de situatie echt in ogenschouw nemen.
Gezien je antwoorden e.d. (o.a. dat er geen beleid is dat je post aanneemt die verkeerd bezorgd is door de concurrent) heb ik zo een vermoeden dat je niet alleen postbezorger bent. Uit privacy overweging kan ik dan om die reden ook geen voorbeeld welke in het echt is zeggen. Wel heb ik zo een melding gedaan i.v.m. Sandd Maps maar daar zijn ze helaas nog niet aan toe omdat te veranderen.

Re: Indeling wijk:

7
Voor wat betreft de postcode uitgifte:

Stel je hebt postcode 9999 GH dat eindigt in het dorpje Flutland in de wijk Harmonieus. Vervolgens zijn ze in de gemeente Oteradeel verder gaan bouwen in het dorpje Flutland in een totaal andere gebied namelijk aan de hele andere kant van het dorpje Flutland.

De postcode 9999GH was de laatst uitgegeven postcode in Flutland. Dan gaan ze gewoon weer verder met de postcode 9999GL... Je zou zeggen dat een postcode verbonden is aan één wijk maar dat is dus niet zo.

Re: Indeling wijk:

8
Helaas vzo ik ben net als jij slechts postbezorger :P

Je vroeg elders of Sandd een beleid had hoe om te gaan met poststukken van postnl..
daarop antwoordde ik.. Geen beleid. in mijn bezorgmap staat niets geschreven hierover.
dat je daaruit concludeert dat ik meer dan alleen postbezorger ben.. streelt me wel hoor :lol:

Ik begrijp dat je uit privacy overweging niet wil aangeven waar je werkt.
omdat je het steeds hebt over stel... en dan een verhaal schrijft vroeg ik me af.. heb je het nu zelf meegemaakt
of weer ergens gelezen?

Wat je huis betreft.. blijven vragen wie weet nemen ze het de volgende ronde (2014) mee.

Re: Indeling wijk:

9
verzendenenontvangen schreef:Voor wat betreft de postcode uitgifte:

Stel je hebt postcode 9999 GH dat eindigt in het dorpje Flutland in de wijk Harmonieus. Vervolgens zijn ze in de gemeente Oteradeel verder gaan bouwen in het dorpje Flutland in een totaal andere gebied namelijk aan de hele andere kant van het dorpje Flutland.

De postcode 9999GH was de laatst uitgegeven postcode in Flutland. Dan gaan ze gewoon weer verder met de postcode 9999GL... Je zou zeggen dat een postcode verbonden is aan één wijk maar dat is dus niet zo.
1) bij ons -postnl - zijn er meerdere lopen met bijvoorbeeld de post code 3021.... deze zijn genummer 2102, 2103, enzovoorts morgen loop(= wat jullie wijk noemen) ik de 2108 is een straat. 30 is de plaats, Rotterdam, 21 de wijk= middeland , en de letters bepalen welke loop.

2) een loop heeft er iets vreemds bij zitten, er is een straat die begint waar ik het niet verwachtte...dit is een tamelijke lange ik dacht dat ie bij de kruissing op hield, daar gaat ie links nog verder.

Re: Indeling wijk:

10
Toch is Georoute bij PostNL echt niet overal teruggedraaid en zitten er nog steeds gekke dingen in, heb bv een straat
met dezelfde postcode maar ik kom alleen in de linkerhelft van de straat en de rechterhelft zit in een andere wijk.
Ook heb ik een lange straat waarvan de laatste 2 rijtjes huizen een andere postcode hebben maar die nu ineens in dezelfde
wijk zitten maar waar je extra voor moet fietsen terwijl vóór Georoute die rijtjes huizen in de wijk zaten met straten die
dichterbij liggen. Moet wel zeggen dat ik na ruim een jaar Georoute toch wel gewend ben aan die nieuwe indelingen, en eerlijk is eerlijk sommige dingen zijn echt logischer geworden. Het grootste nadeel van Georoute is toch wel dat we geen kleine wijken meer hebben, de kleinste is hier 2 uur en 30 min en we zitten toch maar in een dorp (deelgemeente van Rotterdam).
cron