Blokkeren van post: Post Filter

1
Wanneer je post retour afzender wilt sturen en het is post dat niet van PostNL is dan gaat het poststuk niet gelijk retour maar gaat dan naar de betreffende postaanbieder toe. Dus als je post terug wilt sturen (zij het ongewenst of van een overleden persoon) kun je denk ik beter het logo zwart maken van de betreffende post aanbieder (onherkenbaar maken). Ik denk dat de post dan sneller retour gaat. Ik denk dat PostNL dan niet kan achterhalen door welke postaanbieder het verzonden is?

Wat verder pijnlijk kan zijn is dat je steeds post krijgt van een persoon die overleden is. Je wordt daar dan telkens mee geconfronteerd. De Postcode Loterij is hiermee al eens in het nieuws gekomen dat diegene al telkens heeft aangegeven dat die persoon niet meer is maar na 10 jaar ontvangen ze nog steeds post van diegene!

Wil je de post laten blokkeren? Surft naar https://www.postfilter.nl/

Re: Blokkeren van post: Post Filter

4
Ik snap het even niet.
Is dit nu een oproep aan bezorgers om post retour te sturen met redenen die de bezorger niets aangaan ?
Het is aan de geadresseerde (de erfgename of wie dan ook) om daar zorg voor te dragen, jij als bezorger hebt alleen de opdracht om het poststuk op het juiste adres te bezorgen.
Dan nog met een poststuk te gaan knoeien door gegevens te verwijderen (onleesbaar maken) is zelfs strafbaar.

Waarom in hemelsnaam maak jij je zo druk over dingen die niet bestaan ?

Re: Blokkeren van post: Post Filter

6
verzendenenontvangen schreef:Wanneer je post retour afzender wilt sturen en het is post dat niet van PostNL is dan gaat het poststuk niet gelijk retour maar gaat dan naar de betreffende postaanbieder toe. Dus als je post terug wilt sturen (zij het ongewenst of van een overleden persoon) kun je denk ik beter het logo zwart maken van de betreffende post aanbieder (onherkenbaar maken). Ik denk dat de post dan sneller retour gaat. Ik denk dat PostNL dan niet kan achterhalen door welke postaanbieder het verzonden is?
is het dan niet zo dat de desbetreffende postbedrijf zelf retour afzender stuurt?

Re: Blokkeren van post: Post Filter

9
Sandd heeft afspraken gemaakt met de postaanbieders wat er met retour post moet gebeuren.
Dit kan je lezen op de website van Sandd.
Een aantal jaar geleden sprak ik een bewoner tijdens het bezorgen van een postorder catalogus.
De man vertelde dat hij netjes die firma had opgebeld met de mededeling dat zijn vrouw was overleden en dus geen post meer van ze wilde ontvangen.
Maar hij vertelde dat de gidsen bleven komen.
Ik vertelde hem dat hij de gids aan mij kon teruggeven en dat ik voortaan die gidsen als geweigerd zou terugsturen.
Je kon ook aan de man zien dat hij er verdrietig van werd om elke keer weer met die post geconfronteerd te worden.
Vaak zit er weleens een brief bij om je te feliciteren met je verjaardag wat het nog pijnlijker maakt.
Bij Selektmail moesten we de post zelf ophalen en heb het aan de depothouder verteld.
Daarna geen gidsen meer gezien.
Ook nu nog heb ik afspraken met bewoners om post van de vorige bewoner terug te sturen.
Makkelijk want anders komen ze elke keer achter je aan met die post.
Soms duurt het wel 3 jaar voordat het eindelijk stopt maar de aanhouder wint.

Re: Blokkeren van post: Post Filter

10
@verzendenenontvangen
Mischien wel handig voor jou om te weten.. dit is te vinden bij sandd.nl dit is het beleid met de klanten van sandd:

Elk poststuk wordt voorzien van zo'n unieke code. Met deze code is te traceren vanuit welke vestiging het poststuk bezorgd wordt en welke bezorger verantwoordelijk is voor de bezorging van het desbetreffende stuk. Niet alleen weten we dan welke bezorger we bij problemen kunnen aanspreken, maar ook kunnen we een compliment aan de juiste bezorger overbrengen.

Snelle verwerking van retouren
Uw retouren digitaal in beeld
Denk hierbij aan een volle brievenbus of een geweigerd poststuk. U ontvangt digitaal een rapportage van de retouren, inclusief reden van retour, waardoor u deze snel en makkelijk kunt verwerken. Daarnaast bepaalt u zelf of u de fysieke retouren wilt ontvangen of deze door Sandd wilt laten vernietigen.
cron