Flat woning: sluit voor deur na 17 uur

1
Na 17 uur kun je er niet meer in komen. Dat betekent dus dat je willekeurig bij een huisnummer moet aanbellen en vragen of ze de deur voor je willen openen. Ik vroeg me af hoe post aanbieders hiermee omgaan? Bij de appartementen zitten niet zoveel woningen en dus wordt de deur niet altijd open gedaan.... Meestal plan ik het wel voor vijven in maar tegenwoordig mogen Sandd en PostNL bezorgers tot 18 uur bezorgen.

Re: Flat woning: sluit voor deur na 17 uur

2
Veel flats hebben een postknop. Dan heb je dat probleem niet. De postknop is vanaf en tot bepaalde tijden te gebruiken. Tussen die tijdstippen kun je de post brengen in flats die de brievenbussen binnen hebben.

Veel flats hebben de brievenbus ook aan de buitenkant, tegen een muur zitten.

En tref je een flat, die geen postknop heeft en de brievenbussen binnen, dan vraag je een sleutel aan de huisbaas. Of je brengt de post gewoon eerder. De meeste Postnl'ers en mensen die via Sandd werken, zijn allanaaaang voor 5 uur klaar. Dus ik zie het probleem niet zo.

Re: Flat woning: sluit voor deur na 17 uur

3
al meer seniorenflats hebben ook tussen 18- 08 uur de buitendeur gesloten.

voor die tijd bezorgen vzo en dan heb je er geen last van.
of krijg je het niet klaar voor die tijd? dan je wijk afstoten.

er zal toch wel iemand thuis zijn na 17 uur.. of zijn al de senioren dan nog aan de boemel :P
Laatst gewijzigd door Carla41 op 19 apr 2013, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Flat woning: sluit voor deur na 17 uur

4
Veel senioren doen niet graag open, weet ik uit ervaring. Met al die overvallen in het nieuws, vertrouwen ze het niet als er iemand aanbelt terwijl ze niemand verwachten. Ik doe 's avonds ook liever niet open en ik woon niet eens op een flat. Maar ik zou zeggen: route aanpassen en eerst bij de bewuste flat beginnen.

Re: Flat woning: sluit voor deur na 17 uur

8
Dit betreft geen senioren flat. De brievenbussen zitten in een hal. Bij de deur is inderdaad een soort van post knop. Die knop is al versleten en moet je keihard indrukken. Die knop werkt vanaf 5.30 tot 17.00 uur. Je mag bij de postbedrijven tot en met 18 uur werken. Dus afstoten hoeft niet.

In de postregeling is dit geregeld:
ten dienste van galerijflats zijn geplaatst op rechtstreeks met een lift bereikbare niveaus van die flats, mits de brievenbussen ten dienste van alle op één niveau aanwezige en vanuit één en dezelfde lift bereikbare woningen zich in de onmiddellijke nabijheid van de lift bevinden, of
b. ten dienste van alle overige collectieve gebouwen zo dicht mogelijk bij de ingang van dat gebouw zijn aangebracht.
Inderdaad voor vijven bezorgen. Maar dat lukt niet altijd en je mag gewoon bezorgen tot 18.01 uur.

Heb ook een krantenwijk. Alleen die flat heeft een receptie die je kunt bellen vanaf de intercom. Soms doen ze niet open. De abonnees krijgen in dat geval géén krant! Ik breng gratis kranten bij langs die leg ik dan in het halletje neer. (eert schuifdeur en dan nog een schuif deur welke dan na 17 uur op slot gaat). Deze betreffende flat had eerst de brievenbussen buiten de flat staan. Maar die zijn naar binnen gegaan. Verder is hier in de stad nog een flat die zowieso niet te openen is tenzij je aanbelt bij een willekeurige bewoner. Niet echt handig, dan is een sleutel uitkomst maar daar zit je als postbezorger ook niet echt op te wachten om daar weer mee te moeten zeulen.

Re: Flat woning: sluit voor deur na 17 uur

9
elisa schreef:Tja wat is dan t probleem V en O? Zorg je toch dat je die flats hebt gedaan voor vijven? Ik zie de meoilijkheid niet?
Wanneer winkels gesloten zijn bijvoorbeeld en geen brievenbus hebben dan mag ik die post gewoon retour afzender doen. Sommige specifieke winkels zijn dan na twaalven pas geopend (op retour sticker vermelden geen brievenbus/brievenbus vol). Ik ga mij niet aanpassen aan een ander als dat een keer niet uitkomt. Ik vind dat de flats of wat dan ook aan de bezorgtijden moeten houden, niet andersom! Ik wil ze ook wel in een volgende bezorgronde meenemen maar dat mag niet. Natuurlijk houd ik rekening mee dat je het voor vijven dan bezorgd maar dat komt mij niet altijd, gelukkig gebeurd mij dat niet vaak. Ik dacht ik meld het hier in het forum, misschien dat er meer mensen hier tegen aan lopen, met tegen aan lopen bedoel ik tegen vaste deur lopen!

Re: Flat woning: sluit voor deur na 17 uur

10
als in mijn wijk winkels voorkomen en die gaan pas om 12 uur open.. dan is het voor jou mischien
correct dat je de post retour stuurt.. (geen brievenbus)
maar wat mij betreft ben je dan een flut postbezorger..

de eerste keer sta je voor een dichte deur maar op den duur weet je het toch gewoon..

ik zou de post voor die winkels bezorgen tussen 12 - 18 uur.
DAAR HEB JE DAN NOG 6 UUR de tijd voor...
dienstverlenend beroep vzo

je mag blij zijn dat je 10 uur lang de gelegenheid hebt om je post te bezorgen ( 8 - 18 uur)
als je bij postnl werkt krijg je de post vele uren later..
cron