Bonus

1
Hoi allemaal,
Mijn man werkt ongeveer 9 maanden als postbode bij DPD.Hij houdt van zijn werk (dezelfde was hij in zijn land doen).Maar het is niet alles goed.Om wat voor reden krijgt hij geen bonus die bedrijf geeft op basis hun kwaliteit.Hij retourt.Hij retour pakketen niet of slechts enkele.Niemand wilt zeggen niet wat is het de deal met bonusen.Iets doet hij verkeerd.Kan iemand ons adviseren?Hij is echt zijn beste geven.Sorry voor mijn niet zo goed nederlands, maar ik ben nog steeds aan het leren :).
Groetjes!

Re: Bonus

2
alexander07 schreef:Hoi allemaal,
Mijn man werkt ongeveer 9 maanden als postbode bij DPD.Hij houdt van zijn werk (dezelfde was hij in zijn land doen).Maar het is niet alles goed.Om wat voor reden krijgt hij geen bonus die bedrijf geeft op basis hun kwaliteit.Hij retourt.Hij retour pakketen niet of slechts enkele.Niemand wilt zeggen niet wat is het de deal met bonusen.Iets doet hij verkeerd.Kan iemand ons adviseren?Hij is echt zijn beste geven.Sorry voor mijn niet zo goed nederlands, maar ik ben nog steeds aan het leren :).
Groetjes!
Begrijp ik goed dat jullie denken dat hij recht heeft op een bonus? dat hij het idee heeft dat hij iets verkeerd doet.
Wat een triest verhaal. Kennen jullie iemand die wel een bounus kreeg en net zo veel pakketten retour stuurt als je man? dan kun je daar mee naar de leiding gevende van je man.

Re: Bonus

3
Hoi Alexander07,

Ik denk ook net als Geertjan dat uw man het beste naar zijn leidinggevende kan gaan. En als die niets doet, dan kan hij misschien naar iemand gaan, die hoger geplaatst is.

Ik weet niet hoe het zit met pakketten, want ik bezorg ze niet, maar er zijn hier wel mensen die pakketten bezorgen. Misschien kunnen die u helpen. Ik hoop het voor u.

Heel veel succes!

Re: Bonus

5
eh.. van pakketten weet ik ook niet veel. Maar is het niet zo als je echt veel meer inzet toont, invalwijken qua rijden aanneemt, je laat zien dat je het echt naar je zin hebt, dan ze dan wel wellicht een bonus geven. het lijkt me zeer onwaarschijnelijk dat je na 9 maanden in dienst al een bonus krijgt.. dat zou tevens ook wel flauw zijn, want dan geven ze je een bonus op basis van hun eerste indruk. Mijn mening, je man moet goed bezig blijven met werken, is het nu geen bonus? dan krijgt die hem vast wel over 1 jaar. je moet niet denken van *me man heeft recht op een bonus* als je man pas 9 maanden daar officeel werkt.. die mensen daar gaan ook denken *je bent er pas 9 maanden, laat eerst maar zien wat je ken*

wel treurig verhaal, maar eh hoop niet al te veel in het begin van je man zijn carriere! (Y)
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Bonus

6
Iemand die pas 9 maanden bij een baas zit kan niet verwachten dat hij al een bonus krijgt. Een bonus is iets extra's dat de baas je (hij is er niet toe verplicht) geven voor extra goed werk kan geven; het is niet iets waarop je zonder meer recht hebt. Zeker niet in deze tijd. Ik werk ook bij Selektvracht maar daar hebben we nooit van bonussen gehoord; laat staan dat we er een kregen. En ik werk er al 5 jaar tot volle tevredenheid. Dat komt omdat ik secuur te werk ga. Ik begrijp je verhaal niet zo goed wat die retouren betreft. Ik weet niet hoe het bij pakketdienst DPD geregeld is wat bezorgen en ophalen betreft. Het is toch de bedoeling dat je zowel pakketjes bezorgt als soms ophaalt. Je krijgt een werklijst met de adressen mee,een PDA én ophaalformuliertjes. Zelf moet je je route bepalen en je auto zo efficiënt mogelijk laden. Het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk pakketten in je route kunt bezorgen. Liefst op het adres zelf maar eventueel ook (als dat mag) bij een van de buren. In de PDA staat bij elk adres of je er een pakket moet bezorgen of ophalen en ook of het al dan niet bij de buren mag. Bij bezorgen klik ik het adres aan op de PDA, pak het pakket, scan het en neem het mee naar het adres waar ik moet bezorgen. Na bezorging verwerk ik die op de PDA en vink ik op de lijst aan dat ik het bezorgd heb. Als ik bij de buren bezorg dan zet ik dat op de PDA maar ook op de lijst. Dubbele boekhouding. Voor de zekerheid want zo'n PDA kan wel ineens een storing vertonen. Dan heb ik toch nog mijn administratie compleet en kan de depothoudster het op haar computer toch verwerken. Men wil het liefst dat alle pakketjes in het tijdvak bezorgd of opgehaald worden. Moet je een pakketje ophalen en zijn ze niet thuis? Dan gaat er een niet thuis kaartje in de brievenbus met de tijd en dag waarop men terugkomt. Dan kan de bewoner zorgen dat hij dan wel thuis is. Het komt zelden voor dat we iets bij de buren op moeten halen. Brengen bij buren komt vaker voor zeker als het mooi weer is en weekend. Dan zijn ze nogal eens de hort op en schrijf je veel niet thuis kaartjes. Maar jij als bezorger kunt er toch niets aan doen dat er iemand niet thuis is. Vraag dus aan je baas (alexander07) wat je dan precies fout zou doen. Daarvan kun je alleen maar leren.
cron