Re: Reiskosten vergoed van fiets kilometers?

5
Volgens de FNV belastingservice kun je de kosten van voor je werk gereden km en rekeningen van fietsbanden en reparaties van de belasting aftrekken. Zeker als die reparaties nodig zijn om je werk te doen. Dus bewaar de bon als er een nieuwe band om moet, de kettingkast stuk gaat enz. Het is een beetje lastig om alle km die je rijdt te gaan noteren. Daar ga ik ook niet aan beginnen.

Re: Reiskosten vergoed van fiets kilometers?

7
Zonder fiets kan ik mijn werk toch niet doen. Dan is het dus en uitgave ten bate van mijn werk. Of die fiets nu gestolen is of aan vervanging toe dat maakt niet uit. Althans dat is mijn filosofie en ik zal wel zien wat de Belastingdienst daar tegenover denkt te stellen. Ik heb een punt en daar heb ik meerdere hoorzittingen baat bij gehad.

Re: Reiskosten vergoed van fiets kilometers?

8
Ja en ik heb vorig jaar of zoiets geinformeerd en mij werd ook verteld dat ik mocht aftrekken. 19 cent per km. Ik heb ook werkschoenen en jas die ik voor het werk gebruik, mogen aftrekken. Mits ik die schoenen en jas alleen!!! voor het werk gebruik. Daar heb ik ze inderdaad destijds voor aangeschaft. Is zonder problemen geaccepteerd.
cron