Re: Reiskosten vergoed van fiets kilometers?

12
Ik vroeg het gisteren aan mijn man (schoonpa was belastinginspecteur) en ook die zei 'yep, opgeven die handel' en als het goed is, dan wordt het goedgekeurd. Mits, je de fiets enz. ook echt alleen voor je werk gebruikt. (nou, ik doe heus wel eens boodschappen in mijn Postservice tas hoor) Geen haan die daar naar kraait. Maar ik wist het ook niet van die fiets. Er werd wel aangeraden om 'transportfiets voor postbezorgen' op te schrijven als je de aangifte doet. En uiteraard, goed de bonnen bewaren. Maar dat is logisch.

Ik heb eigenlijk echt een nieuwe fiets nodig, voor de post. Dan zal ik eens kijken of ik goedkoop een transportfiets kan aanschaffen. Die ga ik dan dus ook echt wel opgeven aan de belasting. Dat wat ik nu heb is echt een 30 jaar oud krot dat uit elkaar aan het vallen is. Wordt het geaccepteerd, dan super! Accepteren ze het helaas in mijn geval niet, nou dan accepteer ik het maar. :)

Ik zag een aanbieding bij "Halfords" voor Euro 149,- (dan zonder versnellingen) Maar goed, zoiets is voor mij al goed genoeg hoor. Bij de Praxis of Makro hebben ze vaak ook al aanbiedingen. Ik denk dat ik gewoon zo'n oma transportfiets aanschaf. Zolang hij maar wel stevig is.

Re: Reiskosten vergoed van fiets kilometers?

16
Nou ik heb een nieuwe fiets bij de Halfords gekocht. Er was zo'n aanbieding. Een oma postfiets, inclusief postrek, postmand en bloemen om het frame haha. Ik kon mijn oude Gazelle, inclusief postrek en krat met bloemen inleveren en kreeg daar nog 60 Euro voor terug. Al met al ben ik voor een nieuwe fiets dan 130 Euro kwijt.

Ik deed dat toch liever zo. Van Halfords kreeg ik een bon die ik voor de belasting kan bewaren en over zes weken krijgt mijn fiets nog een gratis servicebeurt.
cron