Re: Aparte nummering industrieterrein?

11
Als er geen brievenbus is geef ik de post in de regel wel binnen af. Meestal is de balie vrij dicht bij de uitgang, dus het is niet zo dat je de halve winkel moet doorkruisen. Bovendien is er voor veel winkels dermate veel post, dat het even veel tijd zou kosten als ik dat allemaal zou moeten controleren en daarna door de bus zou proberen te proppen. Dus controleer ik de post terwijl ik naar de balie loop.

Maar ik heb natuurlijk makkelijk praten, ik krijg per uur betaald. :mrgreen:

Re: Aparte nummering industrieterrein?

12
"Vanaf volgende week krijgen we een nieuwe kennisgeving voor "te kleine brievenbus". ZONDER een 3S-code en ZONDER de mededeling "sorteren in de rolcontainer voor pakketservice".

Dat betekent dus waarschijnlijk dat je, als je een pakje niet kwijt kunt, en het gestickerd en wel in de oranje bus werpt, dit pakje gewoon een paar dagen later weer terug krijgt, net zo lang tot je het een keer kunt bezorgen.

Het betekent ook dat ik voortaan ieder ten onrechte (door bol.com) als brievenbuspost verzonden belstuk meteen in het portenvakje sodemieter! :( "

jaja Kramerica, het gaat bij postnl stukken beter :lol: (Y)

Re: Aparte nummering industrieterrein?

13
Carla41 schreef:"Vanaf volgende week krijgen we een nieuwe kennisgeving voor "te kleine brievenbus". ZONDER een 3S-code en ZONDER de mededeling "sorteren in de rolcontainer voor pakketservice".

Dat betekent dus waarschijnlijk dat je, als je een pakje niet kwijt kunt, en het gestickerd en wel in de oranje bus werpt, dit pakje gewoon een paar dagen later weer terug krijgt, net zo lang tot je het een keer kunt bezorgen.

Het betekent ook dat ik voortaan ieder ten onrechte (door bol.com) als brievenbuspost verzonden belstuk meteen in het portenvakje sodemieter! :( "

jaja Kramerica, het gaat bij postnl stukken beter :lol: (Y)
Stukken beter dan wat?

Re: Aparte nummering industrieterrein?

14
verzendenenontvangen schreef:Ja ik val hier en daar weleens in. Helaas wordt niet altijd op het poststuk de naam van het bedrijf vermeld. En soms zijn dat ook nog eens oude namen van een bedrijf.
Het is echt een cultuur om daar gemakshalve geen huisnummer te vermelden. Een poststuk kan dan retour afzender gaan. Dat is jammer. Men zou moeten weten dat de postbezorger niet op naam bezorgd maar op adres! En als sommige post aanbieders dat zo graag willen hebben dat je op adres bezorgd moeten ze vind ik wel uitzondering maken op zulke terreinen waar het de traditie is het zonder huisnummers te moeten doen. Je kunt het inderdaad vragen maar in deze kwestie zijn er steeds verschillende postbezorgers dat is niet handig. Daarnaast zijn er ook nog veel bedrijven overdag gesloten en geen brievenbus hebben, dus retour. Bij veel bedrijven moet je steeds naar binnen lopen = extra tijd. En dat voor een OVO krijg je netto nog geen 3 euro in het uur. Dat is geen doen. Het bedrijf is overigens verplicht een brievenbus te hebben. Dan kun je wel netjes naar binnen lopen maar dat is geen doen. Ik gooi de post naast de deur en geef aan dat er post is dan halen ze het zelf maar op. Want als er wel brievenbus in zou zitten zou het exact op die plek ook liggen. Maar kennelijk vinden de post aanbieders het fatsoenlijk wanneer iemand geen brievenbus hebt je het helemaal naar binnen gaat brengen. Dus loont het om de brievenbus weg te halen. Voor OVO loon is het echt niet zo dik verdienen.
Wat ik wel kan doen is dat ik het poststuk opgeef als belstuk. Dan krijg ik volgens mij er extra voor uit betaald, ik denk dat als bedrijf persé wil dat ik het breng dit zo noteer.
Een postbezorger is iemand die post bezorgt.
Jij lijkt iemand die post het liefst retour stuurt, om wat voor reden dan ook.
Misschien kun je je naam beter wijzigen in "verzendenenterugzenden" want onvangen is er niet bij.
Laatst gewijzigd door ike op 16 jan 2014, 23:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Aparte nummering industrieterrein?

17
Carla41 schreef:"Vanaf volgende week krijgen we een nieuwe kennisgeving voor "te kleine brievenbus". ZONDER een 3S-code en ZONDER de mededeling "sorteren in de rolcontainer voor pakketservice".

Dat betekent dus waarschijnlijk dat je, als je een pakje niet kwijt kunt, en het gestickerd en wel in de oranje bus werpt, dit pakje gewoon een paar dagen later weer terug krijgt, net zo lang tot je het een keer kunt bezorgen.

Het betekent ook dat ik voortaan ieder ten onrechte (door bol.com) als brievenbuspost verzonden belstuk meteen in het portenvakje sodemieter! :( "

jaja Kramerica, het gaat bij postnl stukken beter :lol: (Y)
Dat is een appels-met-peren vergelijking. Wat hier bedoeld wordt is de speciale kennisgeving die postbezorgers gebruiken als ze een buspakje hebben dat niet door de brievenbus kan, en er ook niemand thuis is. Op die kennisgeving zit een sticker, die plak je op het pakje, en dat pakje moet je dan in de oranje straatbrievenbus gooien. Vervolgens wordt deze door Pakketservice een 2e x aangeboden. Dit zou in theorie nauwelijks voor moeten komen, want (a) postbezorgers bezorgen alleen buspakjes en geen pakketten (die laatste gaan met de Pakketservice) en (b) iedereen heeft natuurlijk een brievenbus die aan de wettelijke afmetingseisen voldoet. ;)

Maar wat er ook gebeurt, is dat mensen een pakket versturen en deze ten onrechte frankeren als busstuk terwijl het een belstuk is. Vooral bol.com heeft daar een handje van. Voor zo'n zending is dus te weinig betaald, dus moet deze beport worden. En die moeten dus in het portvakje gelegd worden.

Dat heeft niets te maken met je opvatting over goed postbezorgen, maar alles met goed werknemerschap. Als jij achter de kassa van AH zit en er wil iemand een pak koffie van 3 euro afrekenen terwijl ze maar 2 euro bij zich heeft, dan zeg je toch ook niet "ach, neem maar mee..."?

Re: Aparte nummering industrieterrein?

18
verzendenenontvangen schreef:@Ike: We hebben wetten en regels. Als de geadresseerde geen normale brievenbus heeft en ook niet willekeurig geopend is dan gaat het terug met de melding "geen brievenbus" en daarvoor is die hokje om die aan te vinken.
Als er geen bus is en de winkel is gesloten, dan gaat de post retour. Dat is heel normaal, en dat spreekt ook niemand hier je tegen. Maar ik vind het wel netjes om als de winkel wel open is, om de post binnen af te geven. Bij de AH kun je toch moeilijk zo de post tussen de draaideur gooien en dan wegfietsen?

Re: Aparte nummering industrieterrein?

19
@vzo
"Jij lijkt iemand die post het liefst retour stuurt, om wat voor reden dan ook." Oeff :oops:

en dan te bedenken vzo dat even naar binnen lopen echt sneller werkt dan een retoursticker invullen.
of wil je dat ook weer uitbetaald krijgen?

Misschien kun je je naam beter wijzigen in "verzendenenterugzenden" want on(t)vangen is er niet bij. (Y)

Re: Aparte nummering industrieterrein?

20
Carla41 schreef:"Vanaf volgende week krijgen we een nieuwe kennisgeving voor "te kleine brievenbus". ZONDER een 3S-code en ZONDER de mededeling "sorteren in de rolcontainer voor pakketservice".

Dat betekent dus waarschijnlijk dat je, als je een pakje niet kwijt kunt, en het gestickerd en wel in de oranje bus werpt, dit pakje gewoon een paar dagen later weer terug krijgt, net zo lang tot je het een keer kunt bezorgen.

Het betekent ook dat ik voortaan ieder ten onrechte (door bol.com) als brievenbuspost verzonden belstuk meteen in het portenvakje sodemieter! :( "

jaja Kramerica, het gaat bij postnl stukken beter :lol: (Y)
Ik laat mijn bol.com pakjes tegenwoordig bezorgen bij het Albert Heijn-afhaalpunt.
Als je namelijk 4 boeken bestelt bij Bol, wordt er 4 ochtenden bij je aangebeld.
"Nee meneer, we kunnen een bestelling niet altijd in 1 keer versturen". (= dat doen we NOOIT!) :mrgreen:
cron