Re: Veel gehoorde klacht: fiets plaatsen aan struik?

2
Toen ik nog voor Selektmail werkte zette ik mijn fiets tegen een muurtje van een huis, bij de oprit. Zodat ik de post naar de brievenbus kon brengen. (TNT post mocht overigens van die meneer in de groene bus bij het muurtje) Alle andere post moest in zijn deur. (10 meter verderop)

Maar goed.. op een keer zette ik mijn fiets er weer neer en toen kwam er een auto aangescheurd. Van iemand die daar niet woonde overigens. Die man begon tegen mij te schreeuwen dat ik G(&(&(D mijn fiets weg moest halen daar. Er zat klimop tegen die muur en ik had mijn fiets er in zijn ogen tegenaan gezet. Hoe haalde ik het in mijn botte kop! Mijn fiets stond er overigens naast. Maar goed..

Haalde mijn schouders op en heb mijn fiets daar weggehaald. Ook al woonde die man daar niet. Ik ging niet met hem in discussie. Kreeg gelukkig geen klacht aan de broek.

IN diezelfde wijk heb je veel struiken van de gemeente. Yep, daar zette ik mijn fiets tegenaan als het niet anders kon. Ik moest hem toch kwijt en mijn standaard was niet stevig genoeg voor de hoeveelheid en kilo's. Gelukkig nooit een klacht over gehad.

Dus, mijn antwoord is nee. Gelukkig nooit een klacht gehad hierover.

Re: Veel gehoorde klacht: fiets plaatsen aan struik?

6
Ach, ik zet mijn fiets vaak tegen boompjes en hekjes. Nog maar 1x een zeurpiet gehad die er wat van zei dat ik mijn fiets (overigens heel voorzichtig) tegen zijn hek parkeerde. Daarna zette ik hem maar aan de overkant tegen een heg en niemand zeurde meer. Probleem opgelost. Ik zet hem niet tegen struiken want die zijn vaak niet stevig genoeg. Er zijn genoeg heggen, boompjes, lantaarns e.d. om tegen aan te parkeren. Daar maak ik ook dankbaar gebruik van. Af en toe zit er wel een deukje in een boom maar daarover heb ik nog niets gehoord. Heeft men vast niet gezien? :lol:

Re: Veel gehoorde klacht: fiets plaatsen aan struik?

8
je bedoelt een bagagedrager met standaard.
tja, als je fiets geladen is met post natuurlijk houd je standaard dat niet.

een dubbele standaard is te proberen maar ik zou de fiets ergens tegenaan zetten.
altijd wel een boom/muur/heg/ lantaarn/hek te vinden.

de meeste ongelukken komen van postbezorgers die de fiets veel te zwaar laden
om maar niet te hoeven herladen.
de herlaadvergoeding is niet voor niets ingesteld.
cron