Postbus nemen?

1
Volgens mij is PostNL nog altijd de monopolist van postbus? Ik wilde graag een postbus voor een stichting maar een postbus vind ik nogal duur. Het kost eenmalig € 39 euro en daarboven op € 139,= euro per jaar exclusief BTW. Dus dat is dan € 47,19 eenmalige kosten en dan nog eens € 168,19 euro per jaar. Het zou mooi zijn dat hier ook concurrentie op kan komen. Dat is nu nog niet goed mogelijk. Post dat naar een postbus verstuurd wordt via concurrent van PostNL kan niet. Ik zie op de poststukken dan ook wanneer er een postbus op staat het echte adres van het bedrijf er vervolgens wordt opgezet.

Via Google kwam ik wel bij een concurrerend bedrijf uit voor het aanvragen van een postbus. Dat is Allsafe? Dit kost € 10,95 euro per maan exclusief BTW.

Re: Postbus nemen?

2
AllSafe zorgt ervoor dat iemand heel gemakkelijk een "gebakken lucht" bedrijf kan inschrijven op een AllSafe adres.
- Je huurt opslag bij AllSafe
- Je neemt een postbus die je bij de KvK als vestigingsadres kunt inschrijven. (het huren van die opslag is een voorwaarde)

Voor een dergelijk zakelijk postadres betaal je overigens € 42,95 exclusief BTW per maand. in tegenstelling tot de € 10,95 van de particulier.

Re: Postbus nemen?

3
Ik beschik over een meldpunt en wil liever niet dat de post naar mijn privé adres gaat. Ik wil er dan voor kiezen om een postbus te nemen maar ik vind dat nogal prijzig. Er zijn ook mensen die dan hun bedrijf bij vrienden op een adres laten registeren bij de KvK.

Re: Postbus nemen?

5
verzendenenontvangen schreef:Volgens mij is PostNL nog altijd de monopolist van postbus?
en, in hetzelfde bericht
Via Google kwam ik wel bij een concurrerend bedrijf uit voor het aanvragen van een postbus.
Als je zelf met een concurrent op de proppen komt kun je toch moeilijk beweren dat er sprake is van een monopolie van PostNL?

Re: Postbus nemen?

6
Deze aanbieder zit niet overal helaas. Het zou mooi zijn dat er ook concurrentie komt op postbussen of antwoordnummers. Alleen als Sandd met postbussen begint en er alleen post van Sandd in mag is dat een groot probleem. Zo ook nu bij PostNL daar waar post van Sandd niet kan toesturen.
cron