Re: Goedkope buiten brievenbus?

2
@vzo

goedkoop = vaker duurkoop. weet je waarom vzo? als tuincentra/ gamma,s e.d. deze verkopen
wordt er meer gelet op het uiterlijk.. dan op de wettelijk vastgestelde afmetingen. :P

Uw brievenbus moet aan de volgende criteria voldoen:
• De inwerpopening: deze is horizontaal (liggend) aangebracht en minimaal 26,5cm lang en 3,2 cm hoog.
Het is de bedoeling dat de postbode gemakkelijk bij de opening kan. Deze moet daarom niet te hoog en niet te laag zijn. Een hoogte van 110 cm vanaf de plek waar de postbode staat, is ideaal.
Bevindt de opening zich lager dan 60 cm en hoger dan 180 cm, dan voldoet uw brievenbus niet aan de eisen.
De post moet makkelijk door de inwerpopening heen kunnen.
Gebruik dus geen klepjes met een veerconstructie, stroken rubber of stugge tochtborstels.
• De bewaarruimte: de brievenbus mag niet te snel vol raken.
Daarom moet de ruimte achter de inwerpopening minimaal 15 cm diep, 27 cm breed en 38 cm hoog zijn.

Succes!
.

Re: Goedkope buiten brievenbus?

7
Als je twee rechterhanden hebt, kun je er zelf eentje maken. Dat hebben de kids van mensen ergens in een van mijn wijken gedaan. Van wat plankjes e.d. een brievenbus getimmerd (ik weet niet hoe ze aan de klep zijn gekomen - waarschijnlijk van marktplaats).
En wat afmetingen betreft ben ik het eens met "hoe groter hoe beter"

Re: Goedkope buiten brievenbus?

10
elisa schreef:Mij niet gezien ik wil het gewoon op mn mat hebben. Geen geklier met sleuteltjes of andere lui die hun vingers erin gaan vissen.
Kwestie van smaak. Ik ben blij dat ik eindelijk dit verschrikkelijke en onveilige "gat" in de deur dicht heb. Je woning kan nog zo veilig zijn maar de brievenbus blijft altijd een kwetsbare plek. Ze kunnen je er van alles doorheen gooien, vuurwerk, brandende voorwerpen, stront ... je kan niet zo gek prakkizeren.... Derhalve kunnen ze door de hele woning heen tot in de tuin kijken - no thank you. 3 keer door de brievenbus "hallo" roepen en als er niets te zien en te horen is dan weten ze dat er niemand thuis is ...... dan laat ik ze toch liever met hun smerige vingers in mijn buitenbrievenbus vissen.
cron