Maandag bezorging?

1
Ik begrijp niet zo goed waarom Sandd niet wil dat de post voor dinsdag niet op maandag bezorgd mag worden? Als er nu reclame uitingen inzitten die op de dinsdag ingaan dan zou je dat duidelijk er bij kunnen vermelden? Indien Sandd dat vrij laat is het leuk dat Sandd op de maandag deels gaat bezorgen. Deze post valt dan extra op omdat PostNL alleen medische en rouwkaarten op de maandag bezorgd. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de donderdag.

Re: Maandag bezorging?

3
Dan word het tijd die afspraken te gaan wijzigen toch? Meestal vinden we het erg dat de post te laat komt, daar is e.e.a. geregeld in de wet! Zoveel percentage moet op tijd bezorgd worden. Maar te vroeg?! De maandag is nu een onbezorgde dag, wellicht kan Sandd dat gaatje vullen. Alleen wanneer de post bezorgd wordt bij jouw aan de deur rond 17 uur dan is dat wat lastig.

Re: Maandag bezorging?

4
@vzo

waarom wijzigen vzo? dan krijg je geen gelijke bezorging.
de 1 op maandag de ander op dinsdag.
nu is er duidelijkheid. sandd post op dinsdag of vrijdag. voor de opdrachtgever en voor de geadresseerde.


of kom je mischien zelf niet uit op dinsdag? :D
op de andere dagen ben ik niet beschikbaar voor sandd.

Re: Maandag bezorging?

8
Een extra bezorgdag kost Sandd veel geld aan benzine en chauffeurs want dan moeten de busjes ook extra rijden om op vrijdag de post af te leveren. Dat zullen ze niet zo snel doen. Misschien doen ze dat pas als we meer dan 1 miljard poststukken hebben en meer dan een miljoen of wat per dag. En met de klanten moeten ze dan ook nieuwe afspraken maken want die moeten dan ook vaker afleveren. Heel gedoe. Het moet dus echt rendabel zijn.

Re: Maandag bezorging?

9
@postbode7

we hebben het een tijdje gehoopt postbode 7 maar , ook al haalt sandd de 1 miljard.. ik zie een
derde postdag niet meer gebeuren.
wordt de post per bezorger sandd teveel? dan gewoon eerst minder wijken geven en anders weer
knippen in je wijk .. zodat je minder straten hebt.

al denk ik dat met de terugloop van de post ook wij in de toekomst eerder grotere wijken krijgen
dan kleinere..

wil je toch meer werk ? probeer te combineren met postnl.

Re: Maandag bezorging?

10
Ik kom wel uit maar het zou wat mij betreft wel wat flexibeler mogen. Geef de postbezorger de ruimte om ook een deel maandags te bezorgen. Enige argument die je kan hebben is dat een bepaalde aanbieding dinsdags ingaat. Als mensen dan maandags naar de winkel rennen dan kan het zijn dat de aanbieding nog niet geldig is. Of dat iemand het misschien niet eerlijk vind dat iemand de Consumentengids eerder heeft dan een ander....

IB-Groep (nu OCW DUO) zond met opzet de post op vrijdag. De student of ouder kreeg dan de post op zaterdag zodat die niet gelijk kan gaan bellen naar het kantoor voor de vragen die hij of zij eventueel heeft. Praktijk leert dat ze dan beter de brief lezen en dan pas gaan bellen. Wat ik dan bij het UWV meemaakte is dat maandag ochtend vaak de lijn platgebeld werd en het systeem het niet meer aankon!
cron